2010-10-27, 11:19
Bannlyst
Klart dom kan neka, är ju inte så "normalt" att köpa 200 hamburgare direkt.
Citera
2010-10-27, 11:21
Medlem
Kenzas avatar
Du minskade inte antalet eftersom då?

Hade varit kul att se vars hon satt gränsen
Citera
2010-10-27, 11:21
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
För att det är en uppenbar trollsituation till skillnad mot de som gapar troll så fort allt inte är rosenskimrande.

Hade TS skrivit 5-6 cheeseburgare till var och en hade jag ansett det vara konstigt men inte omöjligt.

Att 15 pers skulle trycka i sig 13 cheeseburgare var efter en hårdfestaomgång (vissa av dom 14 stycken) , som fyllekäk, finner jag lika troligt som att vinna på lotto. För kom inteo ch säg seriöst att du ser att där finns en tillstymmelse av sanning i berättelsen.

Att ett kompisgäng ska ut och hårdkröka tjackar 200 cheeseburgare som fyllekäk/kul grej tycker jag inte alls känns osannolikt...sen att de kanske bara skulle ha käkat upp 100-150 av burgarna är en annan sak.
De skulle ju dessutom ha med sig cheeseburgarna under festandet inte äta alla på en gång efteråt.
Själv har jag garanterat fått i mig över tio cheeseburgare under ett dygns festande och det kan jag ju knappast vara ensam om att klara.
Citera
2010-10-27, 11:23
Medlem
mlds avatar
Haha ! asså burgarna e ju små måste gå att äta 13-15 st va ni nu skrev , under en viss tid kanske inte alla på 1 gång men under några timmar Peace !
Citera
2010-10-27, 11:26
Medlem
Pelicans avatar
Kan förstå att de blir lite körigt om ni inte ringer i förväg. 200 burgare tar ju sin lilla tid att mecka ihop.
Citera
2010-10-27, 11:26
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Att ett kompisgäng ska ut och hårdkröka tjackar 200 cheeseburgare som fyllekäk/kul grej tycker jag inte alls känns osannolikt...sen att de kanske bara skulle ha käkat upp 100-150 av burgarna är en annan sak.
De skulle ju dessutom ha med sig cheeseburgarna under festandet inte äta alla på en gång efteråt.
Själv har jag garanterat fått i mig över tio cheeseburgare under ett dygns festande och det kan jag ju knappast vara ensam om att klara.

Nej absolut inte..
Cheeseburgare är inte alls mättande så man kan lätt trycka i sig 13-14.
Citera
2010-10-27, 11:27
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1-2-3-4-5
Som rubriken lyder. Faktiskt lite förbannad på svinen som står i kassan på McDonals inne på Centralen i Sthlm. Ska dra händelsen kort:

22 oktober 2010 skulle jag och 14 kompisar på kryssning med Cinderella. Han redan innan resan bestämt att alla pengar skulle läggas på tobak & alkohol. Det vill säga ingen mat ombord. Gick därför till McDonalds för att köpa 10:- hamburgare. Vi beställde 200 st för TakeAway som vi hade tänkt packa ner in väska för att käka som fyllekäk. Och vi får som svar av kassören att det går inte för att övriga gäster också ska kunna beställa. Trodde hon skämtade först och bad att få prata med hennes chef. Likadant sa hon och hänvisade oss till MAX hamburgebar. J-a IQ fiskboll det där. Frågan är bara om dom har rätt att neka köp ? Finns väl fan ingen maxgräns på hur mkt hamburgare man får köpa eller inte ?

Var du bara glad för att du inte fick igenom din beställning. Jag och en kompis gjorde samma manöver under studieåren då vi inte ansåg oss har råd med mat ombord. Sagt och gjort, vi köpte ett 30-tal cheeseburgare som smakade rätt OK de första timmarna. De blir rejält torra och sega efter några timmar ombord i den luftkonditionerade atmosfären. För att inte tala om skicket på burgarna dagen efter..

Vafasen, 14 burgare var betalar ju nästan en buffébiljett och då ingår ju drickan era snåla rackare....
Citera
2010-10-27, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident

Oj, my bad, jag läste lite för fort, det såg ut som om dessa skulle införhandlas efter partyt, dvs som just fyllekäk såsom man brukar intaga fyllekäk det vill säga innan hemgång men efter alkoholintag.

I stand corrected i detta fallet, under en längre tidsrymd är det nog inte omöjlighet måste jag hålla med om.
Citera
2010-10-27, 11:33
Bannlyst
Er beställning hade troligtvis gått igenom om ni beställt i god tid innan och förskottsbetalat. DÅ hade det nog inte varit nåra problem, men att vid disken säga 200 burgare, det blir jävligt svårt för dom.
Citera
2010-10-27, 11:36
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1-2-3-4-5
Som rubriken lyder. Faktiskt lite förbannad på svinen som står i kassan på McDonals inne på Centralen i Sthlm. Ska dra händelsen kort:

22 oktober 2010 skulle jag och 14 kompisar på kryssning med Cinderella. Han redan innan resan bestämt att alla pengar skulle läggas på tobak & alkohol. Det vill säga ingen mat ombord. Gick därför till McDonalds för att köpa 10:- hamburgare. Vi beställde 200 st för TakeAway som vi hade tänkt packa ner in väska för att käka som fyllekäk. Och vi får som svar av kassören att det går inte för att övriga gäster också ska kunna beställa. Trodde hon skämtade först och bad att få prata med hennes chef. Likadant sa hon och hänvisade oss till MAX hamburgebar. J-a IQ fiskboll det där. Frågan är bara om dom har rätt att neka köp ? Finns väl fan ingen maxgräns på hur mkt hamburgare man får köpa eller inte ?

Möjligen lite offtopic, men det är förbjudet att ta med sig egen mat på färjorna. Så i slutändan kanske ni sparade en hel del pengar.
Citera
2010-10-27, 11:48
Bannlyst
Jag tror inte nån har sagt det innan; Ni skulle beställt i förväg!

Vad är meningen med tråden...det lilla värdet har väl redan avhandlats.
Citera
2010-10-27, 11:48
Medlem
husseinbolts avatar
200 burgare/alkohol/tobak du lär nog få en hjärtattack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in