• 1
  • 2
2008-06-04, 20:56
Medlem
Deerays avatar
Tjena, tnkte hra med er om nn lira World of Warcraft p en Macbook Pro senaste modellen? Och vilka instllningar ni har. Ja vet att spelet inte r S krvande men med 25 man p samma skrm kan de bli tungt!

Ja skulle vilja veta lite om fljande situationer.
- En tung 25 manna raid mot en vldigt pfrestande boss, typ Illidan eller Kael'thas. FPSen; hg/lg?
- ppning av en ny zone, menar att de kommer och vara ver halva server populationen i samma zone eller ven d man kanske vistas i en huvudstad. FPSen; Hg/lg? Kan ven vara serverlag.
- r det allmn sl laddningstid vid zone byte eller vid uppstart av spelet? Ja tnkte p MB Pro standarddisk lg p 5400 rpm.
- r den annars allmnt skn att lira p? Ska man ha 15 eller 17 tums skrmen?
- Ja har en tendens att hlla ner massa knappar samtidigt, abilites etc. brjar MBn att tjuta som PCn gr? Hatar nr den gr de.
- Ska man ta 4 GB ram eller rcker det med 2 GB standarden?
- Kan man trolla me Multi-touch i WoW? Skulle va intressant.
Citera
2008-06-04, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deeray
Tjena, tnkte hra med er om nn lira World of Warcraft p en Macbook Pro senaste modellen? Och vilka instllningar ni har. Ja vet att spelet inte r S krvande men med 25 man p samma skrm kan de bli tungt!

Ja skulle vilja veta lite om fljande situationer.
- En tung 25 manna raid mot en vldigt pfrestande boss, typ Illidan eller Kael'thas. FPSen; hg/lg?
- ppning av en ny zone, menar att de kommer och vara ver halva server populationen i samma zone eller ven d man kanske vistas i en huvudstad. FPSen; Hg/lg? Kan ven vara serverlag.
- r det allmn sl laddningstid vid zone byte eller vid uppstart av spelet? Ja tnkte p MB Pro standarddisk lg p 5400 rpm.
- r den annars allmnt skn att lira p? Ska man ha 15 eller 17 tums skrmen?
- Ja har en tendens att hlla ner massa knappar samtidigt, abilites etc. brjar MBn att tjuta som PCn gr? Hatar nr den gr de.
- Ska man ta 4 GB ram eller rcker det med 2 GB standarden?
- Kan man trolla me Multi-touch i WoW? Skulle va intressant.

1. Vet ej om 25man raids. Det kommer bero mer p din internetuppkoppling n datorn i sig.
2. Inga problem med zoner. Det kommer bero p din internetuppkoppling om det laggar.
3. Nej det r inte sltt. Att starta spelet p den macbook pron jag spelade p tog skert 5-10 sekunder max.
4. Ja den r skn att lira p. Ju strre skrm desto bttre.
5. Det kan jag inte svara p.
6. Du kan nog kra lika bra med 2 gig ram men det r upp till dig, kr du med hgsta grafikinstllningar s kanske du vill ha 4 gig.
7. Tvivlar p det. r inte sker dock.
Citera
2008-06-04, 21:18
Medlem
Deerays avatar
fan va snabbt de gick, tackar. Men ja skulle grna vilja veta om datorn klarar 25 manna eftersom min lina r 24/1 s de r nog inget problem
Citera
2008-06-04, 21:32
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
fan va snabbt de gick, tackar. Men ja skulle grna vilja veta om datorn klarar 25 manna eftersom min lina r 24/1 s de r nog inget problem

Jag tror inte det blir ngra problem med 25-manna raids.
Citera
2008-06-04, 21:34
Medlem
Flrps avatar
Citat:

Min MacBook klarade Karazhan relativt smrtfritt och en MBP r ju ganska mycket bttre i alla avseenden, s det r nog inga problem.

Dessutom r WoW till Mac bttre, den har ju inbyggd fraps
Citera
2008-06-04, 21:41
Medlem
Wow r faktiskt rtt prestandakrvande att kra i 60 fps har jag mrkt. 4 r gammalt, jag har nya datordelar och nd blir det inte mer n 40 fps..
Citera
2008-06-04, 21:43
Medlem
Deerays avatar
helt underbart! Tack fr svaren Nu ska man bara vnta tills sommarn r ver s man kan ta o traska sej ner o kpa en MBP
Citera
2008-06-04, 22:00
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Wow r faktiskt rtt prestandakrvande att kra i 60 fps har jag mrkt. 4 r gammalt, jag har nya datordelar och nd blir det inte mer n 40 fps..

Kan inte vara bra datordelar du har om det inte blir mer n 40 fps i wow o.O
Citera
2008-06-04, 22:43
Medlem
Deerays avatar
WoW r ju ett relativt lgkrvande spel. AoC o dom andra monstren krver ju extremt mkt av en dator fr att kunna spela skiten. P s stt r WoW s jvla bra, de passar mnga spelare oavsett dator.
Citera
2008-06-04, 22:47
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
WoW r ju ett relativt lgkrvande spel. AoC o dom andra monstren krver ju extremt mkt av en dator fr att kunna spela skiten. P s stt r WoW s jvla bra, de passar mnga spelare oavsett dator.

Jepp
Blev lite surt nr man kpte AoC och ens dator inte ens klarade av det med allt p low o.O S det fick bli en ordentlig uppgradering som gick p ca 7 k nu hller jag p att installerar det och det kommer nog flyta p finfint.
Citera
2008-06-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrokamel
Kan inte vara bra datordelar du har om det inte blir mer n 40 fps i wow o.O

8600gt, 2 gb ddr2, core duo 3 ghz, bra moderkort, bra ntagregat.

Fulla settings p wow, blir nd inte mer n 40 som mest.
Citera
2008-06-04, 22:56
Medlem
Deerays avatar
bra skit!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto