2008-06-04, 18:13
Medlem
Boffs avatar
Finns det några metoder för att minska sin magsäck på (förutom kirurgiska då)?
Och när vi ändå är inne på fettförbränning, vad bör man ligga på för puls för maximal fettförbränning?
Citera
2008-06-04, 23:23
Medlem
björnenbennys avatar
Bästa tipset är att äta mindre kalorier än vad du gör av med, också det enda tipset
Citera
2008-06-05, 12:24
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boff
Och när vi ändå är inne på fettförbränning, vad bör man ligga på för puls för maximal fettförbränning?
Äter man mkt så tänjs ju magsäcken ut, hur varaktig den effekten är vet jag dock inte.
Vad jag förbränner man mest fett på högsta möjliga puls så länge man orkar ha den varaktigt, lägre fettandel men högre totalmängd.
Citera
2008-06-05, 12:37
Medlem
Tunemas avatar
Citat:

ät mindre så krymper magsäcken.
Citera
2008-06-05, 13:36
Medlem
contrerass avatar
Citat:

50-70% av maxpuls enl http://overvikt.netdoktor.passagen.s...estionID=15810

Där ges även en alternativ formel för att räkna ut maxpuls som iallafall för mig verkar ligga närmare sanningen än 220 minus ålder.
Citera
2008-06-05, 16:32
Medlem
Boffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunema
ät mindre så krymper magsäcken.

Ah, den gör det alltså? Det var det jag var osäker på, tack
Citera
2008-06-05, 23:14
Medlem
Tunemas avatar
Citat:
Ah, den gör det alltså? Det var det jag var osäker på, tack

kroppen ställer in sig på att den får lite mat eller något sådant. Så då krymper magsäcken.
Citera
2008-06-06, 10:28
Medlem
jag drack tre glas i går ska gå och träna nu

jag har också problem med lite mage. har tränat i två år och har börjat få muskler över hela kroppen, men maghelvetet finns kvar.

jag har dock insett att den går ner när jag tränar regelbundet och inte äter för stora portioner.

mitt problem är att jag inte vill avstå från god mat och öl, framförallt inte i det här vädret, och därför får jag väl dras med lite mage.

om någon har kommit på en metod där man kan kombinera öldrickandet och slätmage få ni gärna berätta.

Citera
2008-06-06, 10:50
Medlem
Bajenalexs avatar
Det är viskeralt fett, bara att börja bränna det som vanligt.
Citera
2008-06-06, 10:53
Medlem
finns inga genvägar, inga säkra iaf. motion och mindre kalorier
Citera
2008-06-06, 10:56
Medlem
Bajenalexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kratz
Mm. Det är en god idé. Hur mycket kan man räka med att förbränna på en timmes snabb gång?

Tror ni att Lepigen eller liknande tabletter gör någon skillnad? Eller är det bara skit?

Du ska bara äta rätt, ta inga bantningspiller, den enda vägen till framgång är att motionera och äta vanlig mat. Dra ner på kolhydrater
Citera
2008-06-13, 18:04
Medlem
Tunemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StreetWalker
jag drack tre glas i går ska gå och träna nu

jag har också problem med lite mage. har tränat i två år och har börjat få muskler över hela kroppen, men maghelvetet finns kvar.

jag har dock insett att den går ner när jag tränar regelbundet och inte äter för stora portioner.

mitt problem är att jag inte vill avstå från god mat och öl, framförallt inte i det här vädret, och därför får jag väl dras med lite mage.

om någon har kommit på en metod där man kan kombinera öldrickandet och slätmage få ni gärna berätta.

Räkna in ölen i din kaloriräkning för dagen så ska du se att du inte blir tjockare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in