Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-04, 07:51
  #193
Medlem
detta fall förbryllar. Vad gör hennes barn idag, hur gamla är dom?

har polisen undersökt på tomten där folk här har noterat en hög/kulle?
Citera
2022-09-04, 08:49
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
detta fall förbryllar. Vad gör hennes barn idag, hur gamla är dom?

har polisen undersökt på tomten där folk här har noterat en hög/kulle?

Barnen är vuxna idag men vad de gör vet jag inte.
Mannen träffade någon ny kvinna senare men vet inte om de fortfarande är ett par idag.

Ingen aning om den kullen fanns när Pia försvann ens och nu har de knappast något giltigt skäl att undersöka den. Men undrar vad den är till för.

Funderar på om ryktena som gick kring renoveringen av källaren som pågick när Pia försvann, om det stämmer. Polisen var (vad jag vet) aldrig inne i huset.
Citera
2022-09-13, 19:41
  #195
Medlem
Jag har tipsat podden Kalla Fall om detta.
Såg precis ett inslag om podden på nyheterna som handlade om en försvunnen person på Gotland.
Man hade med hjälp av podden vid en grävning hittat mänskliga ben som skulle analyseras hos polisen.
Om vi är flera som tipsar podden om detta så är chansen större att det åtminstone blir ett avsnitt.
Citera
2022-09-13, 21:18
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelans
Jag har tipsat podden Kalla Fall om detta.
Såg precis ett inslag om podden på nyheterna som handlade om en försvunnen person på Gotland.
Man hade med hjälp av podden vid en grävning hittat mänskliga ben som skulle analyseras hos polisen.
Om vi är flera som tipsar podden om detta så är chansen större att det åtminstone blir ett avsnitt.

Jättebra! Har faktiskt skrivit en sammanställning kring fallet som jag tänkt skicka till olika poddar eller journalister.
Hoppas de nappar.
Citera
2022-09-15, 19:22
  #197
Medlem
Låter bra!

Länken nedan handlar om ett annat fall med en person som jobbar ideellt med sökande likhund. Detta vore mycket intressant i fallet om Pia!

https://www.aftonbladet.se/svenskahj...oker-forsvunna
Citera
2022-09-16, 11:57
  #198
Medlem
JSelwyns avatar
Från tidigare ärenden där kvinnan bara skulle ha "försvunnit" mitt i natten, så har det senare visat sig att mannen legat bakom det.

Kan ju inte säga med säkerhet att så är fallet även denna gång, men visst ligger det nära till hands? Även de kvinnorna hade barn och det ansågs otänkbart att de bara skulle lämna dem vind för våg. Självklart så finns det kvinnor som bara "run off", men att Pia skulle ha gjort det, tveksamt. Statistiken säger att mannen eller någon annan närstående ligger bakom hennes försvinnande.

O som så många gånger tidigare när det gäller sådan här ouppklarade försvinnanden så bör Cold Case-gruppen för Västra Götaland kopplas in. Hagfors polisen är oförmögna att lösa detta samt står i för nära relation till mannen även om det bör finnas "nytt blod" inom samma polis.
Citera
2022-10-06, 14:57
  #199
Medlem
Är det någon som vet hur cold case-gruppen jobbar? Hur tar de sig ann ett fall?
Citera
2022-10-09, 10:35
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelans
Är det någon som vet hur cold case-gruppen jobbar? Hur tar de sig ann ett fall?

Testa att skicka iväg ett Mail till chefen för kalla fall gruppen som gäller Värmland. Tror denna utredningen fortfarande är öppen om jag inte har helt fel men att den anses vara mer iskall än kall.
Citera
2022-11-14, 18:39
  #201
Medlem
Får man ingen respons i det här fallet?
Finns det ingen som har någon slags information och träda fram med??
Citera
2022-11-15, 00:52
  #202
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelans
Är det någon som vet hur cold case-gruppen jobbar? Hur tar de sig ann ett fall?
Jag har för mig att detta Cold Case bör utredas av gruppen för Västra Götaland.

Men om det skall ske, så måste polisen i Värmland ta kontakt med CC-gruppen. Sen är det inte alls säkert att nämnda grupp tar upp fallet men jag kan ju ha fel. Osäker dock om de tar sig ann öppna ärenden?

Kanske bäst ändå som någon skrev här att ta kontakt med Värmlandspolisen.
Citera
2023-03-18, 13:22
  #203
Medlem
Troians avatar
Kan det här vara Pia?


Citat:
Under torsdagen erkände en man i Värmland ett mord.
I hemmet hittade polisen kroppsdelar från en kvinna som förvarats i en frysbox under flera års tid, enligt Aftonbladets uppgifter.
– Jag har sett honom med en kvinna, men det var många år sedan, säger en granne till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rys-i-varmland
Citera
2023-03-18, 13:31
  #204
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan det här vara Pia?




https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rys-i-varmland

Bodde de på en ”gård”?

”Enligt Aftonbladets uppgifter har kvinnan varit försvunnen i många år, och hennes kroppsdelar hittades i en frysbox i hemmet i Värmland.” Verkar ju som att det var hennes hem också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback