2008-04-03, 14:26
Awaiting Email Confirmation
Asswholes avatar
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=412136

Den 23-ariga golaren ska tydligen va domd for flera brutala brott! Nagon som vet mer om det? Nan som kan lista dem har pa FB?
Citera
2008-04-03, 14:38
Medlem
schabo-labos avatar
Den så kallade golaren var ej tillförlitlig enligt rätten, utan de gick alltså på Seyyeds ord. Intressant.
Citera
2008-04-03, 14:58
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chriztah
Ja, det är ju faktiskt inte så konstigt med tanke på hur dom massrekryterar. Finns nog även fler i den sfären som skulle kunna läcka ett och annat ifall det skulle börja bränna om fötterna. Kanske inte i själv kärnan av BMC, tänkte mest på supporter grupperna osv. Fan Loyalty har enligt dom själva redan över 100 medlemmar stod det på deras hemsida. Jag TROR då inte dom flesta skulle kunna sitta ett x antal år för att försvara sin klubb och sina "bröder".

Du vet att man inte får strafflindring i Sverige om man golar va?
Citera
2008-04-03, 17:34
Asswholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Du vet att man inte får strafflindring i Sverige om man golar va?

Inte officiellt, men inofficiellt kan aklagare se mellan fingrarna nar det galler golares brottslighet. Se bl.a traden om bedragerskan Ingela Jansson
Citera
2008-04-03, 17:39
Asswholes avatar
Apropa domen: roligt att golaren/pundaren/kvinnomisshandlaren/blasaren inte lyckades med sitt forsakringsbedrageri pa 295 000 kr...
Nu ar han bade out in bad standing och fattig!

Ps, kan inte nagon lagga upp en lank till domen?
Citera
2008-04-03, 18:16
Medlem
Lord Humunguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Är inte det "öppet för debatt" hurvida det var egna (danskar) som gjorde detta, men jag kan ha fel. Har bara för mig jag läst om denna incident och hurvida det var egna eller inte. Men som sagt, sitter inte med fakta.

Enligt polisen finns det ingenting som talar för att Bandidos själva låg bakom mordet på Ljunggren.
Citera
2008-04-03, 18:17
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asswhole
Apropa domen: roligt att golaren/pundaren/kvinnomisshandlaren/blasaren inte lyckades med sitt forsakringsbedrageri pa 295 000 kr...

Nä, han mår nog inte så bra just nu.
Citera
2008-04-03, 18:57
Medlem
ixgamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Nä, han mår nog inte så bra just nu.

BRA Golare ska inte må bra
Citera
2008-04-03, 19:25
Medlem
schabo-labos avatar
Seyyed hade på sig 108 000kr på sig när han greps, de får han tillbaka, eftersom de anser att han ska betala skadestånd till den misshandlade killen. Han kallar sig numera också för president vilket han inte gjorde när han häktades. Allt enligt Västnytt.
Citera
2008-04-03, 19:46
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Humungus
Enligt polisen finns det ingenting som talar för att Bandidos själva låg bakom mordet på Ljunggren.
Nä, polisen kom väl inte fram till någonting alls i den utredningen om jag minns rätt.
Citera
2008-04-03, 20:37
Medlem
Lord Humunguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Nä, polisen kom väl inte fram till någonting alls i den utredningen om jag minns rätt.

Skrev fel, det ska vara åklagare och inte polis. "Idag säger åklagare Kennert Andersson att ingenting talar för att Bandidos själva legat bakom mordet". Det mesta från förundersökningen pekar på att det var dåvarande MC Sweden som stod bakom mordet. Bl.a visade det sig när mobiltelefonlistor kollades att två provmedlemmar i MC Sweden befunnit sig i närheten av mordplatsen vid tidpunkten för mordet.

Kanske vet den danska familj som bevittnade när Ljunggren for i diket mer än dom vågade säga i förhören. En teori som polisen har.
Citera
2008-04-03, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asswhole

Det är bara och ringa tingsrätten så får du domen hemskickad om du så önskar, för övrigt så tycker jag att straffet på apan Seyyed är på tok för lågt, och andra sidan, vi får vara nöjda med att han fick 2 år och sex månader, bättre än inget.

Det tragiska är att jag och alla andra ärliga skattebetalare får stå för hans kostnader, så jag hoppas verkligen att han får torrfoder a la hundmat när han sitter.

Pågrund av våra folkvalda kan vi inte skicka hem honom till Iran hur som helst, hur länge ska han få hålla på som han gör? Han kommer ju knappast att ta ett ärligt jobb och göra rätt för sig när han kommer ut.

Skicka hem Mehdi Seyyed nu, han har inget att göra här i Sverige!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in