2008-06-14, 12:13
Medlem
Jag slår ett slag för Fisk Björkeby. Örtövertäckt fisk av något slag, ser ut lite som sik. Alltid översaltad och serveras med klumpig remouladsås samt Tjernobyl-potatis. Den senare ser verkligen strålskadad ut, med ett läderartat yttre och totalt okokt inre.
Citera
2008-06-14, 15:17
Medlem
den kokta fisken är jämt skit, tycker även pytt i pannan är dåligt (borde egentligen heta bränd gummipotatis och lök) finns inget kött i den och även fiskbullarna, groteskt.
Citera
2008-06-14, 16:59
Medlem
Bulldoozers avatar
Fiskpinnarna med ben i och potatisen med smält plast på är det jag kan komma ihåg.. Mycket vidrigt.
Citera
2008-06-14, 18:07
Medlem
Ozmeisters avatar
Hade afrikansk gryta en gång, hela skolan stank. Helvidrigt må jag säga.
Citera
2008-06-14, 18:31
Medlem
WideOpenSpaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Fattar nada, de ni radar upp är ju klassisk svensk husmanskost. Annat än falafel, kebab å annan avföring.

Eh, jag äter hellre en fantastiskt tillagad falafel än slarvigt gjord husmanskost baserade på undermåliga råvaror.
Citera
2008-06-14, 18:31
Moderator
Falukropps avatar
Är tillräckligt gammal för att ha gått i lågstadiet innan de plockade bort en del inälvsmat. Pölsa och lever var absolut inga favoriter.

Levern i sig har jag inget emot, leverbiff är helt okej. Men de hela bitarna av lever med blodådror som fastnar mellan tänderna har jag fan fortfarande traumatiska minnen av.

En annan rätt jag inte var så förtjust i var väl skolans variant av chop suey. Totalt smaklös, lågkvalitativt kött med mycket fett och senor, och allmänt överkokt.
Citera
2008-06-14, 19:48
Medlem
Blåbärskungens avatar
Stenhårda potatisbullar med lingon, ingen bacon fick man heller.
Citera
2008-06-14, 20:13
Medlem
Trumpeters avatar
Mandeltorsk tror jag bestämt de kallade det. Sönderkokt torsk med ett röra bestående av bland annat vidbränd mandel.
Citera
2008-06-14, 20:14
Bannlyst
Kommer aldrig glömma järparna.
Citera
2008-06-14, 20:18
Medlem
Bara jag som åt all skolmat med god aptit? Minns faktiskt ingen maträtt i skolan som var vidrig. Är jag ensam om det?
Citera
2008-06-14, 20:29
Medlem
Nakenchocks avatar
Jag var en snäll flicka och åt det mesta i skolan. Men leverbiffar med lingonsylt var en magvändare.
Citera
2008-06-14, 22:30
Medlem
Har ätit lever i skolan. Lever biffar var oKi under lågstadiet. Men levergryta var i efterhand skit efter ha ätit en gudomlig levergryta i Spanien. Efter lågstadie så vart det aldrig mer lever iaf. Värst var väl senare den gråa kokta (dom kallade den stekt) falukorven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in