2008-03-30, 20:09
Medlem
Yaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasset
har hört man blir medlem genom internet hos bandidos,o jag vill också det så vi kan lika gärna ta det här o nu.
mitt namn alex munic är 22 år gamal bor i landskrona är kapabel till massa brott och har bara golat 5 gånger i mitt liv och gör det bara vid behov???

Haha, dagens skratt kom lite sent men tack!
Citera
2008-03-31, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wander
Fan va äcklad jag blir av den jäveln. Bandidos lyckades verkligen banka fram golbögen ur honom. Om 23-åringen nu står i 'bad standing' ska han fan ta det som en man och inte som en råtta.

Inte nog med att han golar, han ska även passa på att utnyttja systemet för att få tillbaka sina "smycken"

Källa: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=409156
En fråga bara för de mer insatta i sånt här. Vad hade hänt killen om han låtit allting bara vara efter misshandeln och det påstådda rånet i hemmet? Ok, han säger själv att han var i Bad Standing, men menas det verkligen alltid att man lever på lite lånad tid eller kan det räcka med det de gjorde mot honom för att han ska kunna få vara i fred?

Killen fick tydligen ta rejält med stryk, enligt mig låter det lite som att han kunde ha dött av skadorna. Räcker inte detta egentligen? Han fick vara glad över att komma ur det hela med livet i behåll. Men han säger att han ändå var i Bad Standing, och det var därför han gick till polisen.

Så Bad Standing betyder alltså alltid att man förr eller senare kommer att få sona med sitt liv?
Citera
2008-03-31, 08:57
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Athoz
En fråga bara för de mer insatta i sånt här. Vad hade hänt killen om han låtit allting bara vara efter misshandeln och det påstådda rånet i hemmet? Ok, han säger själv att han var i Bad Standing, men menas det verkligen alltid att man lever på lite lånad tid eller kan det räcka med det de gjorde mot honom för att han ska kunna få vara i fred?

Killen fick tydligen ta rejält med stryk, enligt mig låter det lite som att han kunde ha dött av skadorna. Räcker inte detta egentligen? Han fick vara glad över att komma ur det hela med livet i behåll. Men han säger att han ändå var i Bad Standing, och det var därför han gick till polisen.

Så Bad Standing betyder alltså alltid att man förr eller senare kommer att få sona med sitt liv?

Rekomenderar du läser boken "Out in Bad Standings" en amerikans Bandido som skrivit. Det innebär inte att du förr eller senare måste sona med livet. Dom som hamnar så långt ner så dom måste sona med livet har förmodligen gjort nå så illa så inte ens bad standing är nog! Man skulle ju utan att ha fakta kunna tänka sig att exempelvis killen i HA som dom hitta nergrävd utanför sala/heby hade gjort nåt så illa så han fick lämna in (bara en teori, jag har ingen fakta). Likaså första prez i Bandidos som vart skjuten utanför jönköping på hojen..Man kan ju tänka sig dom behövde bort!

Sen kan man alltid ha åsikter om detta. Själv tycker jag det har gått åt helvete för långt när nån måste sona med livet för en "klubb" sak. Bad standing är OK, det visar ju att nån inte passar in i klubben. eller betett sig så illa att han inte ska bära klubbens färger!
Citera
2008-03-31, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Rekomenderar du läser boken "Out in Bad Standings" en amerikans Bandido som skrivit. Det innebär inte att du förr eller senare måste sona med livet. Dom som hamnar så långt ner så dom måste sona med livet har förmodligen gjort nå så illa så inte ens bad standing är nog! Man skulle ju utan att ha fakta kunna tänka sig att exempelvis killen i HA som dom hitta nergrävd utanför sala/heby hade gjort nåt så illa så han fick lämna in (bara en teori, jag har ingen fakta). Likaså första prez i Bandidos som vart skjuten utanför jönköping på hojen..Man kan ju tänka sig dom behövde bort!

Sen kan man alltid ha åsikter om detta. Själv tycker jag det har gått åt helvete för långt när nån måste sona med livet för en "klubb" sak. Bad standing är OK, det visar ju att nån inte passar in i klubben. eller betett sig så illa att han inte ska bära klubbens färger!

Tack för svaret. Då verkar det mera som att killen gick till polisen antingen för att han ville hämnas de som misshandlat och rånat honom, hur vrickat det än må låta i ett sånt här sammanhang, eller för att han varit så pass rädd att han trott att han skulle bli mördad förr eller senare. det är ju inte småkillar han har att göra med så jag kan i viss mån förstå hans rädsla, men i alla fall, han borde väl själv ha vetat hur saker och ting fungerar. Om han visste att han inte skulle komma att dö, varför gick han då till polisen?

Om han gjorde detta av hämnd så måste han förstå att det har gjort läget mycket värre än vad det behövde vara. Det är en sak att bete sig illa mot sina egna, men det måste ju vara rena dödsstraffet att gå till polisen och tjalla ner sina egna för att de egentligen bara har agerat efter regler, om man kan säga så.

Det verkar mer som att killen inte vetat vad han gett sig in i från första början .
Boken låter förresten intressant. Ska läsa den.
Citera
2008-04-01, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Athoz
Tack för svaret. Då verkar det mera som att killen gick till polisen antingen för att han ville hämnas de som misshandlat och rånat honom, hur vrickat det än må låta i ett sånt här sammanhang, eller för att han varit så pass rädd att han trott att han skulle bli mördad förr eller senare. det är ju inte småkillar han har att göra med så jag kan i viss mån förstå hans rädsla, men i alla fall, han borde väl själv ha vetat hur saker och ting fungerar. Om han visste att han inte skulle komma att dö, varför gick han då till polisen?

Om han gjorde detta av hämnd så måste han förstå att det har gjort läget mycket värre än vad det behövde vara. Det är en sak att bete sig illa mot sina egna, men det måste ju vara rena dödsstraffet att gå till polisen och tjalla ner sina egna för att de egentligen bara har agerat efter regler, om man kan säga så.

Det verkar mer som att killen inte vetat vad han gett sig in i från första början .
Boken låter förresten intressant. Ska läsa den.

bandidos har mycke me golningar o göra,antingen golar dem eller känner dem folk som golar!!
Citera
2008-04-01, 05:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kasset
bandidos har mycke me golningar o göra,antingen golar dem eller känner dem folk som golar!!
Ja, det är ju faktiskt inte så konstigt med tanke på hur dom massrekryterar. Finns nog även fler i den sfären som skulle kunna läcka ett och annat ifall det skulle börja bränna om fötterna. Kanske inte i själv kärnan av BMC, tänkte mest på supporter grupperna osv. Fan Loyalty har enligt dom själva redan över 100 medlemmar stod det på deras hemsida. Jag TROR då inte dom flesta skulle kunna sitta ett x antal år för att försvara sin klubb och sina "bröder".
Citera
2008-04-01, 07:44
Medlem
M.S medlem i BMC
Golat i ärende: Olaga frihetsberövande, vapenbrott m m i Göteborg 1998
Dom: Målnr B 16295-98 (från tingsrätten Gbg)
FUP: Dnr 1400-K 86261-98 (från tingsrätten Gbg)

M.L-B medlem i BMC
Golat i ärende: Misshandel 2002
Dom: Målnr B 4832-02 (från hovrätten för västra sverige, Göteborg)

A S N H medlem i X-team Malmö
Golat i ärende: Bedrägeri 2004
FUP: Dnr 1200-K 66655-04, Dnr 1200-K 72882-04 (från polisen i Malmö)
Citera
2008-04-01, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bara_fakta
M.S medlem i BMC
Golat i ärende: Olaga frihetsberövande, vapenbrott m m i Göteborg 1998
Dom: Målnr B 16295-98 (från tingsrätten Gbg)
FUP: Dnr 1400-K 86261-98 (från tingsrätten Gbg)

M.L-B medlem i BMC
Golat i ärende: Misshandel 2002
Dom: Målnr B 4832-02 (från hovrätten för västra sverige, Göteborg)

A S N H medlem i X-team Malmö
Golat i ärende: Bedrägeri 2004
FUP: Dnr 1200-K 66655-04, Dnr 1200-K 72882-04 (från polisen i Malmö)

vad heter han från malmö,tror jag känner han,han e riktigt tönt o sitter inne nu??
Citera
2008-04-02, 20:15
Medlem
schabo-labos avatar
Erkännande kan ge lägre straff för Seyyed

Citat:
Seyyed medgav misshandel av normalgraden - och viftade bort rånet i Lövgärdet som ett billigt försäkringsbedrägeri
Ska bli intressant att se hur de dömer här, om de alltså litar på vad målsäganden vittnat om, eller om de går på Seyyeds "erkännande"
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=411962
Citera
2008-04-03, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay

Inte bad standing. .var ju inte direkt hans egna som satta en 9mm genom västen utanför Ljungby.
Citera
2008-04-03, 08:28
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Inte bad standing. .var ju inte direkt hans egna som satta en 9mm genom västen utanför Ljungby.

Är inte det "öppet för debatt" hurvida det var egna (danskar) som gjorde detta, men jag kan ha fel. Har bara för mig jag läst om denna incident och hurvida det var egna eller inte. Men som sagt, sitter inte med fakta.
Citera
2008-04-03, 14:26
Bannlyst
Bandidosledaren Mehdi Seyyed dömdes till två år och sex månaders fängelse

Bandidosboss dömd
Bandidosledaren Mehdi Seyyed dömdes till två år och sex månaders fängelse för grov misshandel och dopningsbrott.

Däremot ogillades åtalet om grovt rån.
Detsamma gällde för Seyyeds två medåtalade en 23-åring och en 20-åring. De båda dömdes till sex respektive tre månaders fängelse för bland annat häleri och brott mot knivlagen.

*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in