Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-07, 17:49
  #1
Medlem
Okej nu åter till den klassiska apoteksfrågan.

Antar att alla dessa tre länder är måttligt öppna. Men, alla tips om andra läkemedlesnamn, priser och tillgång är välkommna.

Är i huvudsak intresserad av tramadol men skulle även vara trevligt att hitta stillisar - har letat efter det förut men det verkar kräva någon lite längre process - typ 'recept'. Sen så brister ju kommunikationen lite ibland

Andra tips är även välkommna - lätt att få tag på benzos? Billigt?

Några idéer om vilket av länderna som är billigast?

[edit]
Passar även på att fråga - någon som vet om det är lagligt att medföra stillisar in i detta land?
Citera
2008-06-07, 18:04
  #2
Medlem
Jag har tagit mig runt med ett mindre apotek i Europa utan problem. Det enda tullen gjorde var att titta på "lappen" Apoteket fäster på förpackningen. Har du recept med dig osv. så bör det vara helt lagligt.
Citera
2008-06-07, 18:43
  #3
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theotheo
Okej nu åter till den klassiska apoteksfrågan.

Antar att alla dessa tre länder är måttligt öppna. Men, alla tips om andra läkemedlesnamn, priser och tillgång är välkommna.

Är i huvudsak intresserad av tramadol men skulle även vara trevligt att hitta stillisar - har letat efter det förut men det verkar kräva någon lite längre process - typ 'recept'. Sen så brister ju kommunikationen lite ibland

Andra tips är även välkommna - lätt att få tag på benzos? Billigt?

Några idéer om vilket av länderna som är billigast?

[edit]
Passar även på att fråga - någon som vet om det är lagligt att medföra stillisar in i detta land?

Det jag vet av de där landen är att Tram (och även Kodein, som Citodon) är receptbelagt i Italien och Kroatien. Om det nu var det du undrade =)

Det är tydligen inte så enkelt att få ut Tram och Kodein på recept om man bor i Italien. Det är iaf "min" erfarenhet. Som Sverige kanske... I kroatien vet jag inte hur enkelt det är att få recept på det.

Hur det är med näthandel där vet jag inte... Vet inget om Benso heller.
Citera
2008-06-07, 19:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMI
Jag har tagit mig runt med ett mindre apotek i Europa utan problem. Det enda tullen gjorde var att titta på "lappen" Apoteket fäster på förpackningen. Har du recept med dig osv. så bör det vara helt lagligt.
Åhå.. och man inte har recept då. Har tagit mig igenom med tram tidigare men då tittade tullen iofs inte öht.
Citera
2011-06-24, 22:45
  #5
Medlem
Makedon94s avatar
Tramadol, "Tremadoli", finns överallt på balkan. Jag har stött på sånna i Makedonien. Min kusin berättade priserna för mig. En kapsell 20 denarer. I ett paket är det 24 kapslar, 480 denarer = 80 kr paketet.

I apotek är dom mycket billigare än så. Pga missbruk så har dom förbjudits receptfritt. Dom ges bara ut till handikappade. Så har du något bevis på att dom köps ut till en handikappad så kan du hitta dom i apoteket. Annars får du köpa dom på gatan.

Var föriktig med sånt om du vill ha ett tips. Det finns sjukt äckliga konsekvenser och vid användning av dom kan mycket hända. Det tar en timme att börja pissa, det tar evigheter att få utlösning när man knullar. Det va en kille som höll på att knulla i 7 timmar utan att komma. Plus kan du förlora temperamentet, tittar en snut snett på dig kan du ge dig på honom också...
Citera
2011-06-25, 00:11
  #6
Avstängd
lawrenceees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makedon94
Var föriktig med sånt om du vill ha ett tips. Det finns sjukt äckliga konsekvenser och vid användning av dom kan mycket hända. Det tar en timme att börja pissa, det tar evigheter att få utlösning när man knullar. Det va en kille som höll på att knulla i 7 timmar utan att komma. Plus kan du förlora temperamentet, tittar en snut snett på dig kan du ge dig på honom också...

Haha vad är det för jävla skit du sitter och skriver?
Citera
2011-06-26, 17:55
  #7
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makedon94
Tramadol, "Tremadoli", finns överallt på balkan. Jag har stött på sånna i Makedonien. Min kusin berättade priserna för mig. En kapsell 20 denarer. I ett paket är det 24 kapslar, 480 denarer = 80 kr paketet.

I apotek är dom mycket billigare än så. Pga missbruk så har dom förbjudits receptfritt. Dom ges bara ut till handikappade. Så har du något bevis på att dom köps ut till en handikappad så kan du hitta dom i apoteket. Annars får du köpa dom på gatan.

Var föriktig med sånt om du vill ha ett tips. Det finns sjukt äckliga konsekvenser och vid användning av dom kan mycket hända. Det tar en timme att börja pissa, det tar evigheter att få utlösning när man knullar. Det va en kille som höll på att knulla i 7 timmar utan att komma. Plus kan du förlora temperamentet, tittar en snut snett på dig kan du ge dig på honom också...

Shit, den där måste jag missat under mina tidigare år med tramadol..

Visst kan man bli lättirriterad på opiater, även tram. Men man förlorar inte kontrollen på vad man gör. För att ge sig på en snut i dom där länderna så krävs det nog en stilnoct&alkohol combo snarare..gärna med lite roids som bas i det hela.
Citera
2011-06-26, 18:07
  #8
Medlem
xmisselliexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makedon94
Var föriktig med sånt om du vill ha ett tips. Det finns sjukt äckliga konsekvenser och vid användning av dom kan mycket hända. Det tar en timme att börja pissa, det tar evigheter att få utlösning när man knullar. Det va en kille som höll på att knulla i 7 timmar utan att komma. Plus kan du förlora temperamentet, tittar en snut snett på dig kan du ge dig på honom också...

Det har jag då aldrig märkt... Eventuellt lite lätt småirriterad kan jag bli, men oftast är jag bara helt obrydd. har jag aldrig hört talas om... Enligt mina erfarenheter så känns allt betydligt coolare med tram
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback