2008-06-06, 18:00
Medlem
Har placerat min pc bredvid min SONY Bravia 32" lcd tv, kört en vga-kabel mellan min lcd PC skärm och in i TVn där det står "PC".

Sedan har jag valt "PC" på TVn men det står bara "ingen synk".

Igår tog jag min laptop och kopplade in på samma sätt, då valde jag PC och efter en liten stund kom bilden fram, vad gör jag för fel nu då?

Snälla, hjälp mig.
Citera
2008-06-06, 20:59
Medlem
Qmezs avatar
Kör du två skärmar när du kopplar in den stationära i TV:n?
Isåfall måste du högerklicka på skrivbordet->egenskaper->bildskärmsinställningar(sista fliken)->tryck på skärm #2->utöka skrivbordet till denna bildskärm
Citera
2008-06-06, 21:15
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusDan
Har placerat min pc bredvid min SONY Bravia 32" lcd tv, kört en vga-kabel mellan min lcd PC skärm och in i TVn där det står "PC".

Sedan har jag valt "PC" på TVn men det står bara "ingen synk".

Igår tog jag min laptop och kopplade in på samma sätt, då valde jag PC och efter en liten stund kom bilden fram, vad gör jag för fel nu då?

Snälla, hjälp mig.
kopplade du en kabel mellan din pc-skärm o tvn??? inte mellan datorn o tvn..har aldrig hört att de går att koppla mellan skärm o tv. men jag kanske fatta fel.
Citera
2008-06-07, 00:46
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
kopplade du en kabel mellan din pc-skärm o tvn??? inte mellan datorn o tvn..har aldrig hört att de går att koppla mellan skärm o tv. men jag kanske fatta fel.

haha, tänkte likadant.

hoppas för ts skull att han inte kopplat skärm -- skärm..
Citera
2008-06-07, 11:37
Medlem
Haha, kabeln passade ju från skärm till skärm..

Men hittade en adapter så det gick att få kabeln till själva datorn istället, fungerade lite bättre..

Btw, blir det mycket bättre bild med HDMI-kabel? Tycker det är väldigt bra bild redan.
Citera
2008-06-07, 11:38
Citat:

Men hittade en adapter så det gick att få kabeln till själva datorn istället, fungerade lite bättre..

Btw, blir det mycket bättre bild med HDMI-kabel? Tycker det är väldigt bra bild redan.

HAHHAHA, oj, hur fan tänkte du där?
Ja, du kan nog få lite bättre bild.
Citera
2008-06-07, 12:03
Medlem
merlin2s avatar
pröva att välja rätt upplösning, tv:n klarar inte alla upplösningar som din datorskärm. sätt upplösningen på 1024x768 px.

se sedan din handbok för tv:n för att se vilka upplösningar din tv stödjer.
Citera
2008-06-07, 19:21
Medlem
Funderade på en till sak. Det står att tvn ska ha bildupplösning 1366*768, det går dock inte att välja detta med datorn utan bara 1024*768 vilket det är i just nu och täcker hela skärmen. Hur skulle det då vara i 1336*768 och hur fixar jag det på datorn?
Citera
2008-06-08, 04:00
Medlem
Qmezs avatar
Citat:

Haha, lite oväntat...
Förlåt för OT.
Citera
2008-06-08, 17:22
Medlem
"kört en vga-kabel mellan min lcd PC skärm och in i TVn där det står "PC". "

smart !
Citera
2008-06-09, 00:54
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Funderade på en till sak. Det står att tvn ska ha bildupplösning 1366*768, det går dock inte att välja detta med datorn utan bara 1024*768 vilket det är i just nu och täcker hela skärmen. Hur skulle det då vara i 1336*768 och hur fixar jag det på datorn?

du, glöm inte att vad tv:n och vad grafikkortet klarar av är två seperata saker, man får helt enkelt hitta något som båda klarar av, vilket är i detta fallet 1024x768. själv sitter jag på 1280x768 men som sagt se vad ditt grafikkort klarar av för upplösningar och vad din tv:n klarar av. sedan får man ta något i mitten.

good luck...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in