• 1
  • 2
2008-05-28, 19:24
Bannlyst
Är det så enkelt att killar vill ha killar och tjejer vill ha tjejer.
Vet inte någon av mina killkompisar som "önskar" sig en dotter som första barn.
Sen att de älskar sina döttrar tvivlar jag inte på, men om man kunde få välja fritt är jag ganska säker på att de hade valt en kille.
Rätt eller Fel?
Citera
2008-05-28, 21:06
Bannlyst
Söner har starkast kontakt med sina fäder och döttrar med sina mödrar så det är ganska klart att man vill ha en av sitt eget kön. Självklart stämmer inte detta i alla fall men i majoriteten kommer barnet vara närmast föräldern av samma kön. (Detta berättade Dr Phil idag iaf)
Citera
2008-05-28, 21:09
Medlem
uberantonpantons avatar
Självklart en flicka.
Citera
2008-05-28, 21:13
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakris farfar
Söner har starkast kontakt med sina fäder och döttrar med sina mödrar så det är ganska klart att man vill ha en av sitt eget kön. Självklart stämmer inte detta i alla fall men i majoriteten kommer barnet vara närmast föräldern av samma kön. (Detta berättade Dr Phil idag iaf)

Det där tror inte jag alls på. Det heter ju inte mammas pojke och pappas flicka för intet. Visst har man mer gemensamt med det egna könet men ofta blir pojkar väldigt nära sina mamma och flickor väldigt nära sina pappor.

Första barnet spelar för mig ingen roll bara nästa blir av det andra könet.
Citera
2008-05-28, 21:17
Medlem
4thFloors avatar
Jag har en liten grabb så jag lutar såklart åt att vilja ha en liten tjej om jag får ett till.
Citera
2008-05-28, 21:18
Medlem
Flärps avatar
Kille. Skulle inte vilja föda en stackars flicka till den här jävla världen.
Citera
2008-05-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit

Då måste jag vara totalt mislyckad som har 3 pojkar och ingen flicka då

Men det är jag inte Alla mine söner är mycket olika varandra och jag tror variationen av personlighet er större inom könet en nödvendigvis mellan könen.

Jag är faktisk mycket nöjd med att jag har tre så fine killer och är mycket stolt över mine fine tripp, trapp, trull
Citera
2008-05-28, 21:21
Medlem
fnuskes avatar
Citat:

Samma. Med 2-3 års intervall. så att en är stora syster/bror på ett märkbart sätt.
Citera
2008-05-28, 21:23
Medlem
Gateways avatar
En flicka, som andra barnet, det första en pojke. Det tredje spelar ingen roll, men man vill ju ha en av varje, i alla fall.
Citera
2008-05-28, 21:23
Bannlyst
Citat:
Det där tror inte jag alls på. Det heter ju inte mammas pojke och pappas flicka för intet. Visst har man mer gemensamt med det egna könet men ofta blir pojkar väldigt nära sina mamma och flickor väldigt nära sina pappor.

Dr Phill menar annat!

För övrigt är det störst chans att det andra barnet blir samma kön som det första.
Citera
2008-05-28, 21:26
Medlem
father Ls avatar
Citat:

Jag tror du är lite på rätt spår där men jag tror könsidentiteten blir riktigt viktig efter några år speciellt för pojkar.
Inte helt sällan det blir strulpellar av killar som saknat fadersgestalt, visst det är klychigt men jag tror det ligger mycket i det.

mvh
Citera
2008-05-28, 21:26
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurffröken
Då måste jag vara totalt mislyckad som har 3 pojkar och ingen flicka då

Men klart att man blir nöjd med det man får men såhär innan man har barn så kan man ju sitta och tycka att man vill ha det si eller så. Man ska nog vara glad att man lyckas bli med barn, bär det igenom en hel graviditet, förlossningen går bra och barnet är friskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in