2011-01-01, 23:53
Medlem
alroberts avatar
Tycker exakt samma! Är inte direkt så man sitter och skrattar åt alla jäkla facerapes som kommer upp varje dag, känns bara rätt omoget faktist.
Citera
2011-01-01, 23:54
Medlem
1llbebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskenn
Så vad är meningen?
Håller med om att "jag har en liten snopp" är både uttjatat och tråkigt men min tanke är iaf att man inte ska förstå det och mer tycka synd/håna/skratta åt den som blir facerapad
Citera
2011-01-01, 23:59
Medlem
C0ws avatar
Är det en facerape som märks direkt så håller jag med om att det bara är onödigt.
Men är det något inte alla märker så blir det oftast kul

Att ändra någons födelsedag till morgondagen och adda alla som heter Muhammed, Hassan och Ahmed är allid lika kul, kan göra det hur många gånger som helst
Citera
2011-01-16, 16:15
Medlem
En man ringde och påstod sig vara från facebook?!

En man ringde mig halv ett inatt, han presenterade sig med sitt för och efternamn och sa att han jobbar på Facebook.
Han började fråga om jag var den personen jag var på facebook, alltså frågade om mitt namn, ålder, civilstatus osv. stämde. Sedan började han berätta att dem studerat trafiken och dem valt ut 1200 personer (tror jag det var, minns inte riktigt) som hade haft extra aktiva sidor t.ex. med vänner, logginlägg m.m. Och att nu så har vi blivit utvalda att vara med i en tävling om en betald 3 veckors resa till Thailand i mars för 2 personer.
Han ringde för att fråga om det var okej att dem skickade ut uppgifter till min mail, alltså för att bekräfta om jag ska vara med.

Jag var väldigt skeptisk hela samtalet, frågade han var han fått mitt nummer ifrån då jag har kontantkort för tillfället och står registrerat på ett annat nummer på Eniro, hitta och liknande.
Han sa då att jag uppgett det på Facebook, vilket jag verkligen inte har något minne av. Sedan frågade jag hur han kan se allt information om mig då jag har privat profil och inget syns om man bara söker på mig. Han svarade att det spelar ingen roll för att dem ser all trafik. Självklart frågade jag även om varför han ringde mig halv ett på natten, han sa då att han vet att vi ungdomar är uppe sent och antagligen är och festar (vilket jag gjorde).

Sökte på hans nummer på Eniro och det kom fram till att han bor i samma stad som mig, är 40 år gammal och han utgav korrekt för och efternamn.

Såååå... jag kan inte släppa detta, förstår inte riktigt hur det skulle gå ihop?
Någon mer som fått sådant här samtal? Hoppas det för jag tycker det är lite obehagligt annars, att han vet allt det om mig.
Citera
2011-01-16, 16:20
Medlem
Om han ringer halv ett på natten så är han inte på riktigt.
Citera
2011-01-16, 16:21
Medlem
Bean11s avatar
Allt du lägger upp på Facebook ägs av Facebook, så bara för att din profil är privat så betyder inte det att Facebook inte kan se ditt (deras) material.

Men det låter ju konstigt att din trafik kan vara så hög när din profil är privat. Jag tror själv att någon driver med dig. Man ringer inte halv ett för ett sådant ärende.
Citera
2011-01-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazmazta
Om han ringer halv ett på natten så är han inte på riktigt.

nej men varför ringer han då och hur kan han veta allt detta om mig? Och vart har han fått numret ifrån och varför skulle en 40åring ringa???
Citera
2011-01-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bean11
Allt du lägger upp på Facebook ägs av Facebook, så bara för att din profil är privat så betyder inte det att Facebook inte kan se ditt (deras) material.

Men det låter ju konstigt att din trafik kan vara så hög när din profil är privat. Jag tror själv att någon driver med dig. Man ringer inte halv ett för ett sådant ärende.

Usch, men varför skulle en 40åring vilja driva med mig? Och hur fick han mitt nummer och all information om mig. Tycker det är så jäkla obehagligt...
Citera
2011-01-16, 16:32
Medlem

alltså.. Nu kollade jag på hitta.se och där står det att han är en bagare?
Citera
2011-01-16, 16:36
Medlem
Bean11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longlive
Usch, men varför skulle en 40åring vilja driva med mig? Och hur fick han mitt nummer och all information om mig. Tycker det är så jäkla obehagligt...
Av samma anledningen som alla andra gör det för. De tycker helt enkelt det är kul
Har du gett ut ditt nummer till någon äldre man på krogen det senaste?
Citera
2011-01-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bean11
Av samma anledningen som alla andra gör det för. De tycker helt enkelt det är kul
Har du gett ut ditt nummer till någon äldre man på krogen det senaste?

Nej, jag är 19 år och vill inte ha äldre män. Plus jag har pojkvän sedan länge. Kollade upp han och han är gift och verkar ha barn.
Citera
2011-01-16, 17:43
Medlem
Jag ringde polisen på 11414, blev vidarekopplad efter samtal med telefonist. Har anmält för ofredande, nu behöver jag dock något nummer eller email adress till facebook, finns det? Nånstans där man kan fråga om deras samarbeten, hittar absolut ingenting på deras hjälpcenter på sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in