2009-03-13, 02:03
Medlem
Storsnusarns avatar
Skolans kokta potatis har aldrig varit god. Hur fan failar man med potatis liksom, jovisst det är inte en liten kastrull potatis till Fam.Sven men, den har varit äcklig hela tiden, från 1'an till gymn.

Inte konstigt att jag hoppade av, i mitt undermedvetna var det säkert p.g.a potatisen.

I stort sett all mat jag fick under min senare tid i högstadiet var äcklig, cateringmat p.g.a ombyggnad av skolbespisning. Det var där mitt saltmissbruk började, totalt smaklöst, allting.

Fyfan för skolan
Citera
2009-03-13, 02:16
Medlem
Todeswalzs avatar
Det måste nog vara kycklinggrytan som bestod av några rejält små kuber kycklingkött, lika mkt mumsigt brosk och skinn, detta låg i en mustig redning av vad som verkade vara enbart vatten och potatismjöl (kanske lite salt). Som kronan på verket dekorerades grytan med enstaka bitar av gröna och röda paprikaskal vilket gjorde den till en färgsprakande gourmetmåltid ingen kunde tacka nej till.

Kallopsen var också en riktig höjdare, tapetklister med brosk och blodådror som gavs en tilltalade grumligt grå ton av de pyttesmå köttspån som utgjorde en del av substansen. Smakade i princip ingenting om man inte hade turen att lyckas skopa åt sig ett enstaka lagerblad som man kunde suga på. Hade man lyckan att få en sjysst köttbit i sin portion var den alltid avgränsad rätt igenom av ett tjock lager av den segaste brosk man kan tänka sig.

Allvarligt talat, hatar folk som är kräsna med maten men jag tror tyvärr att vi till stor del har vår kära skolbespisning att skylla för den saken. Dom vet verkligen hur man förstör råvaror och dödar matglädje.
Citera
2009-03-13, 02:18
Medlem
Stuvad kycklinglever var vidrigt, liksom potatis- och purjolökssoppan som serverades på låg- och mellanstadiet. Och på gymansiet var jag vegan, fick potatisbullar tre dagar i veckan.. De var inte speciellt goda. (men vi veganer hade begränsat med frukt, vilket alla inte hade).

På högstadiet hade jag jäkligt bra mat, vi fick samma dagens rätt (2 st) som restaurangen som låg vägg i vägg..
Citera
2009-03-13, 09:36
Medlem
Kruzs avatar
Pizzafisken vi fick i skolan a la Pan pizza style var hemsk. Tjock brödbotten med torsk och tomatsås med något mer på
Lika så skolans levergryta var inte rolig den heller.
Citera
2009-03-13, 10:58
Medlem
Planetarys avatar
Skolans Kebab-biffar var ingen höjdare ärligt talat... Det var KOKTA blandfärsburgare med en hel del brosk i, som dom hade kryddat med grillkrydda ( ) för att få dom till kebabbiffar...
Citera
2009-03-13, 17:06
Medlem
hacke169s avatar
minns någon form av varm vit seg sås som ibland serverades till potatis.
ungefär som brunsås men mer smak åt mjölkpulverhållet.
den tar nog priset i osmaklighet.
Citera
2009-03-13, 17:15
Moderator
Snuffelbutts avatar
Jag fasar för den tjocka slemmiga och totalt smaklösa ugnspannkakan som det bjöds på i skolan. Annars är det väl Pizzan , eller snarare brödbitarna med ketchup på!
Citera
2009-03-13, 20:57
Medlem
Pyramids avatar
Det måste vara riktigt tråkigt att jobba som köksbiträde på en skola, dels pga den begränsade budgeten och dels på utrustningen.
Maten står ju oftast och "drar" i några timmar också..
Citera
2009-03-22, 17:50
Medlem
Känner inte alls igen mig när det gäller maten.
På min tid var maten riktigt god och man åt alltid med god aptit.
Det enda som var svårätet var raviolin. Varför envisades de med
att ha stinklök i maten. Kan fortfarande inte av stanken av vitlök.
Får kväljningar så fort jag känner stanken från det.
Citera
2009-03-22, 18:00
Medlem
Djurmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorken
hockeylasagne.... lasagne med tonfisk..

Älskar hur mattanterna försöker sälja in sina tragiska uppfinningar! Jag menar, det är inte lätt att göra nått vettigt av den smala budgeten, så vi livar upp det hela med det enda vi har råd med, ett katchigt namn! Hockeylasagne!!! Jävlar vad småkillarna ska ha varit förväntansfulla....
Citera
2009-03-22, 19:00
Medlem
Har hemska minnen från lågstadiet närt det alltid serverades fiskpudding med skirat smör, och man fick ju inte heller slänga utan var tvungen att äta upp det mattanterna hade lagt på tallriken. Klarar fortfarande inte av doften av smält smör.
Citera
2009-03-22, 19:02
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big M
leverbiff
Den dagen fick man gå hungrig.

Absolut, och det blev ju ganska många dagar har jag för mig, fy fan vad vidrigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in