Citat:
Ursprungligen postat av
JSelwyn
Bra jobbat. Jag har luskat men i ett annat fall. O det är svårt att få fram något konkret. Mestadels en massa hörsägen dvs rykten, känns det som. Samtidigt som man inte vill vara den som "tjallar". Att "prata" kan få oanade konsekvenser inte bara för personen i fråga, utan för hela familjen. Inget konstigt med det.
Att du inte får mycket ut(?) från boendes i Hagfors, är fullt förståeligt. Som jag förstår det så bor du/är från Hagfors? Kanske att du kan pröva med någon som du eller någon annan vet har flyttat från Hagfors? Iom att dom inte har någon koppling längre till samhället, så kanske dom är mer benägna att prata?
Jag ska säga att jag inte har någon kunskap om familjen. Det jag hört är som bäst andrahandsuppgifter eller längre bort ryktesvägen. Men bilden jag fått är att de höll låg profil och var en ganska average villafamilj, finns liksom inte så mycket att säga förrän efter försvinnandet. Så egentligen är det kanske inte så konstigt om det inte kryllar med vittnen som sett massa suspekta saker. Också fått bilden av att det kanske inte blev så stort genomslag när det hände som man kunnat tro, vissa jag pratat med minns inget alls och svarat saker som "vare hon som försvann borta i dalen eller?".
Hört från vissa som menar att det skulle varit bråkigt mellan makarna en tid innan, men det är också svårt att bedöma sanningshalten i.
Vad jag sett i media och i kommentarsfält kring artiklarna sedan återupptagandet av fallet verkar systern vara mest drivande för att få veta vad som hände. Vet inte alls hur barnen reagerar. Tycker synd om dem att peta i såren, de var ju så små när det hände och är uppvuxna med sin far vad jag vet. Kan inte vara lätt.
Som du gissade bor jag här i trakterna.
Tror tyvärr jag har uttömt mina mest sannolika källor att veta nånting, men ska hålla ögon och öron öppna. Som jag skrev i slutet på min förra kommentar är utredningsläget nog lite av ett moment 22.