Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-05, 07:57
  #1
Medlem
limited_editions avatar
Tänkte köpa ett flak med proteindrinkar från Axfood.. Undrar huruvida Gainomax är bra? Jag har upplevt att jag inte fått lika mycket träningsvärk eller blivit sjuk lika ofta om jag har druckit en sådan direkt efter ett hårt träninspass eller en match..

Någon som har ordentlig koll på återhämtningsdrinkar eller bars mm. som är bra?
Citera
2008-06-05, 08:09
  #2
Medlem
balzams avatar
Är målet att lindra träningsverken är proteindrycker inte nyckeln till låset. Men känner du dig i behov av återhämtningen som gainomax och ev. andra återhämtningsdrycker ger, efter ett förhoppningsvis intensivt träningspass, och du inte har tillgång till mat inom den närmsta timmen, kan det vara aktuellt. Men isf för att fylla de tömda depåerna och inte för att du blir en Arnold över natten.

Mat > kosttillskott i alla lägen, kom ihåg det.

Bars och drycker är samma sak som kyckling och potatis, fast betydligt sämre, i alla lägen. Gainomax t.ex. är mjölkprotein ihop med maltodextrin (kolhydrater) och ingen mirkeldryck.
Citera
2008-06-05, 08:33
  #3
Medlem
limited_editions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balzam
Är målet att lindra träningsverken är proteindrycker inte nyckeln till låset. Men känner du dig i behov av återhämtningen som gainomax och ev. andra återhämtningsdrycker ger, efter ett förhoppningsvis intensivt träningspass, och du inte har tillgång till mat inom den närmsta timmen, kan det vara aktuellt. Men isf för att fylla de tömda depåerna och inte för att du blir en Arnold över natten.

Mat > kosttillskott i alla lägen, kom ihåg det.

Bars och drycker är samma sak som kyckling och potatis, fast betydligt sämre, i alla lägen. Gainomax t.ex. är mjölkprotein ihop med maltodextrin (kolhydrater) och ingen mirkeldryck.

Jag har tänkt att köpa något slags återhämtningsdryck eller annat pga att det är ett läger jag skall på med ja förhoppningsvis 2-3 hårda is och fysträningspass per dag Jag kommer inte till 100% ha möjlighet att äta när jag vill utan bara på de bestämda tiderna och eftersom jag är direkt ur form pga. flera veckors sjukdom så tänkte jag att det kanske var ett bra alternativ? Eller kan man likväl äta något annat som man kan ha på rummet typ frukt osv? Eftersom jag inte tränat på länge så har jag ju tappat mycket och då kanske jag bör tänka extra på att ge kroppen vad den behöver direkt? teller är jag helt ute o cyklar nu, det spelar kankse ingen roll vilket som?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback