Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-04, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ska jag förklara det här så till och med en idiot som du förstår det? Inom t.ex. Linuxvärlden där jag tillbringar mycket tid så finns t.ex. Ubuntu. Där är användarna kända för att vara öppna och hjälpsamma mot varandra i form av stora levande communites. Har du ett problem så kan du snabbt räkna med att många dyker upp och hjälper till utan att vilja ha något för det.

Folk som använder Apples produkter har rykte om sig att vara, tja som dig? Inget man helst vill bli en del av. Förstår du nu eller lär du åka hem till Köping och rådgöra med dina kompisar?
Haha...

Om du hade varit lite smartare hade du nog upptäckt att Mac-gemenskapen är väkänt för att bestå av hjälpsamma och trevliga personer. Anledningen till att du inte stött på en sådan än kan ju bero på....ja jag vet inte...din attityd kanske?

Har man inställningen att man endast köper produkter baserat på vilka som också konsumerar produkten så lär man kanske inte hitta så många som behandlar en som en vuxen människa.

Ska du inte berätta vilka klädmärken du använder? Jag är helt seriös. Om jag får problem med mina jeans så vill jag kolla så att personer som dig inte har liknande jeans, för det kan ju betyda att DU kanske ger råd om var jag ska vända mig om jag får problem med mina jeans. Och personer som dig vill man ju inte ha med att göra, så då kan jag ju undvika sådana som dig genom att hålla mig undan från produkter du använder.

Eller...vänta nu.

Citat:
Att du sedan tror att du är smart och lustig genom att hålla på och tjata som en trasig jävla skiva om vilken klädmärken jag har gör dig bara ännu mer tragisk. Hoppas du får den hjälp du söker. För att det inte står rätt till i huvuet på dig är plågsamt uppenbart för alla som läst dina inlägg.
Kör lite mer "du är psykiskt störd"-argument, det brukar vara det komiska sättet att förlora en diskussion på.

Citat:
Ska försöka att inte vara så grinig på dig om du trots detta inte förstår. För jag antar att du har någon form av begåvningshandikapp och dessutom är du väl inte äldre än 14-15 år?
Gött...ett par till är du snäll.
2008-06-04, 17:38
Medlem
StyleWarss avatar
http://www.darkfire.net/~mrb/images/retarded.jpg
2008-06-04, 18:19
Medlem
Är det bara jag som reagerar på att denna diskussionen totalt spårar ut istället för att se till objektiv fakta angående aktuell modell från Apple-sidan samt övriga PC-tillverkare?

Det räcker inte att enbart titta på specifikationerna på de olika ingående komponenterna. Självklart blir en dator byggd i ett medelstort tower-chassi billigare att producera än en i detta fallet iMac där allting behöver få plats i ett tunt chassi bakom en stor tft-skärm. Förvisso används komponenter anpassade för laptopmarknaden men ändå, det är ett vettigt argument till att en produkt blir dyrare.

Eftersom marknaden går mot mindre produkter som fortfarande utför mer eller i alla fall lika mycket som deras större kusiner är det naturligt att tillverkningskostnaderna ökar i relation med storleken på aktuellt objekt.

Om detta inte stämmer, varför går både AMD och INTEL mot energisnålare processorer tillverkade med "mindre" teknik.

För att sammanfatta detta helt irrelevanta inlägget, det är inte alltid lätt att jämföra två produkter rakt av. Varje enskild situation är unik, vad kommer datorn användas till? Hur mycket plats har datorköparen tillgänglig? Vilken ljudnivå är acceptabel?

Det går inte att dra alla Apples produkter över en kam och säga att de är bättre/sämre än motsvarande produkt från en annan tillverkare. Mycket av detta beror på att det oftast inte finns två jämförbara produkter...

Hoppas jag var vettig med någon av mina åsikter i alla fall.
2008-06-04, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Br33W1337
Är det bara jag som reagerar på att denna diskussionen totalt spårar ut istället för att se till objektiv fakta angående aktuell modell från Apple-sidan samt övriga PC-tillverkare?

Det räcker inte att enbart titta på specifikationerna på de olika ingående komponenterna. Självklart blir en dator byggd i ett medelstort tower-chassi billigare att producera än en i detta fallet iMac där allting behöver få plats i ett tunt chassi bakom en stor tft-skärm. Förvisso används komponenter anpassade för laptopmarknaden men ändå, det är ett vettigt argument till att en produkt blir dyrare.

Eftersom marknaden går mot mindre produkter som fortfarande utför mer eller i alla fall lika mycket som deras större kusiner är det naturligt att tillverkningskostnaderna ökar i relation med storleken på aktuellt objekt.

Om detta inte stämmer, varför går både AMD och INTEL mot energisnålare processorer tillverkade med "mindre" teknik.

För att sammanfatta detta helt irrelevanta inlägget, det är inte alltid lätt att jämföra två produkter rakt av. Varje enskild situation är unik, vad kommer datorn användas till? Hur mycket plats har datorköparen tillgänglig? Vilken ljudnivå är acceptabel?

Det går inte att dra alla Apples produkter över en kam och säga att de är bättre/sämre än motsvarande produkt från en annan tillverkare. Mycket av detta beror på att det oftast inte finns två jämförbara produkter...

Hoppas jag var vettig med någon av mina åsikter i alla fall.
Håller med dig helt.
2008-06-05, 15:30
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Haha...

Om du hade varit lite smartare hade du nog upptäckt att Mac-gemenskapen är väkänt för att bestå av hjälpsamma och trevliga personer.
Anledningen till att du inte stött på en sådan än kan ju bero på....ja jag vet inte...din attityd kanske?

Så du är ett tragiskt undantag bara? För din attityd och dina inlägg är ju bland det värsta jag sett.

Måste säga att under den tid jag debatterat och pratat med folk här på flashback så har jag stött på grovt kriminella, högerextremister, vänsterextremister, veganer, AFA-aktivister, nynazister, sprutnarkomaner, våldtäktsmän och pedofilier. Men du är nog det största lågvattenmärket hittils.

Jag hoppas verkligen att du inte är representativ för "Mac-gemenskapen".
2008-06-05, 15:43
Bannlyst
Vet faktiskt inte, tre-stjärna verkar iaf vara hängiven, sen har han en hel del poäng.
Men du måste erkänna att Macdatorerna är ganska dyra, visst de säljer som smör och folk köper ju.
Men fortfarande för gemeneman DYRA

Btw: läs PM.
2008-06-05, 16:11
Bannlyst
Citat:
Så du är ett tragiskt undantag bara? För din attityd och dina inlägg är ju bland det värsta jag sett.
Ja det kan ju aldrig bero på hur du bemöter mig, eller?

Det är alltid alla andras fel, inte ditt.

Jag är alltid hjälpsam, trevlig och informativ när det gäller Apple och Mac. Så länge du är hjälpsam, trevlig och informativ mot mig såklart. Om du tänker bete dig som en barnunge och skrika att du minsann inte tänker köpa en Apple/Audi/Chiquita-banan/Levi's-tröja...på grund av att JAG använder de märkena...så lär du bli behandlad därefter.

Fundera på den ett tag.

Citat:
Måste säga att under den tid jag debatterat och pratat med folk här på flashback så har jag stött på grovt kriminella, högerextremister, vänsterextremister, veganer, AFA-aktivister, nynazister, sprutnarkomaner, våldtäktsmän och pedofilier. Men du är nog det största lågvattenmärket hittils.
Ja såklart. Jag var sinnessjuk också, och inte minst så representerade jag hela användarbasen för Appleprodukter. Snart har du väl träffat Hitler och Stalin också, och de var lätt mer sympatiska än mig. Dessutom borde väl en psykisk sjukdom döpas efter mitt namn, eftersom jag är SÅ sjuk i huvet. Inte nog med det, du har även jobbat på psykvården med mördare och våldtäktsmän, och jag är tre gånger mer störd än dem.

Osv osv. Hitta på nytt material.

Citat:
Jag hoppas verkligen att du inte är representativ för "Mac-gemenskapen".
Jag hoppas inte du är representativ för några som helst märken av kläder som jag använder, för då kan jag ju inte köpa det märket längre.
2008-06-05, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Men du måste erkänna att Macdatorerna är ganska dyra, visst de säljer som smör och folk köper ju.
Men fortfarande för gemeneman DYRA
Dyra i jämförelse med vad? Bärbara Appledatorer ligger i de lägre prisklasserna, de stationära datorerna ligger i normalpris, om man nu tittar på vad man får för prestanda för pengarna.

Dvs...för 20.000kr får du två ganska likvärdiga stationära datorer rent prestandamässigt, en PC och en Mac.

För 15.000kr får du däremot en klart bättre bärbar dator hos Apple än en typisk motsvarande bärbar PC för 15.000kr.

Apple är ju inte en budgettillverkare, så det är klart datorerna är dyrare än Zepto eller andra lågrpisalternativ, men å andra sidan får du ju inte samma kvalité eller prestanda för 6000kr som du får för 15.000kr.
2008-06-05, 16:20
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ja det kan ju aldrig bero på hur du bemöter mig, eller?

Det är ju bara att titta på din debatteknik och hur rabiat du blir mot ALLA som inte håller med dig om att Apple är ofelbart och Jobs dess profet. Pinsamt.

Vi kommer nog inte längre än så här. Jag kan konstatera att min poäng gått rakt över ditt huvud eftersom du fortsätter att tjata om klädmärken.
2008-06-05, 16:31
Bannlyst
Citat:
Det är ju bara att titta på din debatteknik och hur rabiat du blir mot ALLA som inte håller med dig om att Apple är ofelbart och Jobs dess profet. Pinsamt.
Nu har du övergått till att hitta på en massa angående vad som sagts också, inte bara om hur sjuk och störd jag är.

Ja jag säger då det.

Jag har inga problem med att folk inte tycker Apple är ofelbart, och jag ser definitivt inte Jobs som någon profet. Du har tagit alla dina barnsliga fördomar om "macibaner" (eller vad du nu kallar dem) och applicerar dem på mig, trots att jag varken tycker eller beter mig så som du fantiserat ihop.

Själv bryr jag mig inte vad din dator har för märke, men uppenbarligen är det väldigt viktigt för dig vilket märke min dator har.

Citat:
Vi kommer nog inte längre än så här. Jag kan konstatera att min poäng gått rakt över ditt huvud eftersom du fortsätter att tjata om klädmärken.
Vem är det som inte kopplar poängen? Det är du själv som säger att du inte vill köpa en Mac, för att du fått för dig att "macgemenskapen" skulle vara idioter eller otrevliga, och detta baserar du på hur du tror JAG tycker eller beter mig mot andra folk som har Mac...

Det är exakt samma sak som att säga att jag inte vill köpa ett specifikt klädmärke för att jag inte vill hamna i, eller bli förknippad med, samma gemenskap som DU befinner dig i. Det är ju DU som inte fattar poängen.

2008-06-05, 16:44
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Vem är det som inte kopplar poängen? Det är du själv som säger att du inte vill köpa en Mac, för att du fått för dig att "macgemenskapen" skulle vara idioter eller otrevliga, och detta baserar du på hur du tror JAG tycker eller beter mig mot andra folk som har Mac...

Det är exakt samma sak som att säga att jag inte vill köpa ett specifikt klädmärke för att jag inte vill hamna i, eller bli förknippad med, samma gemenskap som DU befinner dig i. Det är ju DU som inte fattar poängen.

*Wooosh* Det var min poäng som uppenbarligen går rakt över ditt huvud.
Jag skriver det här en gång till långsamt så till och med du förstår. Om Macgemenskapen kännetecknas av din sort, vilka är ganska vanliga om man går in på olika forum och läser inlägg. Alltså högljudda, arroganta och allmänt dryga så spelar detta naturligtvis in när jag som konsument funderar på att investera i en ny datorplattform. Jag lär fråga mig själv om det är något jag vill bli en del av? Finns det andra bättre mer hjälpsamma plattformscommunitys som jag kanske borde sikta in mig på istället? Att inte väga in den support och hjälp jag kan förväntas få vore ju korkat.
Men nu har du ju antytt att du inte är riktigt normal utan som en finne i röven på mac-communityt som de inte kan bli av med. Så vem vet, hittar jag en sjysst begagnad Macbook så kanske jag slår till och hoppas att du verkligen är ett undantag om jag behöver hjälp och råd.

Sjönk det in nu eller ska du dra upp vilken färg du har på kalsongerna också?
Senast redigerad av Flytande_argot 2008-06-05 kl. 16:47.
2008-06-05, 16:59
Bannlyst
Citat:
*Wooosh* Det var min poäng som uppenbarligen går rakt över ditt huvud.
Jag skriver det här en gång till långsamt så till och med du förstår. Om Macgemenskapen kännetecknas av din sort, vilka är ganska vanliga om man går in på olika forum och läser inlägg. Alltså högljudda, arroganta och allmänt dryga så spelar detta naturligtvis in när jag som konsument funderar på att investera i en ny datorplattform. Jag lär fråga mig själv om det är något jag vill bli en del av? Finns det andra bättre mer hjälpsamma plattformscommunitys som jag kanske borde sikta in mig på istället? Att inte väga in den support och hjälp jag kan förväntas få vore ju korkat.
Men nu har du ju antytt att du inte är riktigt normal utan som en finne i röven på mac-communityt som de inte kan bli av med. Så vem vet, hittar jag en sjysst begagnad Macbook så kanske jag slår till och hoppas att du verkligen är ett undantag om jag behöver hjälp och råd.

Sjönk det in nu eller ska du dra upp vilken färg du har på kalsongerna också?
Trögar du dig medvetet? Vi förenklar saken för dig då, och skriver det i dina egna ord så kanske du fattar:

Om Levi's-gemenskapen kännetecknas av din sort, vilka är ganska vanliga om man går in på olika forum och läser inlägg. Alltså högljudda, arroganta och allmänt dryga så spelar detta naturligtvis in när jag som konsument funderar på att investera i ett par nya jeans. Jag lär fråga mig själv om det är något jag vill bli en del av? Finns det andra bättre mer hjälpsamma klädcommunitys som jag kanske borde sikta in mig på istället? Att inte väga in den support och hjälp jag kan förväntas få vore ju korkat.
Men nu har du ju antytt att du inte är riktigt normal utan som en finne i röven på Levi's-communityt som de inte kan bli av med. Så vem vet, hittar jag ett par sjyssta begagnade Levi's så kanske jag slår till och hoppas att du verkligen är ett undantag om jag behöver hjälp och råd.

Förstår du nu? Clown.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in