Bathorys tionde album "Destroyer Of Worlds" blev en gång i tiden recenserat hos svenska webzinet
Misantrooper. Jo, jag tycker det är roligt att backa bandet och läsa gamla texter. Recensionen var kort så jag tar med hela:
Citat:
Nya Bathory är här, jag kan dock inte säga äntligen eftersom jag inte gillar sättet de kommer på. Innan jag talar om hur plattan låter vill jag säga att Bathory borde gjort som många andra band, slutat när dom va på topp. Det är synd när band förstör sin "heder" med ett nytt släpp som inte alls är lika bra som de gammla skivorna. Bathory startade som ett tungt death band och har genom åren antagit olika former av death-, black- och vikingmetal. Den här skivan känns väldigt varierad, lite dödsig och ibland ganska trashig trots att den många gånger är väldigt lugn. Det känns inte riktigt Bathory men det är det, dom har förändrats och sångaren börjar låta som om han skrikit sönder rösten i de tidigare plattorna. Köp om du gillar de senaste plattorna, men det är inget för de som bara diggar Bathory i begynnelsen.
Skribenten var Sverker Ekberg och han tyckte skivan förtjänade sex av tio i betyg. Håller ni med honom? I slutet av texten skrev han så här också: "
Bathory skulle ha slutat när dom va som bäst!"