2019-03-11, 19:48
Medlem
Yerros avatar
Denna artikeln är 3 år gammal, men det ser ut som att snubben har köpt en bootleg av gula geten för 25000kr http://crankitup.se/bathorys-gula-ge...-varldsrekord/
Citera
2021-03-31, 19:04
Medlem
När man lyssnar på debuten hörs det en hel del NWOBHM-riffs och det var ett kännetecken för den första vågen av thrash metal-band och liknande prototyper. Man tog helt enkelt riff som Iron Maiden gjort sig kända för och spelade med en aggressivare framtoning. Trummorna var mer åt punk-hållet. Det är grunderna i receptet.
Citera
2022-09-04, 22:46
Medlem
baronvondumhufvuds avatar
Jag gjorde denna hyllning till Bathory :

https://i.postimg.cc/P52m3xBQ/bathorybrudar.jpg

ps : säg till om ni vill ha nåt gjort typ metal + naket + satan etc etc.
GRATIS (så inte marknadsföring)
Citera
2022-09-04, 22:55
Medlem
mdlbs avatar
Har lyssnat alldeles för lite på plattorna efter Blood Fire Death, så jag drog igång Twilight of the gods, grymt bra!
Citera
2022-11-13, 21:58
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Quorthon själv sa att Bathory aldrig spelade live (intervju SRM för 20 år sen). Jonas Åkerlund (regissören) har sagt att det blev en livespelning. Någon annanstans har jag läst om tre livespelningar.

Någon Bathory-expert här som vet hur det ligger till?
Citera
2022-11-14, 22:54
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Håller i skrivande stund på att lyssna igenom alla Bathorys skivor i kronologisk ordning. Har tagit mig fram till 1996.

De sex första skivorna ("Gula geten" till Twilight of the Gods) är samtliga kanonbra eller mer, med Under The Sign of the Black Mark som absolut starkast.
Requiem och Octagon dock... Hahahaha... Vad fan hände? Thrash var nog inte Quorthons specialitet.
Citera
2022-11-15, 07:33
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Håller i skrivande stund på att lyssna igenom alla Bathorys skivor i kronologisk ordning. Har tagit mig fram till 1996.

De sex första skivorna ("Gula geten" till Twilight of the Gods) är samtliga kanonbra eller mer, med Under The Sign of the Black Mark som absolut starkast.
Requiem och Octagon dock... Hahahaha... Vad fan hände? Thrash var nog inte Quorthons specialitet.

Första skivan är bäst, sedan tycker jag att det blev sämre och sämre.
Citera
2022-11-15, 09:22
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Första skivan är bäst, sedan tycker jag att det blev sämre och sämre.
Historierna kring gula geten och dess omslag (samt samlarvärdet) är mer intressant än själva skivan, men den är ändå kanon. De nästkommande släppen är dock klara förbättringar, tycker jag.
Citera
2022-11-15, 09:27
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Historierna kring gula geten och dess omslag (samt samlarvärdet) är mer intressant än själva skivan, men den är ändå kanon. De nästkommande släppen är dock klara förbättringar, tycker jag.
Ja, det är verkligen en samlingsskiva med den gula geten som omslag. Men jag tycker att skivan är den bästa, annars tycker jag att Bathory är ett rätt tråkigt band.
Citera
2023-01-10, 20:14
Medlem
Blood Fire Death är en utav världens bästa plattor enligt mig. Gillar alla Bathory skivor fram till Hammerheart. Resten har jag faktiskt inte lyssnat på så kan ej uttala mig om dem.

Long live Quorthon!
Citera
2023-02-17, 06:28
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Quorthon är ju tyvärr död sen fyra år, men musiken finns kvar. ))

Idag den 17/2 skulle Quorthon ha fyllt 57 år.

Har inte hittat info om dödsorsaken, drogade Quorthon?

Finns en intervju på Youtube. Han lät rätt vältalig och.hade nog ordning på bandet. Varför hade Quorthon svårt att behålla samma medlemmar?
Citera
2023-02-17, 14:52
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Idag den 17/2 skulle Quorthon ha fyllt 57 år.

Har inte hittat info om dödsorsaken, drogade Quorthon?

Finns en intervju på Youtube. Han lät rätt vältalig och.hade nog ordning på bandet. Varför hade Quorthon svårt att behålla samma medlemmar?

Är ju rätt känt att han dog pga ett medfött hjärtfel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in