Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-10, 23:55
Bannlyst
Hämtade min grabb på skolan för ett par dagar sedan och då luktade det champinjonsoppa över hela skolgården. Jag fick riktigt dåliga minnen och tyckte lite synd om barnen som fortfarande tvingas äta sån skit. Annat jag inte klarade av på skolan var blodpuddig och potatisbullar, risgrynsgröt med saftsås, mandeltorsk, dillkött och fiskbullar. Vad var det äckligaste ni visste under er skoltd?
Citera
2008-06-11, 00:05
Medlem
Kokt kyckling med currysås
Stekt strömming med potatismos
Lasagne( den simmade i fett)
Bruna bönor
Kålsoppa
Citera
2008-06-11, 00:09
Medlem
csts avatar
potatisbullarna var ingen höjdare, hade alltid en eftersmak av sand.
Citera
2008-06-11, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DassRulle
Hämtade min grabb på skolan för ett par dagar sedan och då luktade det champinjonsoppa över hela skolgården. Jag fick riktigt dåliga minnen och tyckte lite synd om barnen som fortfarande tvingas äta sån skit. Annat jag inte klarade av på skolan var blodpuddig och potatisbullar, risgrynsgröt med saftsås, mandeltorsk, dillkött och fiskbullar. Vad var det äckligaste ni visste under er skoltd?
Vi fick KÅLSOPPA med frikadeller en gån, j-vligt konstig mat att servera till ungdomar.. min mage var fruktansvärt aktiv resten av dan.
Citera
2008-06-11, 00:51
Medlem
Wo Mein eller va de kallade det... Enligt deras meny nån kinesisk grönsaks/köttfärssoppa... Däremot var ju blodpudding å potatisbullar kanon!
Citera
2008-06-11, 01:06
Medlem
fiask0s avatar
Potatisbullar eller Broccolisoppa.
Citera
2008-06-11, 01:56
Medlem
Cousin Cocaines avatar
All sorters soppa med grönsaker och kött i. Detta var i o f s under 80 och tidigt 90-tal. Får hoppas att man serverar lite modernare mat nu.

Annars var det inget större fel på skolmaten tycker jag. Visst, blodpuddingen var ganska hård ibland men annars var maten helt OK.
Citera
2008-06-11, 02:32
Medlem
krypmetodens avatar
vi fick "köttferståtra" en gång som va rå i mitten. det va massa köttfers ihopplaggt som en stor fyrkant, på den så vare pepparot & dijon senap sås och massa jävla ost med tomater.

nån i skolan skicka in bild på maten till lokaltidningen senare kom det mat inspektörer och då fick matsalen ig, och inget gjorde de åt det heller
Citera
2008-06-11, 05:52
Medlem
killerwhales avatar
Den där äckliga kokta hönset med nån currysås antar jag. Sen kokt fisk med tomat var ingen höjdare heller. Den lustigaste skolmaten var nog ändå när det serverades cornflakes och filmjölk. Hur fan tänkte dom där?
Citera
2008-06-11, 05:57
Bannlyst
Fiskbullar och dillkött samt en hel del av de soppor som kom på slutet.
Dock saknar jag en hel del. Panerade fisken, köttbullarna, tjockpannkakan, hjärparna mm. Alla pratar om att maten alltid var så dålig men jag kanske hade turen att gå på en mycket bra skola där mattanterna dels lagade allt i köket med få inslag av storkök förutom just fiskbullar och soppor. Kan inte minnas att någon skrek över dåtidens skolmat. Dock är jag nog närmare senildement nu än jag är födelseåret

Men dagens kids verkar ha fått sämre kvalitét. Man läser då coh då om besparingarna som gör att de serveras mer eller mindre en limpbit och en rå potatis. Stackarna.
Citera
2008-06-11, 09:10
Medlem
jamenvaddårås avatar
Rårivna morötter. Riktigt jädrigt fint rivna morötter som kärringarna brukade lägga upp en jättehög av. Fy satan.
Fattar inte att folk kan hitta på att något sådant ska gå att äta.
Citera
2008-06-11, 09:14
Medlem
dePauls avatar
Kokt fisk. Konstigt att man alltid lyckades förstöra en sådan fin råvara som torsk. Resultatet var en röra likt uppblött tidningspapper och full med ben som stack ut åt alla håll och kanter. Dessutom var den fullkomligt befriad från all kryddning.

På det hällde man någon typ av vitsås, som likt fisken heller inte innehöll någon kryddning. Dessutom var konsistensen lika vidrig som på torsken. Den rann likt en trög lavaström över de sönderkokta potatisarna.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in