Citat:
Ursprungligen postat av
TorstenFlinck
Falukorv, typ alltid lila/gröna nyanser <klipp>
Citat:
Ursprungligen postat av
morkfromork
Ja hur fasiken fick de till de nyanserna egentligen, helt omöjligt göra hemma. Dåliga råvaror eller upprepat frys/uppvärmt?

Hmm, inspirationen till denna kanske kom därifrån
http://www.youtube.com/watch?v=JA_Z7dt8oi8
Kul annars att se skillnaden i höns i curry, vissa verkar gillat den trådiga torra intetsägande köttbiten med ris och andra inte.
Jag antar (även att alla är lite äldre härinne, annars faller det) att köken gjorde sin egen mat på den tiden. Inget centralkök med cook&chill som ska ut till skola, sjukhus osv.
Lite lustigt var det att det man gillade var det begränsningar på (fiskpinnarna tex) men det som var oätligt slevade bamba på (som det upplevdes i alla fall) massor av.
Nu har jag klurat ut varför man fick en ostmacka till minestronesoppan, den skulle inte ens räknas som mat utan den smörgåsen. Tunn och med 3 majskorn och 5 spaghettibitar i som singlade runt. Tillredningen måste liknat att ta en påse varma koppen i 20l vatten och en burk majs samt en näve bruten spaghetti.
Synd att jag fick uppfattningen att den var väldigt mager, för käkar man en riktig minestrone så är det faktiskt mat. Men skolans variant var väldigt vattenstark.
Köttbullarna i gymnasiet var ju ett mysterium, hur man ens kan få till den konsistensen vet jag inte. Gummiaktiga eller vad man nu skall kalla dom, eller att dom höll ihop bra (vilket kan vara en fördel i ett storkök antar jag). Inte ens köpesbullarna från frysen är lika illa, specialleverans till skolan...