Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-05-29, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Du är en sådan som har blivit ett problem i sådana sammanhang. Tycker regeln skulle göra ett jättebra jobb så vi slipper sådana som dig, som snittar med 32 inlägg per dag.

Gråt på. Stör mig inte på honom ivarjefall..
Citera
2008-05-29, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Du är en sådan som har blivit ett problem i sådana sammanhang. Tycker regeln skulle göra ett jättebra jobb så vi slipper sådana som dig, som snittar med 32 inlägg per dag.

Men jag gjorde ju fyrtio inlägg idag, och du gjorde 25-30, ration fungerar inte vidare bra.
Citera
2008-05-29, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Men jag gjorde ju fyrtio inlägg idag, och du gjorde 25-30, ration fungerar inte vidare bra.

Den fungerar som den ska.
Citera
2008-05-29, 22:18
Medlem
TS nu förstår jag va du menade .... denna idot arkeh*l han skulle verkligen begöva en ban eller kanske helt enkelt bara lämna till backa din data till onoff.

hur många timmar sitter du här varje dag?
Citera
2008-05-29, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippmode
TS nu förstår jag va du menade .... denna idot arkeh*l han skulle verkligen begöva en ban eller kanske helt enkelt bara lämna till backa din data till onoff.

hur många timmar sitter du här varje dag?

Man behöver inte sitta många timmar får att knåpa ihop 32 helt onödiga inlägg.
Själv sitter jag nog inloggad runt 4-5 timmar dygn, men skriver inte lika mycket.
Citera
2008-05-29, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatorn
Gråt på. Stör mig inte på honom ivarjefall..

Isterband är ett troll, han är inget att bry sig om.

Citat:
Ursprungligen postat av flippmode

Citat:
Ursprungligen postat av lordo
Hur man än vrider och vänder på det så hindrar man fortfarande folk från att posta sina åsikter i den kvantitet postaren själv bestämmer.

Jag tror att ts känner sig som en av "profilerna" och att han tycker att när han ändå inte skriver så mycket själv och är en känd profil så kan han alltid slinka in ett urkorkat förslag men vad hjälper det egentligen om inte begränsar yttrandefriheten?
Senast redigerad av arkehål 2008-05-29 kl. 22:25.
Citera
2008-05-29, 22:24
Medlem
R.Rs avatar
Det är ingen bra ide så till vida att det faktiskt begränsar yttrandefriheten. Visst kan jag hålla med om att de flesta inte klarar att snitta mer än 25-30 seriösa inlägg om dagen men det är trots allt en möjlighet att göra det, därför ska inte såna här gränser införas.

Det är faktiskt väldigt få om man ser till alla medlemmar som är tydliga fall för KFK eftersom i princip allt de skriver genomsyras av trams, skulle mods & admin lägga lite mer tid på att aktivt följa denna regel skulle vi inte ha några större problem på forumet. Det behövs inte införas några gränser för att få bukt med detta.
Citera
2008-05-29, 22:32
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Isterband är ett troll, han är inget att bry sig om.

Jag tror att ts känner sig som en av "profilerna" och att han tycker att när han ändå inte skriver så mycket själv och är en känd profil så kan han alltid slinka in ett urkorkat förslag men vad hjälper det egentligen om inte begränsar yttrandefriheten?

Du borde någon gång läsa det du faktiskt skriver. Jag tror jag ändrar mitt förslag till att istället banna alla som har över 1000 inlägg på två månader där hälften av inläggen endast består av max 5 ord. Så försvinn du.
Citera
2008-05-29, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Du borde någon gång läsa det du faktiskt skriver. Jag tror jag ändrar mitt förslag till att istället banna alla som har över 1000 inlägg på två månader där hälften av inläggen endast består av max 5 ord. Så försvinn du.

Alla utav mina inlägg är ju längre än dina? Jag har aldrig skrivit en one-liner så vitt jag vet, eller ett inlägg med 5 ord, när isåfall?
Jag ställer en så bra debattretorik att jag får bra respons dock, istället för att hålla med så ifrågasätter jag folk och deras motiv.

Inte alla folk, men de som är mystiska som dig till exempel. Nej, den dagen jag försvinner är den dagen du tar över flashback.

edit:

Anledningen jag säger att du är mystisk är för att du sällan är aktiv, så varför skall du komma och bestämma vem som skall göra vad om du inte ens är aktiv på sidan?
Senast redigerad av arkehål 2008-05-29 kl. 22:40.
Citera
2008-05-29, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
För att minska risken att nya användare kommer till forumet och spyr ner det med skit så anser jag att det borde införas en regel som låter nya användare (dom tre eller sex första månaderna) bara göra ett begränsat antal inlägg per dag. Visst, nu kommer säkert många kommentarer om att dom kanske har mycket och säga men det räcker med ett fåtal välformulerade inlägg per dag för dom nya användarna så dom inte skräpar ner stället direkt.

Åsikter?

En regel måste kunna kontrolleras för att den skall ha någon verkan.

Skall det finnas ett räkneverk som stoppar användaren efter säg 10 inlägg varje dag? Eller hur hade du tänkt att lösa kontrollen som behövs?

Den som vill tramsa kan ju öppna fler konton! Det kan ju inte heller vara tillåtet då? Alltså måste det till någon regel som innebär att man bara får ha ett konto de första tre-sex månaderna. Hur skall man kontrollera det?

Nej! Ju färre regler, desto bättre! Ju bättre debattklimat, desto färre tramsare. Men jag tror inte att det blir ett bättre debattklimat av fler regler!
Tvärtom!
Alltså anser jag att det inte är ett bra förslag!
Citera
2008-05-29, 22:43
Medlem
Gateways avatar
Nja. Helt OK idé för andra forum kanske, men när jag tänker Flashback, så tänker jag: yttrandefrihet, typ.
Citera
2008-05-29, 22:46
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Alla utav mina inlägg är ju längre än dina? Jag har aldrig skrivit en one-liner så vitt jag vet, eller ett inlägg med 5 ord, när isåfall?
Jag ställer en så bra debattretorik att jag får bra respons dock, istället för att hålla med så ifrågasätter jag folk och deras motiv.

Inte alla folk, men de som är mystiska som dig till exempel. Nej, den dagen jag försvinner är den dagen du tar över flashback.

edit:

Anledningen jag säger att du är mystisk är för att du sällan är aktiv, så varför skall du komma och bestämma vem som skall göra vad om du inte ens är aktiv på sidan?

Att du påstår att du är så jävla bra här för att du får respons på det du skriver är bara ett tecken på att du inte ser det du själv skriver.

En liknelse är pedofiler som våldtar små barn och som tycker att dom är jättebra personer bara för att dom får respons, ungefär så du tänker?

Att vara aktiv betyder för fan inte att man skriver 5000 inlägg om dagen om allt som man tänker, säger du dina tankar högt också eller? Jag läser en jävla massa saker innan jag häver ur mig skit som jag redan fått svaret på genom att läsa.

Så att du kallar mig mystiskt bara för att jag inte har 37000 inlägg som du då anser är meningen med att vara på fb är bara trams, skärp dig och öppna ögonen innan du öppnar käften som du så ofta gör här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in