• 7
  • 8
2011-05-30, 20:22
Medlem
Flicka så klart.
Under förutsättning att hon föddes i feminist-extremist-sverige.
Som tjej idag i Sverige har man idag allt upplagt för sig om man är det minsta smart. Petar nån kille på dig så klaga att du är kränkt, kommer du inte in på utbildningen du vill så kalla det könsdiskriminering, osv...
Lönerna är bevisligen lägre idag hos tjejer, men det kommer att vara kompenserat med råge om 25 år när din dotter kommer ut i arbetslivet.
Och sist och verkligen inte minst, fri tillgång till sex och med lite tur multipla orgasmer ;-)

Att vara kille i Sverige är ingen höjdare
Citera
2011-05-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigleg77
Flicka så klart.
Under förutsättning att hon föddes i feminist-extremist-sverige.
Som tjej idag i Sverige har man idag allt upplagt för sig om man är det minsta smart. Petar nån kille på dig så klaga att du är kränkt, kommer du inte in på utbildningen du vill så kalla det könsdiskriminering, osv...
Lönerna är bevisligen lägre idag hos tjejer, men det kommer att vara kompenserat med råge om 25 år när din dotter kommer ut i arbetslivet.
Och sist och verkligen inte minst, fri tillgång till sex och med lite tur multipla orgasmer ;-)

Att vara kille i Sverige är ingen höjdare
Det där var klockrent. Instämmer fullständigt.
Citera
2011-05-30, 22:26
Medlem
Isets avatar
Skulle gärna vilja ha en son. Har alltid velat det. Har två flickor nu, och som klyschan säger inte byter jag bort dom, men version 3.0 för gärna ha en Y-kromosom. Vet inte varför jag vill, kanske beror på taskig relationen mellan mig och min mamma.
Citera
2011-05-30, 22:43
Medlem
LCRs avatar
Visste redan när jag väntade att det skulle bli tjejer. Så jag har aldrig ens haft en tanke på att få en kille... Jag kan inte ens föreställa mig en kille.
Citera
2011-05-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LCR
Visste redan när jag väntade att det skulle bli tjejer. Så jag har aldrig ens haft en tanke på att få en kille... Jag kan inte ens föreställa mig en kille.
så här är det Pojkar har snopp det är den man kissa ur eller som vi män säger "Pissa" ur. vad är en snopp? jo det är en stor pinne kille har mellan bena som tjejen får i sig . det är så man gör barn.

Hjälpte detta?
Citera
2011-05-31, 16:14
Medlem
Jag skulle aldrig välja för åtminstone första barnet, det känns som en självklarhet att det ska vara en överraskning.

Min farfars avkommor: 3 döttrar, 1 son
Min morfars avkommor: 2 döttrar
Min farsas avkommor: 3 söner

Blir intressant vad jag får den dagen det är dags...
Citera
2011-05-31, 18:24
Medlem
Cosmouses avatar
Hade utan tvekan velat ha en son.

Man kan ha mer nytta med en son, lättare att uppfostra, inte lika tjurig vid puberteten, ja you name it.

Frågan är ens om killar lägger märke till puberteten. Det enda jag la märke till var att jag fick lite grövre röst, kunde producera sperma, få mer hårväxt.

Bara positiva saker med andra ord
Citera
2011-06-04, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
Hade utan tvekan velat ha en son.

Man kan ha mer nytta med en son, lättare att uppfostra, inte lika tjurig vid puberteten, ja you name it.

Frågan är ens om killar lägger märke till puberteten. Det enda jag la märke till var att jag fick lite grövre röst, kunde producera sperma, få mer hårväxt.

Bara positiva saker med andra ord

det enda jag la märke till vid puberteten var att jag fick lite större bröst, kunde menstruera och fick mer hårväxt. vad är det i tjejernas pubertet som är värre/större än killarnas? det kanske är du som lägger märke till tjejers pubertet mer just därför att den känns onaturlig för DIG. för mig kom dessa små förändringar knappast som nån överraskning/chock.
Citera
2011-06-09, 15:10
Medlem
Jag skulle vilja ha en dotter. Har aldrig haft nån flickvän och både min syster och mamma tycker illa om mig, skulle vara trevligt att ha nån av andra könet i familjen som tycker om mig.
Citera
2011-06-09, 17:59
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIKE
så här är det Pojkar har snopp det är den man kissa ur eller som vi män säger "Pissa" ur. vad är en snopp? jo det är en stor pinne kille har mellan bena som tjejen får i sig . det är så man gör barn.

Hjälpte detta?

Tack! Jag har två barn, 16 och 6, och båda har den där konstiga grejen mellan benen du pratar om. Äntligen förstår jag. Och jag som hade hamstrat bindor åt den äldste och inte kunde begripa varför de aldrig kommer till användning...

OnT:

Folk hänger upp sig alldeles för mycket kring detta med vilket kön barnet "ska" ha, att det är viktigt att det blir en pojke så namnet förs vidare osv. Ni har inte tänkt på att det finns män som tar kvinnan efternamn? Att kvinnor kan behålla det där namnet ni är så rädda om?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in