En DVD-läsare från matsushita är en DVD-läsare från matsushita oavsett ifall den sitter i en mac eller i en soptunna. Tror på allvar att apple köper in andra delar än vad vi vanliga dödliga kan köpa? (bortsett från missfostret till grafikkort som satt i minin då).
Optimalt luftflöde hit och dit, jag har en öppen låda och det funkar fint, annars så tror jag nog att det inte är så svårt att hitta ett chassi där någon har tänkt på luftflödet när de designade den.
Klart som fan jag kan skruva ihop en dator så den har samma byggkvalitet som en köpeburk, varför skulle jag inte kunna det? Det gick alldeles utmärkt när jag jobbade med just det så varför skulle det inte gå lika bra hemma?
Människor som mig?
Har jag ens sagt vad jag kör för OS? Jag stör mig säkerligen lika mycket på när man tvingas använda OS/program som man inte valt själv som du.
Förövrigt så är inte windows längre instabilt eller funktionsodugligt, inte enligt den erfarenhet jag har. Visst, de windowsvarianter som inte bygger på NT-kärnan är bara skit (har ytterst begränsad erfarenhet av dem iofs, men det var min erfarenhet).
Fan, ★★★, du är rolig du.
Jag brukar läsa dina inlägg när jag springer på dem, eftersom du har en tendens att dra igång en diskussion. Att det oftast verkar vara för att du uttrycker dig överdrivet självsäkert om saker du inte riktigt har koll på är ju en annan sak. Lite som i den här tråden alltså.
Apple gör fina, användarvänliga, väldesignade grejor som man får betala lite mer för än motsvarande prylar av andra märken. Det är väl knappast någon hemlighet?
Således bör man i allmänhet hålla sig borta från märket om man inte kan tänka sig betala en liten slant för ytdesign och marknadsföring.
Jag tycker ditt exempel från bilvärlden är lite illa valt. Det är rätt självklart att man får mer bil i en merca för 600 k än i en Skoda för 130.
Jämför hellre en Phaeton från samma koncern med mercan. Där får du nog mer bil för samma peng om du håller dig borta från mercan.
Eller ett annat exempel: Jämför en SAAB 9-3 (PC) med en Caddilac CTS (Mac) som är samma bil under skalet. Skillnaden är smådetaljer, men framför allt namnet. Caddyn kostar rätt många tusenlappar mer. Får du mer för pengarna när du köper den? Visst, om det viktigt för dig med design, status och avundsjuka grannar. Vill du bara ta dig från punkt A till B bekvämt så bör du välja PC, förlåt, SAAB.
Plocka förresten gärna fram ett underlag till ditt påstående att PC rasar ihop på halva tiden jämfört med Mac.
Och till sist, snacket om att Mac är bättre designade invändigt och har bättre kylning än ett hemmabygge: Visst, kanske, men de allra flesta datorer har tillräckligt bra kylning, så varför betala en massa pengar för något man aldrig kommer märka av överhuvudtaget?
Fan, ★★★, du är rolig du.
Jag brukar läsa dina inlägg när jag springer på dem, eftersom du har en tendens att dra igång en diskussion. Att det oftast verkar vara för att du uttrycker dig överdrivet självsäkert om saker du inte riktigt har koll på är ju en annan sak. Lite som i den här tråden alltså.
Apple gör fina, användarvänliga, väldesignade grejor som man får betala lite mer för än motsvarande prylar av andra märken. Det är väl knappast någon hemlighet?
Således bör man i allmänhet hålla sig borta från märket om man inte kan tänka sig betala en liten slant för ytdesign och marknadsföring.
Jag tycker ditt exempel från bilvärlden är lite illa valt. Det är rätt självklart att man får mer bil i en merca för 600 k än i en Skoda för 130.
Jämför hellre en Phaeton från samma koncern med mercan. Där får du nog mer bil för samma peng om du håller dig borta från mercan.
Eller ett annat exempel: Jämför en SAAB 9-3 (PC) med en Caddilac CTS (Mac) som är samma bil under skalet. Skillnaden är smådetaljer, men framför allt namnet. Caddyn kostar rätt många tusenlappar mer. Får du mer för pengarna när du köper den? Visst, om det viktigt för dig med design, status och avundsjuka grannar. Vill du bara ta dig från punkt A till B bekvämt så bör du välja PC, förlåt, SAAB.
Plocka förresten gärna fram ett underlag till ditt påstående att PC rasar ihop på halva tiden jämfört med Mac.
Och till sist, snacket om att Mac är bättre designade invändigt och har bättre kylning än ett hemmabygge: Visst, kanske, men de allra flesta datorer har tillräckligt bra kylning, så varför betala en massa pengar för något man aldrig kommer märka av överhuvudtaget?
Herrejisses. Den här forumdelen hade mått bättre av högre intelligens.
Detsamma gäller ju dig. Eller ditt förhållningssätt till Apple skulle vara objektivt menar du?
Årets idiot, alla kategorier.
Om jag är årets idiot så är du garanterat årets dåre alla kategorier.
Vad tycker ni normala Macanvändare om såna här muppar som förstör ryktet för er andra? Jag vet att hjärntvättade gaphalsar som ★★★ tillhör minoriteten men de är ju tyvärr såna som han som hörs mest.
Vad tycker ni normala Macanvändare om såna här muppar som förstör ryktet för er andra? Jag vet att hjärntvättade gaphalsar som ★★★ tillhör minoriteten men de är ju tyvärr såna som han som hörs mest.
Kom igen nu...vad använder du för klädmärken? Jag måste arrangera om hela min garderob och mina inköp så att jag inte köper samma märken som dig.
Blir en vanlig speldator med 9800 kort beat that Apple!
Macmini för HTPC med Debian I VmWare för linuxshell/musik/filmer överallt.
X360 och LCD-tv på 37 xD
Börjar du så smått inse hur barnsligt det är att konsumera baserat på vem som konsumerar samma saker?
"Nej jag vill inte HA bilen, för den har Kalle!! Jag vill ha HELIKOPTERN MAMMA!! VILL INTE HA SAMMA SOM KALLE!!!!"
Aaaaahahahaha.....pajas.
Men lille vän, sköt du dig inte i foten nu?
Hemmapulad PC: Jag vill ha en dator som gör så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt.
Mac: Jag vill ha samma dator som kändisarna och de lyckliga människorna i reklamen.
Hemmapulad PC: Jag vill ha en dator som gör så mycket som möjligt för så lite pengar som möjligt.
Mac: Jag vill ha samma dator som kändisarna och de lyckliga människorna i reklamen.
Haha what? Så anledningen till att man köper Mac är för att kändisar har dem?
Vilka kändisar har Mac kan man ju då fråga, för det är inget jag håller koll på. Flytande Argot lär väl veta, eftersom hela hans konsumtion bygger på vilka som äger samma produkter eller inte.