Citat:
Ursprungligen postat av
Tuljomten
En dag i våras (innan fallet kom upp i media?) stod det ett tält med texten Polis på ute på vägen förbi tallhult motorstadion, åtminstonde en polisbuss ska ha observerat i backen upp mot depå området eller om det var entren in till banan, oklart exakt vart.
Det har jag hört på ryktesväg men bedömmer källan som trovärdig.
Kan det vara området man hittat skelettdelen?
Detta är inte allt för långt därifrån hon försvann.
Det skulle även förklara endel om varför ingen sett någon aktivitet med poliser som spärrat av och letat i området.
Har man grävt eller byggt något i anslutning till Speedwayarenan innan säsongen startades?
Någon som har insyn i speedway verksamheten som vet om något?
Intressant. Jag har ingen koll på speedwayen, men det låter ju rimligtvis som fyndplatsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Inte så långt från vägglösshuset i Geijersholm heller som var flyktingboende för en del år sedan. Med tanke på att skelettdelarna inte hade nordiskt ursprung.
Undrar om någon anmäldes försvunnen därifrån.
Kan inte svära på det, men vad jag hört är det nån utan anknytning till hagfors som försvann från "Paradiset", som det ironisk nog heter, för ett gäng år sen. Det har ju varit lite allt möjligt, flyktingboende och nu senast nån form av social avstjälpningsplats från andra kommuner. Tror det var nån tysk/holländare/österrikare som köpte och försökte rusta upp lite och hyra ut, men efter mordet på bävern tror jag att det stått tomt. Det är bad mojo på det stället. Hade varit lika bra att elda upp rasket.