Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-05-29, 21:25
Medlem
Denoms avatar
För att minska risken att nya användare kommer till forumet och spyr ner det med skit så anser jag att det borde införas en regel som låter nya användare (dom tre eller sex första månaderna) bara göra ett begränsat antal inlägg per dag. Visst, nu kommer säkert många kommentarer om att dom kanske har mycket och säga men det räcker med ett fåtal välformulerade inlägg per dag för dom nya användarna så dom inte skräpar ner stället direkt.

Åsikter?
Citera
2008-05-29, 21:30
Medlem
lordos avatar
Nä, alla ska få rätt att säga vad de tycker och därmed ska även alla få skriva hur mycket de vill om sina åsikter. Är det inte meningen att flashback forum inte ska ha några gränser när det kommer till användarens möjlgheter till att få debattera?
Citera
2008-05-29, 21:31
Medlem
HerrSeriöss avatar
Låter som en ok idé. Få medlemmar behöver göra fler än 10 inlägg per dag.
Citera
2008-05-29, 21:34
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordo
Nä, alla ska få rätt att säga vad de tycker och därmed ska även alla få skriva hur mycket de vill om sina åsikter. Är det inte meningen att flashback forum inte ska ha några gränser när det kommer till användarens möjlgheter till att få debattera?

Visst ska den möjligheten finnas men över 10 inlägg per dag är bara slöinlägg som inte ger någonting. Gränsen i början får användarna att tänka lite innan dom slösar bort deras dagliga ranson.
Citera
2008-05-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSeriös
Låter som en ok idé. Få medlemmar behöver göra fler än 10 inlägg per dag.

Har du aldrig fastnat riktigt mycket i en underhållande debatt? Har varit snudd på att jag varit uppe i 30 inlägg i en och samma tråd under en dag. 10 är på tok för lite.
Däremot så är det bara fånigt när man ser användare som t.ex arkehål som ligger på 1300+ inlägg och är registrerad i april...
Citera
2008-05-29, 21:38
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Har du aldrig fastnat riktigt mycket i en underhållande debatt? Har varit snudd på att jag varit uppe i 30 inlägg i en och samma tråd under en dag. 10 är på tok för lite.
Däremot så är det bara fånigt när man ser användare som t.ex arkehål som ligger på 1300+ inlägg och är registrerad i april...

Det är det fenomenet som du nämner nu som jag vill åt. Det ska bort. Självklart vet jag också att det går åt inlägg när man debatterar men en önodig debatt är alltid en onödig debatt och ingen vinner någon på det förutom den som anser det häftigt med ett högt antal inlägg, jag förlorar dock respekten för medlemmar med för höga inläggsantal relaterat till hur länge dom har varit medlemmar på forumet.
Citera
2008-05-29, 21:42
Bannlyst
Tycker det är ett väldigt bra förslag. Det skulle underlätta för både moderatorer och admin att upptäcka de som är oseriösa och som bryter mot KFK-regeln.
Citera
2008-05-29, 21:51
Medlem
lordos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Visst ska den möjligheten finnas men över 10 inlägg per dag är bara slöinlägg som inte ger någonting. Gränsen i början får användarna att tänka lite innan dom slösar bort deras dagliga ranson.

Jag tycker ändå inte om tanken att begränsa användare. Om man nu har lite vett i skallen så tramsar man helt enkelt inte runt och skriver 20 oneliners per dag.
Citera
2008-05-29, 22:01
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordo
Jag tycker ändå inte om tanken att begränsa användare. Om man nu har lite vett i skallen så tramsar man helt enkelt inte runt och skriver 20 oneliners per dag.

Tanken bakom det hela är inte att förhindra bra inlägg utan att förhindra troll som förstör för oss andra i deras kamp för fler inlägg som ändå aldrig har hjälpt någon.

Dessutom behöver man inte som ny användare ge sig in i forumet som en massdebatterare utan kan börja lite lugnt för att lära sig hur forumet fungerar.
Citera
2008-05-29, 22:06
Bannlyst
Citat:
Det är det fenomenet som du nämner nu som jag vill åt. Det ska bort. Självklart vet jag också att det går åt inlägg när man debatterar men en önodig debatt är alltid en onödig debatt och ingen vinner någon på det förutom den som anser det häftigt med ett högt antal inlägg, jag förlorar dock respekten för medlemmar med för höga inläggsantal relaterat till hur länge dom har varit medlemmar på forumet.

Varför förvånar det inte mig att en sådan som du är ute efter att tysta ner andra och förstöra yttrandefriheten för folk som är nyreggade.

Varför infördes inte regeln år 2007 när du reggade? Eller år 2006? Nej, skitidé.
Citera
2008-05-29, 22:09
Medlem
lordos avatar
Citat:
Tanken bakom det hela är inte att förhindra bra inlägg utan att förhindra troll som förstör för oss andra i deras kamp för fler inlägg som ändå aldrig har hjälpt någon.

Dessutom behöver man inte som ny användare ge sig in i forumet som en massdebatterare utan kan börja lite lugnt för att lära sig hur forumet fungerar.

Hur man än vrider och vänder på det så hindrar man fortfarande folk från att posta sina åsikter i den kvantitet postaren själv bestämmer.
Citera
2008-05-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Varför förvånar det inte mig att en sådan som du är ute efter att tysta ner andra och förstöra yttrandefriheten för folk som är nyreggade.

Varför infördes inte regeln år 2007 när du reggade? Eller år 2006? Nej, skitidé.

Du är en sådan som har blivit ett problem i sådana sammanhang. Tycker regeln skulle göra ett jättebra jobb så vi slipper sådana som dig, som snittar med 32 inlägg per dag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in