Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-29, 16:27
  #5221
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Tycker 100% nötkött inte betyder speciellt mycket när donkens vanliga burgare smakar skit ändå, köttet är torrt och burgarna smakar inte speciellt gott, mest plast och inte som en riktig burgare ska, jureskogarna är väl ett steg närmare en god burgare eller en big tasty då men den finns ju inte ens permanent i deras sortiment suck. Max vet vi alla inte har 100% nötkött men på nåt sätt smakar väl dom kanske godare än vanliga donken burgare.

max dippsåser är dock jävligt goda måste jag säga. Men generellt för priset så får man sunkiga burgare idag tyvärr..

Kanske om de deras burgare inte var kokta mer en stekta så. Sedan är deras dressing allt annat än god.

Dipsåserna är dock grymma. Men man går ju inte dit för att bara äta dessa.

Behöver absolut inte per se vara 100% nötkött. Men Max lyckas ändå inte annat än att presentera en kokt pannbiff av det högst mediokra slaget.
Citera
2017-11-29, 16:31
  #5222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Kan jag alltså som kund få veta vilken kossa köttet i min Cheeseburgare kommer ifrån?


Nja, asså det är mest om du har blivit matförgiftad eller om något allvarligt hänt och då kontaktar franchisetagaren eller restaurangchefen så kan dem nog få fram det. Men det är säkert en tidskrävande process.
Citera
2017-11-30, 16:48
  #5223
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Behöver absolut inte per se vara 100% nötkött. Men Max lyckas ändå inte annat än att presentera en kokt pannbiff av det högst mediokra slaget.

Spot on!
Citera
2017-11-30, 17:12
  #5224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Tycker 100% nötkött inte betyder speciellt mycket när donkens vanliga burgare smakar skit ändå, köttet är torrt och burgarna smakar inte speciellt gott, mest plast och inte som en riktig burgare ska, jureskogarna är väl ett steg närmare en god burgare eller en big tasty då men den finns ju inte ens permanent i deras sortiment suck. Max vet vi alla inte har 100% nötkött men på nåt sätt smakar väl dom kanske godare än vanliga donken burgare.

max dippsåser är dock jävligt goda måste jag säga. Men generellt för priset så får man sunkiga burgare idag tyvärr..

Jag vet att det är många som klagar på att Max inte innehåller 100% nötkött, och kallar deras hamburgare för pannbiff. Egentligen har jag inget problem med att deras hamburgare innehåller mer än bara kött. Deras hamburgare smakar skit, känns kokta i konsistensen och det hjälper inte att dränka hamburgarna i dressing. Det smakar inte bättre för det.

Hur smakar plastburgare? Eller plast överlag? Du är inte den första (och lär knappast bli den siste) som säger att McDonalds hamburgare smakar plast. Men ingen kan förklara varför. Är det för att du upplever hamburgarna som torra, eller beror det på något annat?

Själv föredrar jag McDs dipsåser, tycker inte att BK eller Max har särskilt bra dipsåser.
Citera
2017-11-30, 17:30
  #5225
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outdoorson

Själv föredrar jag McDs dipsåser, tycker inte att BK eller Max har särskilt bra dipsåser.

Tycker att alla tre har bra dipsåser.

BK:s "Garlic" och "Hot Cheese" är perfektion - vansinnigt goda till pommes!
Citera
2017-11-30, 17:44
  #5226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Tycker att alla tre har bra dipsåser.

BK:s "Garlic" och "Hot Cheese" är perfektion - vansinnigt goda till pommes!

Smaksak, antar jag. Jag föredrar McDonalds Cheddar cheese, så jag har självklart provat motsvarigheterna hos Max och BK. Vilket betyder Hot Cheese och smält cheddardip. Smält cheddardip är den som jag gillar minst, inte ens ätbar enligt mig. Prövat en gång, kommer aldrig göra det igen.
Citera
2017-12-01, 00:52
  #5227
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
De brukar kosta runt 50 kr, men kan variera i pris mellan olika McDonalds då franchisetagare får sätta sina egna priser.
På min lokala Donk ville de ha 83 kr för en enkel QP Dubbel Cheese.. 89 kr för hela menyn.

Kan det vara dyrare efter midnatt?
Citera
2017-12-01, 06:28
  #5228
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerTotenkopf
På min lokala Donk ville de ha 83 kr för en enkel QP Dubbel Cheese.. 89 kr för hela menyn.

Kan det vara dyrare efter midnatt?

Ja. Många McD och BK har olika priser på nätterna jmft med på dagtid. I synnerhet i citykärnorna
Citera
2017-12-01, 21:05
  #5229
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ja. Många McD och BK har olika priser på nätterna jmft med på dagtid. I synnerhet i citykärnorna
Burger King stänger vid midnatt, och deras Bacon King kostar bara 69 kr, så det är nog som du säger.

Det blev cheeseburgare för hela slanten istället.
Citera
2017-12-08, 18:34
  #5230
Medlem
godboys avatar
Härom dagen så var jag sugen på en burgare till lunch. Var väldigt länge sedan jag köpte en hel meny på Mc.D och det var det stället som denna gång låg bäst till. Sagt och gjort, jag for dit, och det blev en Jureskog. I alla fall så tog jag en plusmeny (stor pommes o läsk) Köpte en dippsås med. 107 kr gick det på!!!! Helt jävla galet! Halvvarm burgare och ledsna pommes! FY FAN så jävla dåligt! Hade jag vetat priset innan så hade jag valt en vanlig lunchrestaurang.
Citera
2017-12-08, 19:37
  #5231
Medlem
FatherMartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Härom dagen så var jag sugen på en burgare till lunch. Var väldigt länge sedan jag köpte en hel meny på Mc.D och det var det stället som denna gång låg bäst till. Sagt och gjort, jag for dit, och det blev en Jureskog. I alla fall så tog jag en plusmeny (stor pommes o läsk) Köpte en dippsås med. 107 kr gick det på!!!! Helt jävla galet! Halvvarm burgare och ledsna pommes! FY FAN så jävla dåligt! Hade jag vetat priset innan så hade jag valt en vanlig lunchrestaurang.

Det är verkligen ingen god burgare heller, tyvärr.
Citera
2017-12-08, 20:21
  #5232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Härom dagen så var jag sugen på en burgare till lunch. Var väldigt länge sedan jag köpte en hel meny på Mc.D och det var det stället som denna gång låg bäst till. Sagt och gjort, jag for dit, och det blev en Jureskog. I alla fall så tog jag en plusmeny (stor pommes o läsk) Köpte en dippsås med. 107 kr gick det på!!!! Helt jävla galet! Halvvarm burgare och ledsna pommes! FY FAN så jävla dåligt! Hade jag vetat priset innan så hade jag valt en vanlig lunchrestaurang.

Såg du inte priserna innan beställning? Jureskogs hamburgare (och andra kampanjburgare när de är aktuella) brukar ju synas på skyltarna däruppe vid kassorna, exempelvis. Sedan brukar det finnas en "väggmeny". Den påminner lite om en stor tavla, och sitter på en vägg nära kassorna. Där ser man menyn och priser i övrigt. Kampanjerbjudanden finns inte med där, men man kan se priser för andra menyer, vad hamburgare, dryck, pommes, etc skulle kosta om man bara skulle köpa något av det och inte en hel meny, vad glass etc kostar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback