• 1
  • 2
2008-06-04, 10:48
Medlem
Dr.Kratzs avatar
De senaste 2-3 åren har jag lyckts bygga upp en ölmage som jag inte längre vill ha kvar.
Jag är smal i grunden och har väldigt lite underhudsfett på magen, fettet verkar sitta innanför musklerna.
Vilken är den effektivaste metoden för att få bort magen?
Jag är öppen för de flesta förslag, även bantningspiller mm. om de gör någon skillnad.

Ni får ursäkta om frågan har postats innan, jag hittade inget vettigt iallaflall.
Citera
2008-06-04, 10:57
Medlem
trafalgars avatar
Sluta drick öl!

Nej, men det går som sagt inte att punktförbränna fett, så det är bara att börja banta och träna.
Citera
2008-06-04, 11:00
Medlem
Dr.Kratzs avatar
Jo, klart jag måsste ändra min kost lite. Har tillexempel bestämt mig för at inte äta pizza/hamburgare på lunchen och dricka öl max en gång i veckan.
Jag trodde faktiskt att olika metoder brände fett på olika ställen, men ack vad fel jag verkar ha haft.
Citera
2008-06-04, 11:04
Medlem
Soeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kratz
dricka öl max en gång i veckan.

Eller inte alls på ett tag? En 50cl starköl innehåller 350 kcal. Alltså blir ungefär sju stycken öl lika mycket kcal som du förbrukar på en dag. Att dricka öl är det absolut sämsta du kan göra om du vill gå ner i vikt.
Citera
2008-06-04, 11:26
Medlem
Järvs avatar
Dr.Kratz: Brukar du motionera? Vad motionerar du isåfall med, och hur många gånger i veckan?
Citera
2008-06-04, 11:39
Medlem
Dr.Kratzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Järv
Dr.Kratz: Brukar du motionera? Vad motionerar du isåfall med, och hur många gånger i veckan?

Jag brukar inte motionera alls, vilket förmodligen är en bidragande orsak till att jag blir fetare i kombination med för mycket dålig mat /dryck.
Jag har haft planer på att ta upp någon form av motionering, men frågan är vilken metod som är effektivast / enklast när det gäller fettförbränning.
Gå / jogga någon timme om dagen i samband med intag av bantningsbiller typ Lepigen kanske?
Citera
2008-06-04, 11:51
Medlem
Axons avatar
Citat:
Jag brukar inte motionera alls, vilket förmodligen är en bidragande orsak till att jag blir fetare i kombination med för mycket dålig mat /dryck.
Jag har haft planer på att ta upp någon form av motionering, men frågan är vilken metod som är effektivast / enklast när det gäller fettförbränning.
Gå / jogga någon timme om dagen i samband med intag av bantningsbiller typ Lepigen kanske?
Se över din kost och promenera 60min i rask takt varje dag under en månad och återkom med dina resultat.
Citera
2008-06-04, 11:54
Medlem
Dr.Kratzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Se över din kost och promenera 60min i rask takt varje dag under en månad och återkom med dina resultat.

Mm. Det är en god idé. Hur mycket kan man räka med att förbränna på en timmes snabb gång?

Tror ni att Lepigen eller liknande tabletter gör någon skillnad? Eller är det bara skit?
Citera
2008-06-04, 12:15
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Jag har mångårig erfarenhet av ölmage.

Den enda gång jag lyckades att bli av med den är då jag simmade.
40 minuter varannan dag.(Bröstsim)
Det gav ett fantastiskt resultat!
Citera
2008-06-04, 12:22
Medlem
Göra av med mer energi än vad du stoppar i dig så kommer den försvinna!
Citera
2008-06-04, 12:35
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Mm. Det är en god idé. Hur mycket kan man räka med att förbränna på en timmes snabb gång?

Tror ni att Lepigen eller liknande tabletter gör någon skillnad? Eller är det bara skit?

Lepigen används för att dämpa hungern och bli lite mer piggare....men som sagt så är det ett skit piller. Kosten, motion och diciplin som gäller, finns inga genvägar..

Lycka till
Citera
2008-06-04, 12:35
Medlem
Axons avatar
Citat:

Runt 450kcal.

Ät mindre mat och rör mer på dig så kommer du rasa i vikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in