Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Rekomenderar du läser boken "Out in Bad Standings" en amerikans Bandido som skrivit. Det innebär inte att du förr eller senare måste sona med livet. Dom som hamnar så långt ner så dom måste sona med livet har förmodligen gjort nå så illa så inte ens bad standing är nog! Man skulle ju utan att ha fakta kunna tänka sig att exempelvis killen i HA som dom hitta nergrävd utanför sala/heby hade gjort nåt så illa så han fick lämna in (bara en teori, jag har ingen fakta). Likaså första prez i Bandidos som vart skjuten utanför jönköping på hojen..Man kan ju tänka sig dom behövde bort!
Sen kan man alltid ha åsikter om detta. Själv tycker jag det har gått åt helvete för långt när nån måste sona med livet för en "klubb" sak. Bad standing är OK, det visar ju att nån inte passar in i klubben. eller betett sig så illa att han inte ska bära klubbens färger!
Tack för svaret. Då verkar det mera som att killen gick till polisen antingen för att han ville hämnas de som misshandlat och rånat honom, hur vrickat det än må låta i ett sånt här sammanhang, eller för att han varit så pass rädd att han trott att han skulle bli mördad förr eller senare. det är ju inte småkillar han har att göra med så jag kan i viss mån förstå hans rädsla, men i alla fall, han borde väl själv ha vetat hur saker och ting fungerar. Om han visste att han inte skulle komma att dö, varför gick han då till polisen?
Om han gjorde detta av hämnd så måste han förstå att det har gjort läget mycket värre än vad det behövde vara. Det är en sak att bete sig illa mot sina egna, men det måste ju vara rena dödsstraffet att gå till polisen och tjalla ner sina egna för att de egentligen bara har agerat efter regler, om man kan säga så.
Det verkar mer som att killen inte vetat vad han gett sig in i från första början .
Boken låter förresten intressant. Ska läsa den.