Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Haha what? Så anledningen till att man köper Mac är för att kändisar har dem?

Vilka kändisar har Mac kan man ju då fråga, för det är inget jag håller koll på. Flytande Argot lär väl veta, eftersom hela hans konsumtion bygger på vilka som äger samma produkter eller inte.
Men förfan vad du alltid leder det offtopic !! Ta dina diskutioner i PM istället.
2008-06-03, 20:13
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Nej nu för ni fan chilla lite grabbar

Blir en vanlig speldator med 9800 kort beat that Apple!
Macmini för HTPC med Debian I VmWare för linuxshell/musik/filmer överallt.
X360 och LCD-tv på 37 xD

Blir nog lite tajjt i korridorsrummet
Låter som en sweet setup! Mac Mini är mycket trivsam och mysig. 9800-kort på speldatorn - 2560 x 1600 upplösning någon? Du måste vara en relativt välbärgad student ändå, kanske för att du valde rätt produkt>>rätt pris.
2008-06-03, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Låter som en sweet setup! Mac Mini är mycket trivsam och mysig. 9800-kort på speldatorn - 2560 x 1600 upplösning någon? Du måste vara en relativt välbärgad student ändå, kanske för att du valde rätt produkt>>rätt pris.

Njae jobbar ju hela sommaren så =) notan kommer ligga runt 20 000 ändå.
Blir nog en macmini utan tillbehör, dvs skärm eller tangentbord och dyl.
2008-06-03, 21:33
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Börjar du så smått inse hur barnsligt det är att konsumera baserat på vem som konsumerar samma saker?

"Nej jag vill inte HA bilen, för den har Kalle!! Jag vill ha HELIKOPTERN MAMMA!! VILL INTE HA SAMMA SOM KALLE!!!!"

Aaaaahahahaha.....pajas.

Nu lär du nog korrigera medicineringen tror jag. Den enda som är besatt av märken här är ju du. Är du verkligen så störd att du inte ser det? Du verkar ju ha jagat upp dig i någon sorts psykostillstånd nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Parasight
Men lille vän, sköt du dig inte i foten nu?

Hemmapulad PC: Jag vill ha en dator som gör så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt.
Mac: Jag vill ha samma dator som kändisarna och de lyckliga människorna i reklamen.

Tror inte han har tillräckligt stor sjukdomsinsikt för att inse hur inkonsvekvent och velande han är i sin argumentation.

Det är ju synd att dårar som han ska få förstöra precis varenda jävla diskussion om Apple och Mac.
Senast redigerad av Flytande_argot 2008-06-03 kl. 21:42.
2008-06-03, 21:42
Bannlyst
Btw någon som kan bekräfta att man inte kan få en mindre dator som server än en mac-mini och hur mycket den låter?
2008-06-03, 22:05
Medlem
Jag kör en 4 år gammal 12" PowerBook. I den kör jag utan några större prestandaproblem den senaste versionen av Mac OS.

Visa mig den bärbara Windows-burk från sommaren 2004 som utan besvär klarar av Windows Vista.
2008-06-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuffel
Jag kör en 4 år gammal 12" PowerBook. I den kör jag utan några större prestandaproblem den senaste versionen av Mac OS.

Visa mig den bärbara Windows-burk från sommaren 2004 som utan besvär klarar av Windows Vista.

Processor med hastigheten 1 GHz med 32-bitar (x86) eller 64-bitar (x64)
512 MB systemminne
20 GB hårddisk med minst 15 GB ledigt utrymme
Stöd för DirectX 9-grafik och 32 MB grafikminne
[COLOR=#0000ff]DVD-ROM-enhet[/COLOR]
Ljudutgång
Åtkomst till Internet (serviceavgifter kan tillkomma)

Låter inte som om systemkraven för Vista är särskilt betungande.
2008-06-03, 22:44
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Btw någon som kan bekräfta att man inte kan få en mindre dator som server än en mac-mini och hur mycket den låter?

Det går att få mindre datorer att ha som t.ex. server än en mac mini, men i regel inte så mycket mindre utan att man ska börja tumma på prestanda.
Utan att ha direkt koll på hur marknade ser ut idag så skulle jag helt klart gissa på att det tillhör en av de mer prisvärda maskinerna om man vill ha en liten burk.
Ivarjefall om man köper den billiga varianten...
2008-06-03, 22:56
Medlem
criss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuffel

Jag kan inte visa dig en burk från 2004, men däremot en från 2003. Jag kör en 5 år gammal laptop, som jag kör vista på utan problem. Och nej man behöver inte ha 2 gb ram för att köra Vista smärtfritt. Bara för att du kör Mac så behöver du inte vara mallig, o tro att Macarna är prestandamonster som inget annat når upp till.

Förstår inte att folk tror att Macarna är sådan prestanda som ingen annan kan nå upp till. Finns massor med datorer som slår en Mac vilken dag som helst i veckan. Angående kvalitét och design kan det hända att macarna kan ligga före vissa märken, men långt ifrån alla PC. Jag kör själv mac, men har tröttnat på alla som skriker ut hur mycket bättre macarna är än allt annat som finns på marknaden.
Senast redigerad av cris 2008-06-03 kl. 23:05.
2008-06-04, 06:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Nu lär du nog korrigera medicineringen tror jag. Den enda som är besatt av märken här är ju du. Är du verkligen så störd att du inte ser det? Du verkar ju ha jagat upp dig i någon sorts psykostillstånd nu
Haha säger killen som baserar sin konsumtion på vad andra har?

Ska du inte berätta vad du använder för produkter, så att folk kan undvika dem? Ditt desperata försök att babbla om psykoser, medicinering osv visar bara på att du skäms över att du beter dig som en treåring.

Årets Idiot hos bilhandlaren:
- Ja hej jag vill köpa en bra familjebil runt 180k
- Ja då har vi den här Volvo V70n, den är perfekt!
- Hmmm...skulle du kunna sätta ihop en sammanfattning på vilken typ av människor som har just Volvo?
- Varför?
- För att jag kanske inte vill bli förknippad med sådana människor.
- Du förstår väl att människor är kapabla till att separera andra människor från varandra, och att normalt funtade människor inte drar slutsatsen att du skulle tillhöra någon slags gemenskap bara för att du konsumerat något du själv tycker om?
- Eeehh....medicinering!! PSYKOS!!

Citat:
Tror inte han har tillräckligt stor sjukdomsinsikt för att inse hur inkonsvekvent och velande han är i sin argumentation.
Konsekvens är väl snarare det som är den röda tråden i mina inlägg. Jag frågar ju dig om och om igen vilka klädmärken du använder, så jag kan undvika dem. Du vägrar ju svara på detta, för att du fattar hur jävla larvig den inställningen är...herregud.

Om du ska hitta produkter som inte ägs av en enda person du anser vara du i huvet så får du nog börja konstruera saker själv, vilket jag tvivlar på att du är kapabel till eftersom du inte ens vet hur världen fungerar.

Citat:
Det är ju synd att dårar som han ska få förstöra precis varenda jävla diskussion om Apple och Mac.
Kanske borde läsa din egen insats i tråden, vad sägs om det?

Men du har rätt...det förstör inte alls trådar att börja gorma om att du minsann inte tänker köpa saker för att DU tycker att användargruppen består av folk som du är livrädd att bli förknippad med.

Snacka om off topic.
2008-06-04, 15:59
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Haha säger killen som baserar sin konsumtion på vad andra har?

Ska du inte berätta vad du använder för produkter, så att folk kan undvika dem? Ditt desperata försök att babbla om psykoser, medicinering osv visar bara på att du skäms över att du beter dig som en treåring.

Årets Idiot hos bilhandlaren:
- Ja hej jag vill köpa en bra familjebil runt 180k
- Ja då har vi den här Volvo V70n, den är perfekt!
- Hmmm...skulle du kunna sätta ihop en sammanfattning på vilken typ av människor som har just Volvo?
- Varför?
- För att jag kanske inte vill bli förknippad med sådana människor.
- Du förstår väl att människor är kapabla till att separera andra människor från varandra, och att normalt funtade människor inte drar slutsatsen att du skulle tillhöra någon slags gemenskap bara för att du konsumerat något du själv tycker om?
- Eeehh....medicinering!! PSYKOS!!

Konsekvens är väl snarare det som är den röda tråden i mina inlägg. Jag frågar ju dig om och om igen vilka klädmärken du använder, så jag kan undvika dem. Du vägrar ju svara på detta, för att du fattar hur jävla larvig den inställningen är...herregud.

Om du ska hitta produkter som inte ägs av en enda person du anser vara du i huvet så får du nog börja konstruera saker själv, vilket jag tvivlar på att du är kapabel till eftersom du inte ens vet hur världen fungerar.

Kanske borde läsa din egen insats i tråden, vad sägs om det?

Men du har rätt...det förstör inte alls trådar att börja gorma om att du minsann inte tänker köpa saker för att DU tycker att användargruppen består av folk som du är livrädd att bli förknippad med.

Snacka om off topic.

Ska jag förklara det här så till och med en idiot som du förstår det? Inom t.ex. Linuxvärlden där jag tillbringar mycket tid så finns t.ex. Ubuntu. Där är användarna kända för att vara öppna och hjälpsamma mot varandra i form av stora levande communites. Har du ett problem så kan du snabbt räkna med att många dyker upp och hjälper till utan att vilja ha något för det.

Folk som använder Apples produkter har rykte om sig att vara, tja som dig? Inget man helst vill bli en del av. Förstår du nu eller lär du åka hem till Köping och rådgöra med dina kompisar?

Att du sedan tror att du är smart och lustig genom att hålla på och tjata som en trasig jävla skiva om vilken klädmärken jag har gör dig bara ännu mer tragisk. Hoppas du får den hjälp du söker. För att det inte står rätt till i huvuet på dig är plågsamt uppenbart för alla som läst dina inlägg.

Ska försöka att inte vara så grinig på dig om du trots detta inte förstår. För jag antar att du har någon form av begåvningshandikapp och dessutom är du väl inte äldre än 14-15 år?
Senast redigerad av Flytande_argot 2008-06-04 kl. 16:06.
2008-06-04, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ska jag förklara det här så till och med en idiot som du förstår det? Inom t.ex. Linuxvärlden där jag tillbringar mycket tid så finns t.ex. Ubuntu. Där är användarna kända för att vara öppna och hjälpsamma mot varandra i form av stora levande communites. Har du ett problem så kan du snabbt räkna med att många dyker upp och hjälper till utan att vilja ha något för det.

Folk som använder Apples produkter har rykte om sig att vara, tja som dig? Inget man helst vill bli en del av. Förstår du nu eller lär du åka hem till Köping och rådgöra med dina kompisar?

Att du sedan tror att du är smart och lustig genom att hålla på och tjata som en trasig jävla skiva om vilken klädmärken jag har gör dig bara ännu mer tragisk. Hoppas du får den hjälp du söker. För att det inte står rätt till i huvuet på dig är plågsamt uppenbart för alla som läst dina inlägg.

Ska försöka att inte vara så grinig på dig om du trots detta inte förstår. För jag antar att du har någon form av begåvningshandikapp och dessutom är du väl inte äldre än 14-15 år?
Tävlar ni om vem som är mest offtopic eller ???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in