Citat:
Ursprungligen postat av snissediss
Sin egen medicin? Du/ni gör ingen hemlighet av att dessa "tuffingar" som du kallar dem är enbart parasiter i era ögon, såleda borde ju denna påstådda taktik att ge sig på familjemedlemmar m.m. bara bekräfta den status de har hos er. ("vilka svin! fy!")
Men du anser alltså att det är OK att ordningsmakten gör samma sak? Även om det har att göra med oskyldiga individer som inte är kriminella överhuvudtaget? Hur får du ihop det?
Ja procentarna är inte värt ett skit i mina ögon, skulle lätt kunna tänka mig att döma ut domar där hela avdelningar får ligga bredvid varann och därefter blir överkörda av en ångvält.
Nej jag anser inte att det är ok att ordningsmakten medvetet trakasserar oskyldiga om det nu förekommer. Händer det oavsiktligt av misstag någon gång så är det inte mycket att orda om, men medvetna trakasserier mot oskyldiga skall absolut inte ske.
Sen är frågan vem är oskyldig?
En västnollas fru som låter sig bjudas av smutsiga pengar och tar sin man i försvar, men själv inte begår brott? Inte oskyldig i mina ögon.
En bror eller annan släkting eller vän till västnollan som själv inte är med i klubben, men ser upp till västnollan och gärna skryter om sitt släktskap med den förstnämda? Inte oskyldig.
Västnollans små barn? Definitivt oskyldiga.
Västnollans 17-18 åriga son som springer omkring med en support tröja? Inte oskyldig.
Grannar, vänner till vänner som har oturen att ibland oavsiktligt mot sin vilja komma i kontakt med västnollan, pojk-flickvänner till västnollans släktingar som p.g.a släktskapet kommer i kontakt med personen, alla släktingar som inte stöder det han gör och är hederliga, etc. etc.? Oskyldiga i mina ögon.