Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-28, 19:05
  #1
Medlem
Kan någon snäll själ länka till vetenskapsmagasinets program om ”Världens 20 farligaste droger"? (Vill kunna se programmet med andra ord)
Citera
2008-05-28, 19:07
  #2
Medlem
Yaos avatar
http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=0
Citera
2008-05-28, 19:18
  #3
Medlem
H0nkens avatar
Cannabis farligare än LSD??
Citera
2008-05-28, 19:37
  #4
Medlem
Seaturtles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Cannabis farligare än LSD??

Drogerna är inte enbart rankade efter enbart farlighet ju, undersökningen är baserat på UKs befolkning och de tar ju mest hänsyn på hur farliga de är i det samhället... på formuleringen men aja..

hade det funnits lika många som LSDade och lika ofta som Britter rökte CB skulle listan se någorlunda annorlunda :]

-raderat- min credibility skulle hotas då
Citera
2008-05-28, 19:39
  #5
Medlem
Abunais avatar
Just i frågan LSD så är det väl inte så säkert att det är farligare än CB, eftersom det knappast ger några långvariga kroppsliga effekter.
Citera
2008-05-28, 19:40
  #6
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaturtle
Drogerna är inte enbart rankade efter enbart farlighet ju, undersökningen är baserat på UKs befolkning och de tar ju mest hänsyn på hur farliga de är i det samhället... på formuleringen men aja..

hade det funnits lika många som LSDade och lika ofta som Britter rökte CB skulle listan se någorlunda annorlunda :]

-raderat- min credibility skulle hotas då
Mmhm.. Måste erkännas att jag bara scrollade igenom för att hitta på vilken plats CB kom. Då förstår jag!
Citera
2008-05-28, 20:09
  #7
Medlem
ztellas avatar
dom jämför väl i ett samhällsekonomiskt perspektiv oxå? då blir väl de vanligaste drogerna de som kostar samhället mest om man förenklar lite?
Citera
2008-05-28, 21:26
  #8
Medlem
Abunais avatar
Ja det är ett perspektiv. Men inte det enda, isof skulle nog tobak och alkohol hamna allra längst upp istället för heroin och kokain.
Citera
2008-05-28, 21:37
  #9
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abunai
Ja det är ett perspektiv. Men inte det enda, isof skulle nog tobak och alkohol hamna allra längst upp istället för heroin och kokain.
ja de har du helt rätt i, de är säkert från flera olika håll. cigg, kaffe, socker o alkohol hade vunnit matchen annars.
Citera
2008-05-28, 21:48
  #10
Medlem
man borde ändra lagstiftningen tycker jag..
Citera
2008-05-28, 22:16
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LuffifilmsCrew
man borde ändra lagstiftningen tycker jag..

Det tycker alla som är pålästa...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback