Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag vet. Har själv varit inne på precis samma tanke The.other.side!
Att hon beger sig ut mitt i vinternatten och lämnar sin familj är mycket underligt.
Hon försvann tydligen efter ett gräl med maken mitt i natten och det ringer då varningsklockor när
jag läste det. Men jag antar att man hört maken. Om det stämmer att hon var lite deprimerad (hur man nu kan vara
lite deprimerad?) kanske det dock tyder på självmord. Man undrar vad de grälade om...Men då verkar självmordet inte varit så planerat och kroppen borde återfunnits. En sak om man är deprimerad och planerar att sänka sig i en sjö, klarat man då kan vara svår att finna, men gör man verkligen det om man begår självmord i djup affekt efter ett gräl? Jag föreställer mig att man i så fall tar sig av daga på lättaste sätt, typ hänger sig i en träd eller dyl. Inte letar gruvhål, skaffar tygder och grejer mitt i natten. Hon vandrade ju så hon kan inte begått självmord så långt ifrån hemmet.
Det ska mycket till för att en kvinna lämnar sina små barn och begår sjäkvmord, men är man deprimerad är det förstås inte omöjligt.