Citat:
Jag är jämnårig med hans nya kvinna, och känner mig chockad av alla som plötsligt ser en 50-årig kvinna som rena barnarovet! Det är ju faktiskt HON som är medelålders, men ni får det att låta som att han har fiskat upp en 21-åring någonstans.
Det senaste året har vi sett många kvinnor i hennes ålder vars män (t.ex Tareq och han I Arvingarna) lämnat dem för kvinnor som fortfarande är i fertil ålder och ser unga ut på riktigt. Det får åtminstone mig att kolla på min man en extra gång och undra när det är min tur att bli lämnad.
Vad gör en 50-åribg vars man lämnar henne för att starta en ny kull med ungar? Hon har ju noll chans på yngre män (okej, det finns undantag men ärligt...) och egentligen inte särskilt stor chans på jämnåriga singelmän heller (vilka ju även de hellre väljer någon yngre).
Detta gör att hon nästan blir tvungen att söka sig till äldre män.
Så, det är faktiskt så att både Björn och Christina har dragit en vinstlott:
Han ser henne som pigg, glad och relativt ung utan att hon är FÖR ung (en 77-åring vill kanske inte krångla till det med nya barn). Dessutom har de ett gemensamt intresse i musiken att prata om framför brasan på kvällen. Han är ju 77 år och...inte för att vara sån men kanske är han egentligen mer intresserad av att diskutera musikproduktion än av att ha sex?
Hon å sin sida har hittat en stenrik man som är intresserad av en 50-årig kvinna utan att själv se ut som Leif GW Persson eller Jan Guillou. Han ser trevlig och välvårdad ut och har levt ett intressant liv. Jag hoppas att de kommer att trivas ihop!