2010-07-13, 07:47
Bannlyst
Det kallas snabb mat men är inte alls snabb ju när man ibland får vänta 5 minuter på hamburgaren. Och speciellt på centralen där borde mc donalds vara ännu snabbare tycker man då folk har bråttom och ska med tågen mm. där har ingen tid att vänta 5 minuter på en hamburgare. i London när jag var där 1997 så hade de sk snabbkass. Man beställde genom att själv trycka in vad man skulle ha. Sen är man kom fram var det klart
Citera
2010-07-13, 07:58
Bannlyst
Det kallas snabb mat men är inte alls snabb ju när man ibland får vänta 5 minuter på hamburgaren. Och speciellt på centralen där borde mc donalds vara ännu snabbare tycker man då folk har bråttom och ska med tågen mm. där har ingen tid att vänta 5 minuter på en hamburgare. i London när jag var där 1997 så hade de sk snabbkass. Man beställde genom att själv trycka in vad man skulle ha. Sen är man kom fram var det klart
Citera
2010-07-13, 10:13
Medlem
coonbandits avatar
Det är väldigt ofta man får vänta på maten nu för tiden. Och dessutom kommer de väldigt sällan ut med maten heller, utan man får snällt komma fram och hämta.

Detta är inte i linje med deras policy. Visst dåliga löner o.s.v men det skadar inte att försöka göra sitt jobb.

Det blir så illa att man sneglar bakom och kollar vad som är färdigt, och beställer därefter.
Citera
2010-07-19, 01:49
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scharpschutze
Jag har lite att fråga om som är speciellt riktat till anställda på McDonalds eller som har arbetat där.

Jag och ett gäng polare stack in till den lokala "donken" härom natten (ca halv 2). Min käre vän beställde en Cheeseburgare naturell. Han förklarade tydligt att han endast ville ha bröd, ost och köttet. "Visst", svarade tjejen i kassan. "Det tar en liten stund att göra den men jag kommer ut med den". Det borde påpekas att det inte var någon kö alls och endast ett fåtal i restaurangen. Vi gick och satte oss och mycket riktigt kom tjejen ut med cheeseburgaren på en bricka. Notera även att det var någon form av markering på hamburgaren (Antar att det var för att den var naturell?). I vilket fall tog han bort pappret och upptäckte att den inte alls var naturell. Lök, gurka, senap, ketchup(eller vad det nu är) fanns på den. Vi var dock för trötta för att orka debattera med personalen.

I ett annat fall åkte vi "Mcdriven" och beställde mat, då en tjej i bilen ville ha två naturella hamburgare. Sedan när vi hade fått maten upptäckte vi att det inte fanns några naturella hamburgare, endast två vanliga. De sa till och med i luckan att vi skulle parkera bilen för det skulle ta lite tid att göra klart maten.
Har även hänt mig ett par gånger att man inte alls får den specialhamburgaren man vill ha.

Så vad är det för fel på McDonalds egentligen? Är ni för lata och inte orkar göra speciella eller vad är det?

EDIT: Någon annan som har liknande händelser att berätta om?

Dom gjorde din naturella men satte lappen på fel burgare när dom packade, nån annan stackare fick din. Slarv, inte lathet...

Citat:
Ursprungligen postat av flashebock
själv så har jag smärre erfarenheter. Inte ens nämnvärt att ta upp. så du får gissa dig till att det är ett oviktigt inlägg.

Jag skulle snarare justera frågeställningen och undrat om McDonalds är ett toppjobb för en blondin eller om McDonalds brudarna är för fokuserade på sitt jobb att de märker inte av att de blir uppraggade. Är det lättare att ragga upp McDonaldsbrudar än Sibyllabrudarna?? Och vilka av de två är latast i sängen?

Lättare än sibylla vet jag inte men ja det är lätt...
Citera
2010-07-26, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coonbandit
Det är väldigt ofta man får vänta på maten nu för tiden. Och dessutom kommer de väldigt sällan ut med maten heller, utan man får snällt komma fram och hämta.

Detta är inte i linje med deras policy. Visst dåliga löner o.s.v men det skadar inte att försöka göra sitt jobb.

Det blir så illa att man sneglar bakom och kollar vad som är färdigt, och beställer därefter.

Kan påpeka att om man endast har en kassa öppen är det väldigt svårt att springa ut med någons mat, speciellt om personen sätter sig på ett krångligt ställe (bakom ett hörn, längst bort i restaurangen, etc).

Är det dock lugnt och/eller tillräckligt med personal rör det sig om ren lathet. Ungefär vad man kan vänta sig av ett gäng 17-åringar, alltså.
Citera
2010-07-26, 22:48
Medlem
coonbandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dw89
Är det dock lugnt och/eller tillräckligt med personal rör det sig om ren lathet. Ungefär vad man kan vänta sig av ett gäng 17-åringar, alltså.

Vilket det oftast är.

Kan tillägga en incident för ett tag sedan.

En kille tar min beställning och lämnar allt åt en kollega för han "slutar kl 20 00". Hon står och frågar vad jag fått och inte för att han inte släckt några gamla beställningar i kassaapparaten. Hur jobbigt kan det vara??

Alt 1. "jag slutar nu, men min kollega kommer alldeles strax och tar din beställning"

Alt 2. Tar 2min övertid för att få klar min bricka med mat, och går sedan hem.

Två helt acceptabla alternativ som inte skapar missnöje eller förvirring.
Citera
2010-07-28, 12:01
Medlem
banhxeos avatar
aldrig stött på problem i donken , dock tar det vädligt lång tid för att få sin meny ibland
Citera
2010-08-03, 15:05
Medlem
georgbrandess avatar
Ful personal McDonalds

Hej Flashback!

Jag har noterat en lustig grej. På McDonalds brukar det vara små petita och söta tjejer i kassan. Åtminstone på Hamngatan, Nybrogatan och Kungsgatan. Men på McDonalds på Regeringsgatan är alla som jobbar både överviktiga, finniga och fula.

Frågeställning:

Hur kommer det sig att just en restaurang har alla fula? Börjar det med att de anställer en ful, och sedan att de anställer andra fula i samma bekantskapskrets? Teorier?

Vad tycker ni om detta? Är det andra som har observerat liknande mönster? Brukar ni undvika McDonalds på Regeringsgatan bara p.g.a. fulheten på personalen?
Citera
2010-08-03, 15:09
Medlem
kallekulakilles avatar
Jag för min del tänker ganska sällan på om personalen är ful, hur detta på något sätt skulle kunna påverka kvalitén på maten som serveras har jag svårt att se.

Så nej jag undviker inga McD pga personalens utseende.
Citera
2010-08-03, 15:09
Medlem
Jag bryr mig inte om deras utseende så länge jag inte tycker det ser ohygieniskt ut
Gratz till inlägg nr 1
Citera
2010-08-03, 15:11
Medlem
tältpinnes avatar
En kvinna som ansvarar för anställningen kanske?
Citera
2010-08-03, 15:25
Medlem
kanelipullas avatar
Joodå.. det har man lagt märke till på vissa McDonalds..
Men som tur e så äter inte jag där längre.. har bojkottat dom totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in