2009-03-23, 22:20
Medlem
Kadeks avatar
De olika köttgrytorna var hemska. Minns särskilt en curryköttgryta med stora sega bitar av oidentiferat kött. En kompis fick en köttbit i storlek `handflata´, aptiten var ju sådär efter den.

Lappskojs, hulkar jag bara tänker på det. Grisöron blandat med pulvermos och någon oidentifierbar grönsak.

Annars så tyckte jag att maten höll en ganska hög klass trots allt. Ätit bra mycket vidrigare saker på lunchrestauranger och truckstops. Ganska bortskämt att klaga över gratis lagad mat som för det mesta höll en bra klass.
Citera
2009-03-23, 22:23
Medlem
Mandingos avatar
"Hoc est corpus meum..." Gud är helt klart en Köttbiff!

Det värsta vi fick var Leverbiffarna och den jävla minestronesoppan som inte smakade nåt överhuvudtaget... resten av tiden tyckte jag om det mesta i skolmatsalen...
Citera
2009-03-24, 16:05
Medlem
manskrafts avatar
Jag gillade all mat vi fick med ett enda undantag - fiskbullarna. Kan låta lite klyschigt men jag fick omöjligt ner de klibbiga och mjuka biffarna.
Citera
2009-03-24, 16:50
Medlem
Melbournes avatar
Tyckte inte det var något större fel på skolmaten, men torsk i vidrig ostsås var ingen höjdare. Kasslern förstördes också av någon konstig ost- och ananassås.
Citera
2009-03-24, 20:54
Avslutad
Potatisbullar var ingen större hit då man gick i skolan. Inte heller fiskpanetten.
Citera
2009-03-24, 21:27
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manskraft
Jag gillade all mat vi fick med ett enda undantag - fiskbullarna. Kan låta lite klyschigt men jag fick omöjligt ner de klibbiga och mjuka biffarna.
Ja, men nu handlar denna tråd om skolmat inte riskavfall! Fiskbullar är faan inte ens tjänlig djurföda!

Var det någon mer än jag som pinade i sig risgrynspudding med saftsås? Helvete! det smakade uppkräkta mejeriprodukter!
Citera
2009-03-25, 02:19
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Var det någon mer än jag som pinade i sig risgrynspudding med saftsås? Helvete! det smakade uppkräkta mejeriprodukter!
Då är vi två, har alltid hatat och kommer alltid hata risgrynspudding/gröt/äckelpäckel.

En annan sköning är "hedvigsoppan" som man fick på fredagar; alla matrester i en stor mysig soppa. Gärna toppad med lite svårtuggad pasta.
Citera
2009-03-25, 03:04
Medlem
Minns när man blev serverad korv med mos i högstadiet. Korvarna skiftade i grönt, lila och gult. Har aldrig förstått hur det kunde komma sig.

Under min tid på gymnasiet höll maten riktigt usel kvalitet. Man måste ha bestämt sig för att förbjuda kryddor i maten eller nåt liknande. Leverantören var i och för sig Medirest som lyckades ta död på ett par åldringar på ett ålderdomshem så man hade väl tur att man klarade sig med livet i behåll.
Citera
2009-03-25, 03:33
Medlem
Jag stod ut med det mesta men fy fan för risgrynsgröten! Det ska fan inte klassas
som lunch. Det är frukost, inget annat. Förstod mig aldrig på alla stolpskott i
klassen som vräkte i sig den vita sörjan med god aptit för att sedan knapra
i sig knäckemackor med någon skabbig påläggskorv på. Hemska minnen!
Citera
2009-03-25, 08:46
Medlem
seloots avatar
Broskig och senig jävla köttsoppa, fy fan vad vidrigt.
Citera
2009-03-25, 14:42
Medlem
Jag har fan inget ont att säga om skolmaten egentligen, det var väl mest att man fick lite väl skumma rätter ibland om verkligen inte gör sig hos barn.

Men sen vissa rätter var ju så groteskt äckliga bara, som jag vet inte hur många av alla jävla "Biffar" man fick, som var gråa bokstavligen och kändes som dom bara legat och tinat i solen en varm sommardag. Eller köttbullar med brosk i och gud vet vad. Fanns endel grejjer man inte ens ville smaka för man var rädd varifrån köttet egentligen kom.

Men helt överlag var det fan alltid sjyst mat, potatisbullarna ni snackar om var ju helt underbart goda!!, antar att ni snackar om dom hockey-pucks formade man fick till blodpudding?

Nackdelen jag märkte endast var att det var svårt att verkligen bli mätt på skolmaten, kändes alltid som luft hur mycket man än åt.
Citera
2009-03-25, 14:55
Medlem
prewes avatar
Faluburgare - Falukorv i hamburgerbröd. Jävla påhitt.. smakade äckligt som satan också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in