Citat:
Ursprungligen postat av Deeray
Tjena, tnkte hra med er om nn lira World of Warcraft p en Macbook Pro senaste modellen? Och vilka instllningar ni har. Ja vet att spelet inte r S krvande men med 25 man p samma skrm kan de bli tungt!
Ja skulle vilja veta lite om fljande situationer.
- En tung 25 manna raid mot en vldigt pfrestande boss, typ Illidan eller Kael'thas. FPSen; hg/lg?
- ppning av en ny zone, menar att de kommer och vara ver halva server populationen i samma zone eller ven d man kanske vistas i en huvudstad. FPSen; Hg/lg? Kan ven vara serverlag.
- r det allmn sl laddningstid vid zone byte eller vid uppstart av spelet? Ja tnkte p MB Pro standarddisk lg p 5400 rpm.
- r den annars allmnt skn att lira p? Ska man ha 15 eller 17 tums skrmen?
- Ja har en tendens att hlla ner massa knappar samtidigt, abilites etc. brjar MBn att tjuta som PCn gr? Hatar nr den gr de.
- Ska man ta 4 GB ram eller rcker det med 2 GB standarden?
- Kan man trolla me Multi-touch i WoW? Skulle va intressant.
- En tung 25 manna raid mot en vldigt pfrestande boss, typ Illidan eller Kael'thas. FPSen; hg/lg?
jag ligger p ca 6 fps med alla mina addons, vilket jag tycker r krbart.
- ppning av en ny zone, menar att de kommer och vara ver halva server populationen i samma zone eller ven d man kanske vistas i en huvudstad. FPSen; Hg/lg? Kan ven vara serverlag.
lg fps i t.ex shatt nr alla r i shatt, dels r det mycket grafik att rita upp i staden ocks
- r det allmn sl laddningstid vid zone byte eller vid uppstart av spelet? Ja tnkte p MB Pro standarddisk lg p 5400 rpm.
jag kr ocks en 5400, har inga problem med den, annars kan du bara kpa en 7200 fr en billig penning
- r den annars allmnt skn att lira p? Ska man ha 15 eller 17 tums skrmen?
Eftersom jag har min kopplad till en extern 19" skrm s spelar det ingen roll, tog 15,4" fr att den r mer mobil. att jag lirar p min externa skrm gr ven dr att jag tappar fps.
- Ja har en tendens att hlla ner massa knappar samtidigt, abilites etc. brjar MBn att tjuta som PCn gr? Hatar nr den gr de.
klart att den inte gr
- Ska man ta 4 GB ram eller rcker det med 2 GB standarden?
jag uppgraderade till 4gb pronto, kostade mig typ 700:- fr att kpa till. OSX kan allokera 4gb+ medan XP/Vista (32bit) bara kan allokera 3gb ram-minne
- Kan man trolla me Multi-touch i WoW? Skulle va intressant.
Ingen aning tyvrr :/
min dator: Macbook Pro, 2,2 Ghz, 4gb ram, GeForce 8600 GT 128mb. samsung 250gb 5400 disk. leopard 10.5.3
instllningar i wow: 1440x900, 60Hz, 24bit 24bit 1x, vert sync, windowed mode, hardware cursor, terrain distance far, terrain details low, sedan lite olika mixar p resterande. stngt av alla saker som full-screen flow, death effects etc.