2010-07-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXplorist
Är Bandidos ofta med i att "pressa" kommuner på pengar genom att visa intresse för att köpa fastigheter för att kommunen istället ska köpa dessa för ett överpris och en summa tillfalla klubben?

Verkar vara så med historien om att Bandidos kollade på lokal i Söderhamn som var uppe för ett tag sedan. Fastigheten som köptes för 50 000 hade sålts vidare för samma pris och eftersom Bandidos varit synliga där spekulerades det i att det var dom som köpt upp det. Nu visar det sig däremot vara ett annat företag som nu i sin tur vill sälja vidare fastigheten och säger sig ha fått ett erbjudande på 3,6 miljoner av Bandidos. Men istället erbjuder företaget kommunen att köpa byggnaden för 3,5 mille..

Känns som ett sätt att försöka få kommunen att köpa loss fastigheten för att sen dela pengarna mellan sig tycker jag för tror inte att Bandidos skulle köpa sig en fastighet för 3,6 miljoner i Söderhamn precis.. Eller har jag fel?

http://helahalsingland.se/soderhamn/1.2158892-hotar-med-att-salja-bromsang-till-bandidos

Jag var tidigare inne på att hela historien om MC etablering i S-H var en tidnings-anka samt så kom jag med tanken att detta var kanske ett sätt att trissa upp ett pris.. läs bakåt i tråden ca en månad eller så.
Men hela denna historia= tidnings-anka ala små-ort...
Citera
2010-07-06, 17:36
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Och nu är dom fast. Vi lurade dom tillslut. "MOOOWWAAAHAAAHAAA"
Det är ju lite roligt med klubbar som envisas med att slicka andra klubbars rövar, en året går de med tungan långt upp i Clarks röv och ett par år efter slickar man tydligen en annan röv.
Citera
2010-07-06, 21:47
Medlem
zoksens avatar
Vilka är egentligen medlemmar i bandidos i Borås ?
Citera
2010-07-06, 21:58
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Det är ju lite roligt med klubbar som envisas med att slicka andra klubbars rövar, en året går de med tungan långt upp i Clarks röv och ett par år efter slickar man tydligen en annan röv.

Tja, Clarks röv är väl inget att sträva efter. Så det är väl klart att de spolar av tungan och kör vidare. Förstår ej problemet.
Citera
2010-07-07, 07:49
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stibkloF
Tja, Clarks röv är väl inget att sträva efter. Så det är väl klart att de spolar av tungan och kör vidare. Förstår ej problemet.
Fast från att umgås på kåken, melem proppar, klubben åker på fester med BMC till att helt enkelt börja slicka HA-röv tycker jag är ganska löjligt, klarar man inte av att stå på egna ben längre?
Citera
2010-07-07, 15:11
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-vet-allt
En fråga till Hampus eller nån annan med insyn.

Killen som var fullvärdig i BMC Ludvika och har suttit för Kvinnofridskränkning blev han utslängd eller fick han vara kvar?
Visste dom andra i BMC om vad han suttit för eller har han lyckats hålla det dolt?
Finns det andra inom BMC som suttit för liknande saker?

Med tanke på bakgrunden till straffet så kan man se mellan fingrarna.
Citera
2010-07-07, 16:46
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Med tanke på bakgrunden till straffet så kan man se mellan fingrarna.
Sugen att utveckla det där något?

/Micke
Citera
2010-07-07, 17:07
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Fast från att umgås på kåken, melem proppar, klubben åker på fester med BMC till att helt enkelt börja slicka HA-röv tycker jag är ganska löjligt, klarar man inte av att stå på egna ben längre?

Nej, det är klart. Fast kanske är de mer smarta än löjliga - dvs de kollar de olika hästarnas tänder innan de "slår till". Men vad vet jag....
Citera
2010-07-07, 17:31
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Sugen att utveckla det där något?

/Micke

Utan att gå för djup i fallet då jag är god vän till personen i fråga och även till tjejen. Så är jag inte opatisk alls. Men bakgrunden är att de är ingen blond liten tjej på 45 kilo direkt (85 kilo muskler och så vidare). Dom två kunde ofta bli osams och så vidare. Hon lider av ADHD och hade en del minst sagt otrevliga våldsutbrott. En dag så slog han tillbaks och det sluta illa för hans del. Visst man ska inte slå kvinnor de är vi alla överens om. Men ibland måste man freda sig.
Citera
2010-07-07, 18:03
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Utan att gå för djup i fallet då jag är god vän till personen i fråga och även till tjejen. Så är jag inte opatisk alls. Men bakgrunden är att de är ingen blond liten tjej på 45 kilo direkt (85 kilo muskler och så vidare). Dom två kunde ofta bli osams och så vidare. Hon lider av ADHD och hade en del minst sagt otrevliga våldsutbrott. En dag så slog han tillbaks och det sluta illa för hans del. Visst man ska inte slå kvinnor de är vi alla överens om. Men ibland måste man freda sig.
Ok, då hänger jag med, tackar.

/Micke
Citera
2010-07-07, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Vad spekulerar jag om? Jag konstaterade endast en sak. Och att du alltid tar upp ec(ejMC) i dina inlägg har nog sin logiska förklaring. Patetiskt.
Förklara gärna denna logiska förklaring???
Citera
2010-07-07, 18:54
Medlem

Ok då kan jag förstå. Men har för mig att jag såg i tidningen att det var grov kvinnofridskränkning, misshandel och hot under flera års tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in