2009-04-09, 20:57
Medlem
[quote=mcmonster]
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Haha, snacka om politik i bikervärlden. Du menar att risken att BMC ställer till med något på en fest hos en SBM klubb är mindre ifall HA också är närvarande?

Den e betydligt mindre om HA e där.... Å skulle ändå något hända så tar dom hand om det.

Hur tar dom hand om det?
Citera
2009-04-09, 20:59
Medlem
mcmonsters avatar
[quote=HOG97]
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster

Du menar att HA har rätt att tillrättavisa neutrala klubbars gäster om dom missköter sig?
HA har tagit på sig att se till att Bandidos sköter sig. Har man inte gjort något fel mot Bandidos, men ändå får problem med dom, så ska HA kliva in å styra upp.
Citera
2009-04-09, 21:00
Medlem
mcmonsters avatar
[quote=stoffepojken]
Citat:

Hur tar dom hand om det?
Dom tar ett kvartssamtal med dom...
Citera
2009-04-09, 21:08
Medlem
[quote=mcmonster]
Citat:
Ursprungligen postat av stoffepojken
Dom tar ett kvartssamtal med dom...

Har HA kvartssamtal med Bandidos?
Citera
2009-04-09, 21:09
Medlem
[quote=mcmonster]
Citat:
Ursprungligen postat av HOG97
HA har tagit på sig att se till att Bandidos sköter sig. Har man inte gjort något fel mot Bandidos, men ändå får problem med dom, så ska HA kliva in å styra upp.

Du har fel.

HA har inget ansvar gentemot "neutrala klubbar" pga sverigemodellen.
Om Bmc kommer på ditt kalas och stökar eller rajjar eller vad dom nu än gör så är det klubben ifrågas problem, inte regionen. Om nu HA eller deras allierade väljer att svara upp så är det en tjänst som väntas bli besvarad.
Citera
2009-04-09, 21:14
Medlem
mcmonsters avatar
[quote=HOG97]
Citat:

Du har fel.

HA har inget ansvar gentemot "neutrala klubbar" pga sverigemodellen.
Om Bmc kommer på ditt kalas och stökar eller rajjar eller vad dom nu än gör så är det klubben ifrågas problem, inte regionen. Om nu HA eller deras allierade väljer att svara upp så är det en tjänst som väntas bli besvarad.
Har själv haft den dialogen med dom så jag vet vad jag talar om. Och beträffande "neutrala klubbar"... E man med i SBM så e man ej neutral... Finns kanske klubbar som tror det, men dom har fel. Man e en del i en sammanslutning vare sig man vill eller inte.
Citera
2009-04-09, 21:17
Medlem
Wurztens avatar
[quote=mcmonster]
Citat:
Sicket BS. Det där kan du väl inte tro på själv ens ?
Citera
2009-04-09, 21:19
Medlem
mcmonsters avatar
[quote=Wurzten]
Citat:
Sicket BS. Det där kan du väl inte tro på själv ens ?
Nä... jag bara sitter å ljuger. Men utbilda alla du i hur det går till. hejs svejs
Citera
2009-04-09, 21:21
Medlem
[quote=mcmonster]
Citat:
Har själv haft den dialogen med dom så jag vet vad jag talar om. Och beträffande "neutrala klubbar"... E man med i SBM så e man ej neutral... Finns kanske klubbar som tror det, men dom har fel. Man e en del i en sammanslutning vare sig man vill eller inte.

Bara för att man är med i sbm så är man inte ställningstagare för vare sig rött eller orange.
Det finns ett bra sätt att visa sitt missnöje, det har vi och ett ´några klubbar till gjort. Vi läger ner våran röst så fort det gäller in eller utröstning av nya klubbar.

Då har vi markerat våran ståndpunkt samt deltagit i det allsmäktiga rådet.

PS våran klubb föddes före ordföranden i våran region. HAHAHA
Citera
2009-04-09, 21:22
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Nä... jag bara sitter å ljuger. Men utbilda alla du i hur det går till. hejs svejs
Ja du ljuger, men troligen inte medvetet utan för att du "köpt grejen". Inte en gång när BMC har varit "lokalövertagarturné" så har jag hört eller sett att HA skulle ha hjälpt till. Och jag har vänner i klubbar som drabbats av detta.
Senast redigerad av Wurzten 2009-04-09 kl. 21:33.
Citera
2009-04-09, 21:29
Medlem
MC MONSTER

försök och klipp inte i inläägen du ska svara på, det är jättesvårt att se vilket du replikerar.
Citera
2009-04-09, 22:47
Medlem
abc..barns avatar
[quote=mcmonster]
Citat:
det där låter väldigt konstigt....ha har inte tagit den rollen .har aldrig sett eller hört detta och då har jag sett en del...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in