• 1
  • 2
2008-06-04, 22:57
Medlem
fick upp fps till 60 nr jag satte upplsningen p 1200 x 1000, jag kr med en wide 22 s det kanske drar ner lite d
Citera
2008-06-04, 23:56
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
8600gt, 2 gb ddr2, core duo 3 ghz, bra moderkort, bra ntagregat.

Fulla settings p wow, blir nd inte mer n 40 som mest.

D r det nt som inte stmmer i din burk. Krde sjlv p ett 7950 GT, 3800+ amd, 2gig ddr2, nt random moderkort och nt annat konstigt ntagg. Med dessa delar lg jag oftast p 55-65 fps i WoW och fick aldrig laggspikes. Filmade mig och hade mig med fraps och det gick ven smrtfritt.
Du kanske skulle ta o kolla igenom din dator efter en massa skit.
Citera
2008-06-05, 00:13
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
8600gt, 2 gb ddr2, core duo 3 ghz, bra moderkort, bra ntagregat.

Fulla settings p wow, blir nd inte mer n 40 som mest.

Jag har 8800gts, c2d 2.6, 2gb ram och med allt p max i 1920x1440 s ligger det stabilt p 75fps efter som jag har vsync p.
S det r nog nt som inte riktigt stmmer med dina drivrutiner eller hrdvara.
Citera
2008-06-05, 00:15
Medlem
PetterHaralds avatar
Kr p min 20" iMac (1GB minne, 2GHz C2D, ATI,RadeonHD2400 etc.) och det flyter ganska bra faktiskt. Har krt lite 25-man raids och det har inte varit ngra strre problem. Det r vl i shattrath och Orgrimmar/Ironforge man stter p fps-drops.
Citera
2008-06-05, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deeray
Tjena, tnkte hra med er om nn lira World of Warcraft p en Macbook Pro senaste modellen? Och vilka instllningar ni har. Ja vet att spelet inte r S krvande men med 25 man p samma skrm kan de bli tungt!

Ja skulle vilja veta lite om fljande situationer.
- En tung 25 manna raid mot en vldigt pfrestande boss, typ Illidan eller Kael'thas. FPSen; hg/lg?
- ppning av en ny zone, menar att de kommer och vara ver halva server populationen i samma zone eller ven d man kanske vistas i en huvudstad. FPSen; Hg/lg? Kan ven vara serverlag.
- r det allmn sl laddningstid vid zone byte eller vid uppstart av spelet? Ja tnkte p MB Pro standarddisk lg p 5400 rpm.
- r den annars allmnt skn att lira p? Ska man ha 15 eller 17 tums skrmen?
- Ja har en tendens att hlla ner massa knappar samtidigt, abilites etc. brjar MBn att tjuta som PCn gr? Hatar nr den gr de.
- Ska man ta 4 GB ram eller rcker det med 2 GB standarden?
- Kan man trolla me Multi-touch i WoW? Skulle va intressant.

- En tung 25 manna raid mot en vldigt pfrestande boss, typ Illidan eller Kael'thas. FPSen; hg/lg?
jag ligger p ca 6 fps med alla mina addons, vilket jag tycker r krbart.

- ppning av en ny zone, menar att de kommer och vara ver halva server populationen i samma zone eller ven d man kanske vistas i en huvudstad. FPSen; Hg/lg? Kan ven vara serverlag.
lg fps i t.ex shatt nr alla r i shatt, dels r det mycket grafik att rita upp i staden ocks

- r det allmn sl laddningstid vid zone byte eller vid uppstart av spelet? Ja tnkte p MB Pro standarddisk lg p 5400 rpm.
jag kr ocks en 5400, har inga problem med den, annars kan du bara kpa en 7200 fr en billig penning

Eftersom jag har min kopplad till en extern 19" skrm s spelar det ingen roll, tog 15,4" fr att den r mer mobil. att jag lirar p min externa skrm gr ven dr att jag tappar fps.

- Ja har en tendens att hlla ner massa knappar samtidigt, abilites etc. brjar MBn att tjuta som PCn gr? Hatar nr den gr de.
klart att den inte gr

jag uppgraderade till 4gb pronto, kostade mig typ 700:- fr att kpa till. OSX kan allokera 4gb+ medan XP/Vista (32bit) bara kan allokera 3gb ram-minne

Ingen aning tyvrr :/

min dator: Macbook Pro, 2,2 Ghz, 4gb ram, GeForce 8600 GT 128mb. samsung 250gb 5400 disk. leopard 10.5.3

instllningar i wow: 1440x900, 60Hz, 24bit 24bit 1x, vert sync, windowed mode, hardware cursor, terrain distance far, terrain details low, sedan lite olika mixar p resterande. stngt av alla saker som full-screen flow, death effects etc.
Citera
2008-06-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag har 8800gts, c2d 2.6, 2gb ram och med allt p max i 1920x1440 s ligger det stabilt p 75fps efter som jag har vsync p.
S det r nog nt som inte riktigt stmmer med dina drivrutiner eller hrdvara.

Ditt graffekort r ju ngot hetare, mitt r ett flktlst kort fr runt tusenlappen.

Jag har nyss ominstallerat datorn s det r nog inte ngot fel p mjukvaran iaf. Och hdd r nytt, liksom resten av delarna, kanske kr med en gammal version av direct x?
Citera
2008-06-06, 15:25
Medlem
Deerays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyket
jag ligger p ca 6 fps med alla mina addons, vilket jag tycker r krbart.

lg fps i t.ex shatt nr alla r i shatt, dels r det mycket grafik att rita upp i staden ocks

jag kr ocks en 5400, har inga problem med den, annars kan du bara kpa en 7200 fr en billig penning

Eftersom jag har min kopplad till en extern 19" skrm s spelar det ingen roll, tog 15,4" fr att den r mer mobil. att jag lirar p min externa skrm gr ven dr att jag tappar fps.

klart att den inte gr

jag uppgraderade till 4gb pronto, kostade mig typ 700:- fr att kpa till. OSX kan allokera 4gb+ medan XP/Vista (32bit) bara kan allokera 3gb ram-minne

Ingen aning tyvrr :/

min dator: Macbook Pro, 2,2 Ghz, 4gb ram, GeForce 8600 GT 128mb. samsung 250gb 5400 disk. leopard 10.5.3

instllningar i wow: 1440x900, 60Hz, 24bit 24bit 1x, vert sync, windowed mode, hardware cursor, terrain distance far, terrain details low, sedan lite olika mixar p resterande. stngt av alla saker som full-screen flow, death effects etc.
Perfekt, tackar o bugar. Precis allt ja ville veta.
Citera
2008-06-09, 01:59
Medlem
haywards avatar
Om du skippar x-pearl eller motsvarande interface-addon kommer det nog flyta p helt okej, med undantag frn vissa delar i spelet nr det kanske vankas en massa aoe
Citera
2008-06-09, 15:18
Medlem
Deerays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayward
Om du skippar x-pearl eller motsvarande interface-addon kommer det nog flyta p helt okej, med undantag frn vissa delar i spelet nr det kanske vankas en massa aoe
Hmm, AOE r ett helvete. Ja brukar hlla mej till rtt ltta addons nr raidar s de ska nog inte vara nt problem isf. Mest deadlys och lite andra bufftimrar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in