Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-06-09, 14:33
  #1
Medlem
Jag glömde ange kontonummer när jag deklarerade via internet. Kommer det dra ut på min skatteåterbäring?
Citera
2008-06-09, 14:48
  #2
Medlem
Barbafettos avatar
Verkar som om du får vänta, ja..
Citerat från Skatteverket:

Du som inte har anmält konto*

När kommer slut- skattebeskedet? När får du pengarna?
augusti vecka 33
september vecka 38
december vecka 50
* Med konto menas också bankkonto, personkonto, plusgirokonto eller bankgiro.
Citera
2008-06-09, 16:04
  #3
Avstängd
Consentidos avatar
Fan va jobbigt, då får jag oxå vänta
Citera
2008-06-09, 18:36
  #4
Medlem
Jontezs avatar
Men vafan... deklarerade via sms och kom på i efterhand att jag skulle ange kontonummer, men kom ju aldrig fram till domdär tanterna man pratar med på telefon
Citera
2008-06-09, 18:49
  #5
Avstängd
spoozs avatar
Logga in på deras hemsida och ange kontot då.
Citera
2008-06-10, 01:26
  #6
Medlem
Barbafettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Logga in på deras hemsida och ange kontot då.

Lite sent nu eftersom man skulle meddela konto senast 5/5..

Men varför inte gå in o ange konto ändå så kommer det ju att funka nästa år!
Citera
2008-08-10, 13:36
  #7
Medlem
Eller så struntar du att ge staten ditt kontonummer, och får pengarna som en glad överraskning på posten någon random gång under hösten!
Citera
2009-04-07, 11:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardumanish
Eller så struntar du att ge staten ditt kontonummer, och får pengarna som en glad överraskning på posten någon random gång under hösten!


Det gjorde jag förra året, fick en check av någotslag där det stod att jag skulle hämta ut pengarna inom 30 dagar. Tappade bort lappen har nu anmält konto, undrar hur jag kan få pengarna från förra året?
Citera
2017-06-29, 21:27
  #9
Medlem
Var är mina skattepengar?

Hej!

Såhär är det, när jag fick mitt besked i brevlådan skulle jag få över 10000 tillbaka. Hade dock glömt anmäla konto, vilket jag upptäckte först nu.

Men när jag loggar in på Skatteverket står det saldo: 100kr (ungefär).

Har dom skickat ett utbetalningskort eller liknande? Någon som vet varför inte kontot stämmer överens med beskedet jag fick på papper?

Mvh
Citera
2017-06-29, 21:31
  #10
Medlem
Blackslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuuuarkBraah
Hej!

Såhär är det, när jag fick mitt besked i brevlådan skulle jag få över 10000 tillbaka. Hade dock glömt anmäla konto, vilket jag upptäckte först nu.

Men när jag loggar in på Skatteverket står det saldo: 100kr (ungefär).

Har dom skickat ett utbetalningskort eller liknande? Någon som vet varför inte kontot stämmer överens med beskedet jag fick på papper?

Mvh


Jag gjorde via e-postlåda så jag skulle få det i maj. Men glömde också fylla i uppgifter om bank osv. Så jag fick vänta tills nästa utbetalning som var nu vid midsommar. Kan det kanske vara nått liknande? Testat ringt dom?
Citera
2017-06-29, 21:34
  #11
Medlem
Mackan52s avatar
(FB) Vad händer om man inte angett kontonr vi deklaration?

Ring Skatteverket och fråga var din kosing håller hus. I värsta fall säger de att de skickat en check men har absolut ingen aaaaning om var posten gjort av den

En byråkrats importflickvän behövde nog ett nytt halsband, var inte så sur
Citera
2017-06-29, 21:47
  #12
Medlem
kommer i augusti
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback