2009-12-17, 18:15
Medlem
billiga spel

Tjenixen.

Har just beställt en Ps3 250 gb plus assassins creed II för 3600 kr från fyndborsen.se, tycker själv det var ett jävligt bra pris för 250 gb'aren.

Snart blir det dags att ladda upp med fler spel och då är frågan om ni har några tips på några guldkorn, hittils funderar jag på spel som

GTA IV, Uncharted 2, COD MW 2, de spelen är garanti att jag kommer köpa inom en snar framtid, vad finns det fler för spel man inte klarar sig utan?

Till det väsentliga; var kan man köpa dessa spel som billigast?

Jag har tittat på Videogames plus och där har de nog de bästa priset, men kan nån som beställt därifrån snälla svara hur det är med tull avgifter, hur det är med leveranstid och vad det är för skillnad på spel om man köper från låt säga usa, canada, asien? påverkas mitt internetspel eller DLC av att ja köpt ett spel från ett annat land eller beror de på mitt ps3 accout var det är reggat?
Ja har verkligen ingen lust att köpa spel från utomlands om de påverkar själva spelandet i framtiden eller om de tillkommer tullavgifter, så alla tips uppskattas, har vääldigt knapert med pengar så alla tips på bra alternativ är mycket mycket uppskattade

tack på förhand
Citera
2009-12-19, 20:14
Medlem
http://www.axelmusic.com

Sjukt bra sida med riktigt bra priser. Ett nytt ps3 spel går loss på max 490 sek + frakt. så typ 520. Vilket ändå är 100-200 billigare än i butiken. Dom har även ett rätt hyfsat sortiment. Dom har även filmer och andra spel men jag använder sidan mest för att köpa ps3 spel.

Leveranstiderna varierar väldigt men har på sistone blivit bättre och bättre då man efter varje leverans kan ge dom info om ankomst och vilket företag dom skickat med så dom lär sig använda det som går snabbast.

Har som längst väntat 15 dagar på ett spel. Och som kortast 3 dagar. Dock var Demons Souls värt att vänta på
Citera
2010-01-13, 17:03
Medlem
Qzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0ckyBalb0a
Tjenixen.

Har just beställt en Ps3 250 gb plus assassins creed II för 3600 kr från fyndborsen.se, tycker själv det var ett jävligt bra pris för 250 gb'aren.

Snart blir det dags att ladda upp med fler spel och då är frågan om ni har några tips på några guldkorn, hittils funderar jag på spel som

GTA IV, Uncharted 2, COD MW 2, de spelen är garanti att jag kommer köpa inom en snar framtid, vad finns det fler för spel man inte klarar sig utan?

Jag har tittat på Videogames plus och där har de nog de bästa priset, men kan nån som beställt därifrån snälla svara hur det är med tull avgifter, hur det är med leveranstid och vad det är för skillnad på spel om man köper från låt säga usa, canada, asien? påverkas mitt internetspel eller DLC av att ja köpt ett spel från ett annat land eller beror de på mitt ps3 accout var det är reggat?
Ja har verkligen ingen lust att köpa spel från utomlands om de påverkar själva spelandet i framtiden eller om de tillkommer tullavgifter, så alla tips uppskattas, har vääldigt knapert med pengar så alla tips på bra alternativ är mycket mycket uppskattade

tack på förhand

jag skulle vilja veta det där med tullavgifter och liknande med, för att det kostar ungefär 460 kr med frakt för MW2, men då undrar jag hur långt tid det tar och om det är frakt på det.
Citera
2010-03-09, 14:12
Medlem
whollahiis avatar
Hur är det med menyer osv på ps3 spel köpta från tex Usa? Finns det alltid på svenska no matter what?
Citera
2010-03-09, 23:00
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whollahii
Hur är det med menyer osv på ps3 spel köpta från tex Usa? Finns det alltid på svenska no matter what?

Nu drar jag en kvalificerad gissning och säger nej. När det är svensk text så är det en nordisk release det rör sig om..
Citera
2010-03-10, 08:06
Medlem
DropOuts avatar
Tänkte bara säga att jag åkte på 911kronors tull av VG+ idag. Inte så farligt då jag beställde väldigt mycket (Street Fighter-sticka, Street Fighter-pad, Bluetooth headset samt åtta spel, sammanlagt 529 cdn, 3 680 kronor), men det kan nog vara intressant för någon annan. Detta är den enda gången av fyra stora beställningar som jag behövt betala fraktavgift. 4600 spänn är inte alls mycket, samma produkter skulle nog kosta en tusenlapp mer här i Sverige. Spelen beställdes på torsdag natt och kommer att bli hemkörda med DHL till mig nu idag, Onsdag.

Sjukt bra sida, illa med tullavgiften men den kom under en lämplig tid när jag har råd att betala! Fullt betyg åt VG+!
Citera
2010-03-10, 22:26
Medlem
mesmiles avatar
Beställde Batman: Arkham Asylum från zavvi.com den 28 januari, damp ner i brevlådan idag! Hyffsat bra pris (18£, tror det hamnade på strax över 200kr med frakt) men sjukt lång leveranstid. Ganska magert spelutbud men kan vara värt att ta en titt.
Citera
2010-03-11, 20:38
Medlem
Hade tänkt beställa MW2 och GTA EFLC till PS3 och märkte då att det billigaste stället mellan play.com och zavvi.com var zavvi men är det någon som har erfarenhet av dem?
Har aldrig tidigare hört talas om sidan...
Priserna är mycket bra och det blir ca 200kr billigare att beställa från zavvi än play.
Hur lång tid brukar frakten ta med zavvi?
Citera
2010-03-11, 20:49
Medlem
Rhinoxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0ckyBalb0a
Tjenixen.

tack på förhand

Jag har handlat flera gånger från Videogamesplus och aldrig åkt på tull, de skriver "toy game" på paketet, tror det har med det att göra.

Leveranstiden brukar vara på en vecka lite drygt.

Du ska inte köpa DLC:s med ett svenskt (eller europeiskt?) PSN-acc till dina importerade spel då de inte fungerar (har köpt DLC:s till LBP via mitt PSN-acc och de fungerade inte med ett amerikanskt LBP). Du får i så fall skaffa dig ett amerikanskt PSN-acc och köpa DLC:s till dina importerade spel med det.
Citera
2010-03-12, 00:22
Medlem
DropOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhinoxx
Jag har handlat flera gånger från Videogamesplus och aldrig åkt på tull, de skriver "toy game" på paketet, tror det har med det att göra.

Leveranstiden brukar vara på en vecka lite drygt.

Du ska inte köpa DLC:s med ett svenskt (eller europeiskt?) PSN-acc till dina importerade spel då de inte fungerar (har köpt DLC:s till LBP via mitt PSN-acc och de fungerade inte med ett amerikanskt LBP). Du får i så fall skaffa dig ett amerikanskt PSN-acc och köpa DLC:s till dina importerade spel med det.

Dock så åkte jag på tull nu igår. Så man kan aldrig vara helt säker. Tullen verkade vara runt en fjärdedel av priset den här gången, alltså 911 av runt 3600.

Första gången som jag åkte på tull, har handlat där fyra gånger. Men det är SJUKT snabba och levererar fram till dörren.
Citera
2010-04-02, 10:09
Medlem
Nothingreallymatterss avatar
Har kollat varenda tips av sidor ni angav...men ingen verkar va billigare än tradera. VG+ som alla snackar om är absolut inte billigare än tradera, försökte se hur det gick till och köpa från playasia.com men det gick inte av nån anledning. Sen så kommer frakt och tull. Ok, man slipper tull för det mesta men när du väl betalar det måste det svida som fan o betala för en ps3 slim 3900kr plus 900kr tull är inte speciellt rolig när man kan hitta just nu på tradera en ps3 slim för 2900 helt ny och obruten förpackning. Sorry guys...NOT CONVINCED
Citera
2010-04-02, 10:54
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothingreallymatters
Har kollat varenda tips av sidor ni angav...men ingen verkar va billigare än tradera. VG+ som alla snackar om är absolut inte billigare än tradera, försökte se hur det gick till och köpa från playasia.com men det gick inte av nån anledning. Sen så kommer frakt och tull. Ok, man slipper tull för det mesta men när du väl betalar det måste det svida som fan o betala för en ps3 slim 3900kr plus 900kr tull är inte speciellt rolig när man kan hitta just nu på tradera en ps3 slim för 2900 helt ny och obruten förpackning. Sorry guys...NOT CONVINCED

Du kan få en PS3 slim för runt 2900 i de flesta svenska butiker alltså bara onödigt att köpa via tradera då det blir jobbigt om du i framtiden måste reklammera för ylod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in