Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Nej, givetvis inte, men de (gigabyte) som tillverkade mitt moderkort är knappast sämre på sitt jobb än de som tillverkar moderkort åt apple. Övriga komponenter i datorn är det ju knappast någon skillnad på då apple inte själva varken designar eller tillverkar dessa.
Så vad får dig att tro att min dator skulle hålla sämre än din?
Nu var det ju inte komponenterna jag pratade om, jag pratade om att bygga ihop allting. Du tror att du kan bygga ihop en dator med samma kvalité som en Mac, Sony eller Alienware, bara genom att googla och kolla runt på forum.
Jag säger att det kan du glömma. Komponenterna i högkvalitativa märkesdatorer är anpassade för varandra, chassina är specialbyggda för att ge optimalt luftflöde och nerkylning (samt praktiska lösningar).
Det enda du kommer få med en egenbyggd dator är ett hopkok av komponenter som inte var anpassade för varandra från första början, utan snarare anpassade för att kunna passa ihop i ett oändligt antal kombinationer med 100 andra komponenter och märken.
Din ihopbyggda dator kanske blir hur bra som helst, men den kommer aldrig ha samma byggkvalité som datorerna från världens kvalitetstillverkare inom datorbranschen, det fattar du väl själv.
Citat:
Jag skäms verkligen av att tänka på att jag var som du en gång i tiden. (fast jag kan trösta mig med att det på den tiden var skillnader i hårdvara mellan mac och pc samt att windows var oanvändbart).
Skäms hur mycket du vill, jag skäms själv över att jag ens använt Windows i mitt liv, då det är fullständigt hjärndött och odugligt. Jag är fortfarande idag tvingad till att använda katastrofen, denna gången i splitternya tågkraschen Vista. Anledningen till att jag är tvungen att använda skiten är för att personer som du inte inser hur funktionsodugligt, oanvändarvänligt och ostabilt systemet är, jämfört med stabilare alternativ som UNIX, Linux, OS X osv.
Citat:
EDIT: kan ge ett exempel på Apples överlägsna byggkvalitet.
Under ett års tid har två stycken möss från apple pajat på exakt samma sätt för honom, trots att apples saker tydligen håller mycket längre än någon annans.
Ska jag berätta hur många Logitechmöss som pajat genom åren i det här hemmet? Ska jag berätta hur många gånger Windows kraschat?