2009-07-12, 19:37
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunderheader
Ja det klart, hängis är ju bara att du är polare med grabbarna...
För många svenska klubbar har helt fjantat till det stadiet.
Det du talar om kallas friend. Hangaround är en del av processen att bli medlem.
Citera
2009-07-12, 19:49
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
häng är vad det låter som...häng.
och eftersom du kan räkna upp ett antal sk joyridingklubbar så vet du nog mer än vad du vill erkänna....
Om du umgås med en klubb ett antal månader åker tillsammans sitter i klubbkåken, och säg att efter 8-10 månader så börjar man snacka om medlemskap. Ska man då bli häng... löjligt
Alla de klubbar som jag känner till och räknar som bikerklubbar använder hangaround som ett första steg in i sin klubb. De flesta klubbar har även att deras hängisar skall ha frontpatchar på sina västar.
Skulle se lite konstigt ut om en och samma person skulle ha 3 västar med olika tillhörighet hemma.

Kanske skulle ta denna disskution i tråden som handlar om Sverigemodellens att vara eller icke vara istället. Kände att vi började driva ur kurs på detta topic.
Senast redigerad av Roadrage 2009-07-12 kl. 19:54.
Citera
2009-07-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
Det du talar om kallas friend. Hangaround är en del av processen att bli medlem.

same shit different name...

förövrigt sågs ett antal bmc kanske berlin i ludvika enligt uppgift, är dom igång där igen.
Citera
2009-07-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Alla de klubbar som jag känner till och räknar som bikerklubbar använder hangaround som ett första steg in i sin klubb. De flesta klubbar har även att deras hängisar skall ha frontpatchar på sina västar.
Skulle se lite konstigt ut om en och samma person skulle ha 3 västar med olika tillhörighet hemma.

ja så länge ingen annan ser dom, så kanske man klarar sig undan med det...
vet att klubbar tappat jävligt bra folk pga att det ska fjantas med hängtid.....nåja det är ju OT.
Citera
2009-07-12, 20:19
Medlem
Atacks avatar
Citat:
häng är vad det låter som...häng.
och eftersom du kan räkna upp ett antal sk joyridingklubbar så vet du nog mer än vad du vill erkänna....
Om du umgås med en klubb ett antal månader åker tillsammans sitter i klubbkåken, och säg att efter 8-10 månader så börjar man snacka om medlemskap. Ska man då bli häng... löjligt

Japp så är det du kan bara hänga i en klubb. Jag är jävligt säker på att du får kraftiga blåmärken från din klubb om du kommer med någon annans färger bredvid deras patch. Jag kan inte dra mig till minnes under mina tre decennier i mc världen att något pucko kommit med två olika tillhörigheter på bröstet. Nä uttala dig inte i frågor som du inte vet ett skit om, det gör bara befolkningen vilelsen och sprider felaktiga rykten..
Citera
2009-07-12, 20:39
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
same shit different name...

förövrigt sågs ett antal bmc kanske berlin i ludvika enligt uppgift, är dom igång där igen.
Nej verkligen inte samma sak. Ludvika är ju bara några mil från borlänge, så det låter inte helt osannolikt.
Citera
2009-07-12, 21:19
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Jo för att polisen vill ju verkligen göra folk till kriminella för att sedan kunna låsa in dom. Snälla...!!!
Inte vanligt folk... men bikers i allmänhet. Snuten har ju sin uppfattning klar... och det är att alla bikers är kriminella, vare sig det är inom den semi-krimminella svartjobbssektorn eller mer påtagliga brott såsom utpressning, narkotikabrott etc.
Dom har mycket svårare att sätta dit folk för svartjobb och annat som faller under ekobrott än vad dom har för att gripa de samma på grövre brott...Därför trakaserar dom arbetgivare odyl för att se till att det bara finns en utväg och tjäna stålar... nämligen att begå mer "hands on" brott..

För att inte nämna att straffsatserna brukar vara betydligt hårdare för grövre brott... vilket resulterar i att "objektet" blir inburad under längre tid, och under svårare förhållanden...något som ju du föresten borde stödja fullt ut, eller har jag fel..?
Citera
2009-07-12, 21:24
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ja det klart, hängis är ju bara att du är polare med grabbarna...
För många svenska klubbar har helt fjantat till det stadiet.
Sluta yra. Du kan bara vara hängis till en klubb. Punkt !
Citera
2009-07-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Sluta yra. Du kan bara vara hängis till en klubb. Punkt !

det var ett jävla tjat...
ni sitter säkert med västen på även när ni åker bil
Citera
2009-07-12, 21:52
Medlem
tma2662s avatar
Citat:
det var ett jävla tjat...
ni sitter säkert med västen på även när ni åker bil
Intressant då många bikers faktiskt gör det, men klubben som den här tråden avhandlar är det förbjudet i. Men det det förändrar inte att du hade faktafel.
Citera
2009-07-12, 22:04
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tma2662
Intressant då många bikers faktiskt gör det, men klubben som den här tråden avhandlar är det förbjudet i. Men det det förändrar inte att du hade faktafel.
Dom har ju lite lustiga regler för hur man får se ut med väst på... Killarna från bla Stockholm som var nere i Marsielle på ett Euro-run blev tittade på med ilskna blickar av de andra banditerna då det var så varmt på sydfranska rivieran att de inte pallade ha på sig långbyxor, utan de hade istället shorts tillsammans med västarna... Det gillades inte...
Citera
2009-07-12, 22:24
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Dom har ju lite lustiga regler för hur man får se ut med väst på... Killarna från bla Stockholm som var nere i Marsielle på ett Euro-run blev tittade på med ilskna blickar av de andra banditerna då det var så varmt på sydfranska rivieran att de inte pallade ha på sig långbyxor, utan de hade istället shorts tillsammans med västarna... Det gillades inte...

Har sett för inte alldeles för länge sedan hur klubben i denna tråd kom (iof både på mc och i bil) västlösa, stannade ca: 500m från där festen var, satte på sig västen och åkte vidare till festen (för att vara där 30-40minuter)...

Nu var det säkert för att slippa farbror blå (som ändå visste att de var dom som var ute och åkte)..

När dom lämnade festen (som dom förövrigt inte betalade inträde som alla andra besökare)..gjordes samma lilla manöver...åkte med väst 500m, stannade tog av sig och åkte sedan vidare till god knows where.

Personligen glad jag inte är i den sitsen...Då kan jag lika gärna vara västlös
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in