2009-03-23, 01:38
Medlem
wonderlands avatar
Blodpudding. Blaskig spenatsoppa med korvslantar eller gråa ägghalvor. Fy faen... Och sjömansbiff, där 90 procent eller mer var senor.
Senast redigerad av wonderland 2009-03-23 kl. 01:40.
Citera
2009-03-23, 01:59
Medlem
Coca-cola korven jag fick i lågstadiet tar fan priset, hur kan man komma på något så dumt?
Citera
2009-03-23, 12:09
Medlem
Manny Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redyey
Coca-cola korven jag fick i lågstadiet tar fan priset, hur kan man komma på något så dumt?

haha

Kokade de korven i Coca Cola eller?
Citera
2009-03-23, 12:17
Medlem
man_över_bords avatar
Korven som serverades hade alltid en grå/grön yta. Riktigt läbbigt...brr

~mand
Citera
2009-03-23, 13:13
Medlem
knoxahs avatar
Men typ allt smakade ju skit. Utom gröten då.
Citera
2009-03-23, 13:18
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Potatisplättar med blodpudding. Då hade man ångest.
Citera
2009-03-23, 13:37
Medlem
Blå Rutas avatar
Dom serverade stora jävla korvskivor ibland. Bra mycket större diameter än en vanlig falukorv. Av någon anledning var den alltid helt grå. Inte direkt aptitligt.
Denna jävla mandelfisk som serverades hela tiden var också hemsk. Varför kleta på massa äckligt klet på fiskt för att sedan toppa med mandel? Är för fan inte en toscakaka!
Åt ofta bara potatis tillsammans med lite smör.
Av någon anledning så verkar mattanter ha en otrolig förkärlek till saker med snorkonsistens. Om det inte har det från början så gör dom så att det blir det ändå. Såser, stuvningar och annat. Vem fan åt stuvade makaroner? Det var ju bara konstiga lärare som fått för sig att det var gott. Överkokta tjocka idealmakaroner i en tjock gegga. Geggan och makaronerna hade minimal skillnad i konsistens.
Jag tror man skulle kunna spara mycket pengar på att se till att alla mattanter inte satt och fikade från åtta tills det är dags att börja med lunchen. Visserligen får ju vissa elever börja med lunchen innan elva, men ändå. Sedan när lunchen är över så plockar dom undan lite, och sedan blir det kafferep igen. Varje gång jag gått förbi en skolmatsal och den inte varit öppen för eleverna så har mattanterna suttit i gäng och fikat. Det enda dom gör under lunchtiden är att alldeles för sent plocka fram en ny form ur varmhållningsskåpen (så minst en klass blivit utan) och ställa fram.

I gymnasiet så var maten ganska bra faktiskt. Vi fick lax som man faktiskt såg var lax. Ganska ok råvaror verkar det ha varit där. Och alltid bra salladsutbud, inte bara gråa tomater och hackad isbergsallad.
Citera
2009-03-23, 13:40
Medlem
semuors avatar
Skolans pytt i panna som vi istället kallade skolans "spytt i panna" och sedan också den omtalade blodkorven.

Aldrig att jag skulle äta något av det..
Citera
2009-03-23, 14:43
Medlem
Californias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
Gud måste vara någon sorts köttbiff med någon vita prickar på som smakade som mögel, sen till det var det knappt halvkokt potatis och lingonsylt. Det roliga är att dom ska sänka skolmaten från 20kr till 8kr nästa år.
Hur kom du fram till att gud är en köttbiff?

Ontopic: Fisken var väl aldrig bra?
Citera
2009-03-23, 14:56
Medlem
Melestors avatar
Att dem aldrig lär sig...dem tvingar oss nästan att äta all jävla fisk, ungefär 3-4ggr i veckan serveras fisk, ungefär ingen äter utav skiten, tur att det ibland serveras 2 rätter
Citera
2009-03-23, 21:22
Medlem
Djurmos avatar
Fisken: Ja det snackades endel på radion förra veckan att killar som åt fisk en gång i veckan presterade 12 poäng bättre på IQ-tester. Så det kanske är någon sorts elitskola du går på!

Fick en pastasås med dill och tonfisk... kommer ihåg att hela skolan stank kattmat!

Klart Gud är en köttbiff! Tror till och med att jag kan bidra med källa på det!
Kolla här!
http://www.bibeln.se/
Citera
2009-03-23, 21:46
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melestor
Att dem aldrig lär sig...dem tvingar oss nästan att äta all jävla fisk, ungefär 3-4ggr i veckan serveras fisk, ungefär ingen äter utav skiten, tur att det ibland serveras 2 rätter

Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Fisken: Ja det snackades endel på radion förra veckan att killar som åt fisk en gång i veckan presterade 12 poäng bättre på IQ-tester. Så det kanske är någon sorts elitskola du går på!

Fick en pastasås med dill och tonfisk... kommer ihåg att hela skolan stank kattmat!

Klart Gud är en köttbiff! Tror till och med att jag kan bidra med källa på det!
Kolla här!
http://www.bibeln.se/
Elitskola? Skulle inte tro det du! Det skulle nog inte skada med fisk en dag till i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in