2011-07-02, 15:06
Medlem
För att lära sommarvikarierna att det inte är lätt att jobba på dånken? De kanske räknade med att köerna skulle bli långa och underskattade sin förmåga, och stressade upp sig istället? Inspektion på G?

Jag vet inte, men alternativen verkar rimliga.
Citera
2011-07-02, 15:13
Bannlyst
Problemet med nordstan/mcdonalds i nordstan är att nästan bara är blattar där.
Citera
2011-07-02, 15:14
Medlem
jag behöver nog en pic för att sätta mig in i ditt problem
Citera
2011-07-02, 15:16
Medlem
Jobbar faktiskt på denna restaurang och anledningen till varför det kanske inte var era bästa upplevelser där som gäster, beror på att efter konserter som Maiden så är det sjukt mycket folk som vill ha käk, alltså är det endast fokus på att servera så många som möjligt, så snabbt som möjligt.
Citera
2011-07-02, 15:23
Medlem
ramlosablabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavajpojken
Jag har alltid varit en flitig besökare och kund hos donken världen över. Smått förälskad i deras mat. Men igår gick min kärlek över i förvåning och förtvivlan. Jag och min kompis från stockh hade varit på Maiden på ullevi. Efter konserten var vi hyfsat hungriga och det enda bra käket nära oss var donken. Vad som väntade var helt efterblivet. Vi gick in på donken vid nordstan i centrala GBG igår kväll vid 2330 och bevittnade ett helvete. Inne i restaurangen finns det ca 10 kassor, alla var bemannade, vilket inte var så konstigt efter en så stor konsert. Det fanns 1-2 personer i kö på varje kassa. Det hade kunnat gå lugnt till, alla kunde fått sin mat och gått hem. Istället fanns det bredvid varje kassör en medarbetare som slängde fram maten, 2 himmler som sprang runt, skrek och manade på sina arbetare. Alla som stod i kassan skrek "LEDIG KASSA, LEDIG KASSA, LEDIG KASSA om, om och jävla om igen. Det kändes som nazister ägde restaurangen och ville drilla sina jävla nazikassörer. Vad FAN handlade det om?

Vet någon varför eller hur de tänker när ALLA drillas till att skrika sönder hela butiken? Någon som jobbar där på kvällen eller känner någon som jobbar där? Finns detta fenomen på andra donken i Sverige eller har vi inte sådant därhemma i Sthlm? Nån som kan förklara detta?!?

Är detta ett skämt?

Har du verkligen inget annat att gnälla på än att de vill hjälpa så många gäster som möjligt så borde du nog stanna hemma.

"Ledig kassa" behöver de antagligen ropa för att fulla tröga människor inte fattar att det finns just en ledig kassa tillgänglig. Blir det kö blir det bråk.

Tack & hej.
Citera
2011-07-02, 15:27
Medlem
Juvelidiots avatar
Travar förbi stället dagligen i princip och jag har inte reagerat på att det är speciellt hårt driv, snarare tvärtom, att det tar en j-a tid att få sin burgare. Gissar att det är en kombination av många nya bakom kassorna och mycket folk. Att det går nån "Himmler" och låter piskan vina låter som framsteg i mina öron
Citera
2011-07-02, 15:29
Medlem
-flame4fame-s avatar
Det kan gå vilt till på Nordstans-donken. Oftast är det blattar som bråkar. En gång kom ett gäng bögar och fjollor från Gretas (bögklubb) in och det dröjde inte länge innan någon biff-serb gav sig på dem. Var så jävla gött att se bögen stå i kassan och gråta med sminket rinnandes och tjejpolare vid sidan av efteråt Minns även att jag kastade min cheese in i tumultet, dyng som jag var
Citera
2011-07-02, 15:32
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Detta stället förvandlas alltid till ett icke organiserat slagfält under fredagar och lördagar, både bakom kassan och bland borden.
Citera
2011-07-02, 15:42
Medlem
Zeromatics avatar
Nu har förvisso redan Arai - som jobbar på denna restaurang - svarat, men annars hade jag gissat på halvt obegåvad personal som har säljtävling (vilket de har ibland, den som säljer mest eller de som säljer över en viss summa på skiftet får en belöning, då försöker de få till sig och beta av så många kunder som möjligt så snabbt som möjligt).
Citera
2011-07-02, 15:44
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -flame4fame-
Det kan gå vilt till på Nordstans-donken. Oftast är det blattar som bråkar. En gång kom ett gäng bögar och fjollor från Gretas (bögklubb) in och det dröjde inte länge innan någon biff-serb gav sig på dem. Var så jävla gött att se bögen stå i kassan och gråta med sminket rinnandes och tjejpolare vid sidan av efteråt Minns även att jag kastade min cheese in i tumultet, dyng som jag var

Vet hut, det var väll slöseri på en fin cheeseburgare att kasta den in i ett bråk som du inte ens var delaktig i? Tänk om du hade träffat biff-serben
Citera
2011-07-02, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -flame4fame-

Så det var alltså roligt att de gav sig på dem? Tur jag inte såg dig kasta burgaren mot dem då hade jag dödat dig, tönt.
Citera
2011-07-02, 15:45
Medlem
harrings avatar
Man undviker helt enkelt den restaurangen. Om man nu vart på Ullevi och ska käka är MAX ett bättre alternativ, både närmare och godare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in