2008-09-05, 18:22
Medlem
Softails avatar
Ooops fanns visst en egen tråd
Senast redigerad av Softail 2008-09-05 kl. 18:26.
Citera
2008-09-05, 18:30
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Ooops fanns visst en egen tråd
"Företrädare för Outlaws säger att klubben styrs efter principen ”en medlem – en röst”, men Outlaws har precis som Bandidos kopierat Hells Angels hierarki med en president i toppen."

Just det, en medlem - en röst som väljer prez/ordförande. Precis som vilken förening som helst...

Det finns nog få bättre exempel på hur direkt demokrati fungerar än en MC.
Citera
2008-09-05, 23:07
Medlem
Insider (?) hade ett avsnitt om en bilmek som hyrde ut lokal till Bandidos, och sen blev duktigt hotad för att han skulle ha tjallat på dom.
Enligt tv-avsnittet fick han typ ny identitet och byta stad bara på några dar när polisen förstått hur hotad han var.

Stämmer det där verkligen - finns det resurser att flytta en hotad person\famillj på nån dag och ge nya personnummer etc?
Eller var det uppförstorat i det där tvprogrammet?
Citera
2008-09-05, 23:38
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha
Stämmer det där verkligen - finns det resurser att flytta en hotad person\famillj på nån dag och ge nya personnummer etc?
Ja, men personnummerna tar mer än ett par dagar.
Citera
2008-09-06, 07:42
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Insider (?) hade ett avsnitt om en bilmek som hyrde ut lokal till Bandidos, och sen blev duktigt hotad för att han skulle ha tjallat på dom.
Enligt tv-avsnittet fick han typ ny identitet och byta stad bara på några dar när polisen förstått hur hotad han var.

Flytten gjorde han själv om jag minns rätt, han stack helt enkelt mitt i natten typ, så det krävde ju inga resurser.
Citera
2008-09-06, 09:58
Medlem
abc..barns avatar
hjäp till självhjälp

Citat:

missade programmet vilken tid o vilken stad va de somm detta hände ?
Jag tror man kan få hjälp från sammhället om man är hotad ,men hur mycke o till vilken kostnad har jag ingen anning om.. mvh abc
Citera
2008-09-06, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abc..barn
missade programmet vilken tid o vilken stad va de somm detta hände ?
Jag tror man kan få hjälp från sammhället om man är hotad ,men hur mycke o till vilken kostnad har jag ingen anning om.. mvh abc

ja ja hur fan många tjejer hotas varje dag till livet, springer till kvinnojourer och inte får dom någon hjälp precis. killen fortsätter patologiskt och förföljer dom och misshandlar och mer.

Look på resturangägarn som hotades men till slut vägrade betala, bilen sprängd under julen och nu är väl resturangen stängd? vart årets svensk!
Iranier! någon får rätta mig där om det är fel i beskrivningen ang, resturanköret, som är insatt mer. Så stöt för utsatta av hot är totalt under isen enlig dom själva alltså polisen! Ingen skall behöva bli hotad utan anledning! fan tar dom som gör det!!!!
Citera
2008-09-06, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abc..barn
rätt namn rätt antal kilo men fel omständigheter...tackar för att bli kallad barn...
reglerna för att va med i någon av outlaws klubbarna är att man måste ha en mc för att få vara med att leka...sen att man inte står som reggad ägare är väl inte så konstigt....man kanske vill ha billigare mc försäkring
o att vara ny behöver inte betyda att man inget kan...
sen är det inte min mening att tracka ner på dig.....förlåt om du tog illa vid dig...
ja jag ber om ursäkt för att jag i ivern kallade dig barn! så hoppas allt är OK nu! respekt!
Citera
2008-09-07, 01:11
Medlem
persiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
ja ja hur fan många tjejer hotas varje dag till livet, springer till kvinnojourer och inte får dom någon hjälp precis. killen fortsätter patologiskt och förföljer dom och misshandlar och mer.

Look på resturangägarn som hotades men till slut vägrade betala, bilen sprängd under julen och nu är väl resturangen stängd? vart årets svensk!
Iranier! någon får rätta mig där om det är fel i beskrivningen ang, resturanköret, som är insatt mer. Så stöt för utsatta av hot är totalt under isen enlig dom själva alltså polisen! Ingen skall behöva bli hotad utan anledning! fan tar dom som gör det!!!!

Du har tidigare påstod att du har bra insyn i bandidos göteborg, Du har bra koll på alla medlemmars ekonomiska förehavande och även hur många hojar dom förfogade över ( en enda var det?!) och så nu blandar du ihop tjejer som blir misshandlade av sina killar med restaurang affären !!du borde veta att det som stod i media inte gav hela bilden, iranien var inte så oskyldigt offer..
det var han som sökte sig till dom ..i början, han gav sig i leken men ville inte göra rätt för sig. klart synd om hans nära och kära som blir drabbade, men inte att jämföra med kvinnomisshandel. vet du hur många kilo opium som såldes på hans restaurant!!han var ingen duva.
kära du , jag har absolut inget emot dig ..så var snäll och tar mig inte fel..
jag kan även ha fel , som när jag nämnde att ett X antal ryssar skulle ha anlänt till malmö med båt men det visade sig att det bara handlade om två personer (som åkte hem efter misslyckad jobb ) m v h och jag hatar alla som slår kvinnor
Citera
2008-09-07, 06:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av persius
Du har tidigare påstod att du har bra insyn i bandidos göteborg, Du har bra koll på alla medlemmars ekonomiska förehavande och även hur många hojar dom förfogade över ( en enda var det?!) och så nu blandar du ihop tjejer som blir misshandlade av sina killar med restaurang affären !!du borde veta att det som stod i media inte gav hela bilden, iranien var inte så oskyldigt offer..
det var han som sökte sig till dom ..i början, han gav sig i leken men ville inte göra rätt för sig. klart synd om hans nära och kära som blir drabbade, men inte att jämföra med kvinnomisshandel. vet du hur många kilo opium som såldes på hans restaurant!!han var ingen duva.
jag kan även ha fel , som när jag nämnde att ett X antal ryssar skulle ha anlänt till malmö med båt men det visade sig att det bara handlade om två personer (som åkte hem efter misslyckad jobb ) m v h och jag hatar alla som slår kvinnor
Jag har mig veterligen inte sagt att det var den hoj! utan ett fåtal hiojar för några år sedan!! Min egen insyn i Bandidos, lämnar jag därhän, skrev även att det är svårt att få skydd idag, där kom bl.a misshandlade och hotade folk in i bilden. Ingen större sak om det.
skrev även att jag inte riktigt var insatt i hans affärer, men det har ju granskas en hel del. Bad även om jag skrev fel att någon mer insatt skrev och rättade till det! Sen det där med opium är jag mkt tveksam till.....låter mer som ett försvarstal för deras agerande mot honom!
Citera
2008-09-07, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av persius

Intressant inlägg, Iranier är ju kända för att bruka och sälja opium.

Så du menar att han inte var så oskyldig som han såg ut att vara? Att sälja Opium i sådan omfattning drar förr eller senare till sig polisens blickar?
Citera
2008-09-07, 10:20
Medlem
abc..barns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
ja jag ber om ursäkt för att jag i ivern kallade dig barn! så hoppas allt är OK nu! respekt!
allt är ok ....har varit med om värre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in