• 1
  • 2
2008-06-02, 19:08
Medlem
927s avatar
det jobbiga med nod32 är väl att det inte är så enkelt att inaktivera det, jag kommer inte ihåg vilka funktioner man måste döda men det borde va guarden och fil scanningen

andra antivirusprogram går det att högerklicka på ikonen och klicka för/bort enable guard (typ)

edit:
alltså, det kan va storleken på filen som är problemet och här kan eset va inblandat. det borde inte spela roll om man kör den direkt eller sparar, jag har aldrig under ett flertal år haft nåt problem med nåt likande
Senast redigerad av 927 2008-06-02 kl. 19:15.
Citera
2008-06-02, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 927
det jobbiga med nod32 är väl att det inte är så enkelt att inaktivera det, jag kommer inte ihåg vilka funktioner man måste döda men det borde va guarden och fil scanningen

andra antivirusprogram går det att högerklicka på ikonen och klicka för/bort enable guard (typ)
Hur "dödar" jag dem då?
Citera
2008-06-02, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av åkersberga
Nja, på den bilden du lagt upp så är det tydligt att du kör setupen direkt från deras sajt, har du verkligen testat att spara ner setupen lokalt, och sen köra den???
Ja det har jag. Ungefär sex gånger från olika nedladdningslänkar.
Citera
2008-06-02, 19:19
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
Hur "dödar" jag dem då?

på gamla v2.51 så fick jag manuellt lista ut vilka processer som gjorde vad och inaktivera dessa under inställningar (eller nåt sånt)
Citera
2008-06-02, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 927
på gamla v2.51 så fick jag manuellt lista ut vilka processer som gjorde vad och inaktivera dessa under inställningar (eller nåt sånt)
Jag inaktiverade AMON.
Tyvärr så funkar det inte ändå. Nu står det istället när jag försöker ladda ner VC att: det gick inte att "blablabla", servern avslutades på ett onormalt sett.

KUK I ESET OCH VC POKER
Citera
2008-06-02, 19:29
Bannlyst
Allt Har Fixat Sig

Det fixade sig. Stängde som sagt av AMON en stund, och när jag gjort några andra inställningar så varnade virusgrejen när jag skulle ladda ner VC, men det kom inte upp något "win32" skit.

Tråd kan låsas.

Tack för hjälpen allihopa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här