• 1
  • 2
2008-06-02, 17:04
Bannlyst
Ja, det stämmer. Jag är här igen. Troligen så har jag ännu en gång kommit fel när det gäller flashback's datorforum.

Men ... jag behöver hjälp här. Min grej är så att jag försöker få ner VC poker på min dator, NOD32 har dock försökt stoppa det. Men jag klickar helt enkelt ner det till minivy så slutar NOD32 (also known as ESET) att jiddra.

Mitt problem är att när jag verifierat VC poker downloaden så kommer det här upp: http://img225.imageshack.us/my.php?i...erprintll7.png

Det är en printscreen på det hela. Efter att den rutan kommit upp så stängs VC poker downloaden ner.

Kan jag komma runt det här på något sett? Jävligt irriterande ska jag säga. Får ju inte ner den.

Tack på förhand för hjälp.
Citera
2008-06-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
Ja, det stämmer. Jag är här igen. Troligen så har jag ännu en gång kommit fel när det gäller flashback's datorforum.

Men ... jag behöver hjälp här. Min grej är så att jag försöker få ner VC poker på min dator, NOD32 har dock försökt stoppa det. Men jag klickar helt enkelt ner det till minivy så slutar NOD32 (also known as ESET) att jiddra.

Mitt problem är att när jag verifierat VC poker downloaden så kommer det här upp: http://img225.imageshack.us/my.php?i...erprintll7.png

Det är en printscreen på det hela. Efter att den rutan kommit upp så stängs VC poker downloaden ner.

Kan jag komma runt det här på något sett? Jävligt irriterande ska jag säga. Får ju inte ner den.

Tack på förhand för hjälp.
Borde postas i Datoranvändining-MS windows

Jag kan skriva det åt modsen:

IT-Säkerhet->Datoranvändning-MS Windows
Citera
2008-06-02, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agentsarcasmo

Ok. TACK.

Någon som vet hur jag ska lösa mitt problem?
Citera
2008-06-02, 17:44
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Vad står det i Nod32-rutan, att programmet har hittat ett virus/spyware i filen du har laddat ner?

Om det finns ett virus/spyware i filen så kommer Nod32 att ta bort den ursprungliga filen. När IE verifierar filen efter nerladdning så kommer det fram till att filen inte existerar längre. Svårare så är det inte.

Att minimera Nod32-rutan hjälper inte, det kommer att göra sitt jobb (radera filen med virus) ändå.
Citera
2008-06-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ok. TACK.

Någon som vet hur jag ska lösa mitt problem?
Antagligen som CodeMAn sade eller så är det fel på nedladdningen.
Citera
2008-06-02, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Vad står det i Nod32-rutan, att programmet har hittat ett virus/spyware i filen du har laddat ner?

Om det finns ett virus/spyware i filen så kommer Nod32 att ta bort den ursprungliga filen. När IE verifierar filen efter nerladdning så kommer det fram till att filen inte existerar längre. Svårare så är det inte.

Att minimera Nod32-rutan hjälper inte, det kommer att göra sitt jobb (radera filen med virus) ändå.
Men jag har ju gjort det här på min laptop. Minimerat den, och då kommer det fram en ruta som säger att jag riskerar virus ifall jag stänger ner NOD32 rutan, då klickar jag på "ok", och det har funkat perfekt (och galant) på min laptop (som jag dessvärre inte har där jag är nu).
Citera
2008-06-02, 18:19
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Men jag har ju gjort det här på min laptop. Minimerat den, och då kommer det fram en ruta som säger att jag riskerar virus ifall jag stänger ner NOD32 rutan, då klickar jag på "ok", och det har funkat perfekt (och galant) på min laptop (som jag dessvärre inte har där jag är nu).
Men vad står i själva varningsrutan, att filen innehåller ett virus? Då är det kanske inte så smart att stänga av Nod32, eller?
Citera
2008-06-02, 18:19
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agentsarcasmo

Du har så rätt.

/Mod
Citera
2008-06-02, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Men vad står i själva varningsrutan, att filen innehåller ett virus? Då är det kanske inte så smart att stänga av Nod32, eller?
Det är inte virus, det är jag säker på.

Men som jag har sagt förut, så är det inte NOD32 som tabbar. Utan det är windows/dator/brandvägg (jag vette fan, det är NI som borde veta ) som säger att filen inte är ett giltigt win32 program. Kolla printen jag la upp en länk i i första posten!
Citera
2008-06-02, 18:59
Medlem
åkersbergas avatar
VC Poker

Jag kör NOD och om jag sparar ner setupfilen innan jag kör den så har i alla fall jag inte några problems, däremot om jag kör setupen direkt från websiten så...............
Citera
2008-06-02, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av åkersberga
Jag kör NOD och om jag sparar ner setupfilen innan jag kör den så har i alla fall jag inte några problems, däremot om jag kör setupen direkt från websiten så...............
Hjälper icke mig! Det är något om att den inte är en giltig win32 fil
Citera
2008-06-02, 19:08
Medlem
åkersbergas avatar
???

Nja, på den bilden du lagt upp så är det tydligt att du kör setupen direkt från deras sajt, har du verkligen testat att spara ner setupen lokalt, och sen köra den???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in