2026-06-15, 15:06
Medlem
En dag i våras (innan fallet kom upp i media?) stod det ett tält med texten Polis på ute på vägen förbi tallhult motorstadion, åtminstonde en polisbuss ska ha observerat i backen upp mot depå området eller om det var entren in till banan, oklart exakt vart.
Det har jag hört på ryktesväg men bedömmer källan som trovärdig.

Kan det vara området man hittat skelettdelen?
Detta är inte allt för långt därifrån hon försvann.
Det skulle även förklara endel om varför ingen sett någon aktivitet med poliser som spärrat av och letat i området.

Har man grävt eller byggt något i anslutning till Speedwayarenan innan säsongen startades?
Någon som har insyn i speedway verksamheten som vet om något?
Citera
2026-06-15, 16:11
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuljomten
Det skulle även förklara endel om varför ingen sett någon aktivitet med poliser som spärrat av och letat i området.
Inte så långt från vägglösshuset i Geijersholm heller som var flyktingboende för en del år sedan. Med tanke på att skelettdelarna inte hade nordiskt ursprung.

Undrar om någon anmäldes försvunnen därifrån.
Citera
2026-06-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuljomten
En dag i våras (innan fallet kom upp i media?) stod det ett tält med texten Polis på ute på vägen förbi tallhult motorstadion, åtminstonde en polisbuss ska ha observerat i backen upp mot depå området eller om det var entren in till banan, oklart exakt vart.
Det har jag hört på ryktesväg men bedömmer källan som trovärdig.

Har man grävt eller byggt något i anslutning till Speedwayarenan innan säsongen startades?
Någon som har insyn i speedway verksamheten som vet om något?

Intressant. Jag har ingen koll på speedwayen, men det låter ju rimligtvis som fyndplatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Inte så långt från vägglösshuset i Geijersholm heller som var flyktingboende för en del år sedan. Med tanke på att skelettdelarna inte hade nordiskt ursprung.

Undrar om någon anmäldes försvunnen därifrån.

Kan inte svära på det, men vad jag hört är det nån utan anknytning till hagfors som försvann från "Paradiset", som det ironisk nog heter, för ett gäng år sen. Det har ju varit lite allt möjligt, flyktingboende och nu senast nån form av social avstjälpningsplats från andra kommuner. Tror det var nån tysk/holländare/österrikare som köpte och försökte rusta upp lite och hyra ut, men efter mordet på bävern tror jag att det stått tomt. Det är bad mojo på det stället. Hade varit lika bra att elda upp rasket.
Citera
2026-06-17, 00:04
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertHasseson
Jag ska säga att jag inte har någon kunskap om familjen. Det jag hört är som bäst andrahandsuppgifter eller längre bort ryktesvägen. Men bilden jag fått är att de höll låg profil och var en ganska average villafamilj, finns liksom inte så mycket att säga förrän efter försvinnandet. Så egentligen är det kanske inte så konstigt om det inte kryllar med vittnen som sett massa suspekta saker. Också fått bilden av att det kanske inte blev så stort genomslag när det hände som man kunnat tro, vissa jag pratat med minns inget alls och svarat saker som "vare hon som försvann borta i dalen eller?".

Hört från vissa som menar att det skulle varit bråkigt mellan makarna en tid innan, men det är också svårt att bedöma sanningshalten i.

Vad jag sett i media och i kommentarsfält kring artiklarna sedan återupptagandet av fallet verkar systern vara mest drivande för att få veta vad som hände. Vet inte alls hur barnen reagerar. Tycker synd om dem att peta i såren, de var ju så små när det hände och är uppvuxna med sin far vad jag vet. Kan inte vara lätt.

Som du gissade bor jag här i trakterna.

Tror tyvärr jag har uttömt mina mest sannolika källor att veta nånting, men ska hålla ögon och öron öppna. Som jag skrev i slutet på min förra kommentar är utredningsläget nog lite av ett moment 22.
Tack för utförligt svar. Kommer iaf hålla ögonen på det här ärendet. Det fanns ett antal fall i samma veva där kvinnor/fruar etc försvann. Jag kommer ihåg ett från Vansbro Dalarna, där mannen grävt ner hustrun/sambon under en kaninbur. En flicka som försvann in skogen runt Linköpingstrakten. Min teori var där att hon fanns inne i skogen. O mycket riktigt var det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in