det jobbiga med nod32 är väl att det inte är så enkelt att inaktivera det, jag kommer inte ihåg vilka funktioner man måste döda men det borde va guarden och fil scanningen
andra antivirusprogram går det att högerklicka på ikonen och klicka för/bort enable guard (typ)
edit:
alltså, det kan va storleken på filen som är problemet och här kan eset va inblandat. det borde inte spela roll om man kör den direkt eller sparar, jag har aldrig under ett flertal år haft nåt problem med nåt likande
Senast redigerad av 927 2008-06-02 kl. 19:15.
det jobbiga med nod32 är väl att det inte är så enkelt att inaktivera det, jag kommer inte ihåg vilka funktioner man måste döda men det borde va guarden och fil scanningen
andra antivirusprogram går det att högerklicka på ikonen och klicka för/bort enable guard (typ)
Nja, på den bilden du lagt upp så är det tydligt att du kör setupen direkt från deras sajt, har du verkligen testat att spara ner setupen lokalt, och sen köra den???
Ja det har jag. Ungefär sex gånger från olika nedladdningslänkar.
på gamla v2.51 så fick jag manuellt lista ut vilka processer som gjorde vad och inaktivera dessa under inställningar (eller nåt sånt)
Jag inaktiverade AMON.
Tyvärr så funkar det inte ändå. Nu står det istället när jag försöker ladda ner VC att: det gick inte att "blablabla", servern avslutades på ett onormalt sett.
Det fixade sig. Stängde som sagt av AMON en stund, och när jag gjort några andra inställningar så varnade virusgrejen när jag skulle ladda ner VC, men det kom inte upp något "win32" skit.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!