Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-04, 21:05
  #5101
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Ser att du klagade på samma sak redan i mars. Får väl säga i princip samma sak som jag sa då.

Jag tror att det beror på att Cheeseburgarna är en av de populäraste hamburgarna, så McDonalds-restaurangerna försöker alltid ha några färdiga Cheeseburgare. Medan de vanliga hamburgarna inte är lika populära. Hamburgarna är i stort sett likadana, bara osten som skiljer dem åt. Så det är väl praktiskt att erbjuda cheeseburgare istället.

I det läget tror jag inte att du kan förvänta dig cheeseburgare till det lägre priset. De väljer nog att fråga om du vill ha cheeseburgare för att dessa redan är färdiga, så att det går snabbare för dig att få maten. Men det är fortfarande ordinarie prissättning som gäller.

Trist att de blir sura när du väljer HB ändå. Det ska inte gå ut över kunden.

Visst fattar jag att de tycker det är jobbigt att få en "specialbeställning" i köket och att kassörskan måste bevaka min beställning. Hade jag velat ha en CB så hade jag beställt en från början. Att det sen kostar två kr mer spelar ju inte så stor roll, men eftersom min grundbeställning är HB så är det bara det jag ska betala för. (tycker CB.n är på gränsen till äcklig).
Citera
2017-08-04, 21:35
  #5102
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nu är jag i o f sällan på McD men de få gånger jag väl är där så brukar jag köpa två vanliga hamburgare utan ost, just för att jag inte gillar deras ost. Ganska ofta så har de sagt att det inte har några HB färdiga och om det går bra med Cheeseburgare istället. Jag har ibland accepterat att ta CB till samma pris då jag inte velat vänta. Nu de senaste gångerna så har de nekat till CB för samma pris och då har jag sagt att så får de så vackert göra två HB till mig. Nästan alla gånger har personalen blivit sur. Det är ju inte jag som vill ha CB utan de vill ju slippa göra HB.

sånt är bara konstigt.. vad är nästa steg be dom ta bort köttet eller? det är nog verkligen inte många som begär det du vill så kan förstå dom blir sura.
Citera
2017-08-04, 22:25
  #5103
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
sånt är bara konstigt.. vad är nästa steg be dom ta bort köttet eller? det är nog verkligen inte många som begär det du vill så kan förstå dom blir sura.
Öööhhh jag beställer en vanlig HB som ingår i dess original-sortiment. Inget udda alls, inget minus lök, plus gurka eller något avvikande. Vad är det som är konstigt med det?
Citera
2017-08-05, 02:32
  #5104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
sånt är bara konstigt.. vad är nästa steg be dom ta bort köttet eller? det är nog verkligen inte många som begär det du vill så kan förstå dom blir sura.

Det är aldrig okej att bli sur över vad matgästerna beställer. Om det nu är såpass få kunder som beställer den vanliga hamburgaren som trots allt finns i det ordinarie sortimentet, så är det bättre att de plockar bort den från menyn. Istället för att sura. McDonalds är ju inte direkt främmande för att plocka bort burgare för att göra plats för kampanjburgare, som ett exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Visst fattar jag att de tycker det är jobbigt att få en "specialbeställning" i köket och att kassörskan måste bevaka min beställning. Hade jag velat ha en CB så hade jag beställt en från början. Att det sen kostar två kr mer spelar ju inte så stor roll, men eftersom min grundbeställning är HB så är det bara det jag ska betala för. (tycker CB.n är på gränsen till äcklig).

Fast om det ingår i det ordinarie sortimentet, så skulle jag inte kalla det för "specialbeställning". Specialbeställning är om man vill ha en valfri burgare med endast ost, eller när man lägger till/från ingredienser.

Jag har råkat ut för att de inte har haft färdiga burgare, även om jag beställer något från ordinarie sortimentet. Brukar få vänta 3-4 minuter, vilket är okej. Men de har aldrig blivit sura, verkat ha tyckt att det har varit jobbigt eller liknande. Vilket är tur, eftersom de trots allt har ett serviceyrke. De ska inte låta sådana saker gå ut över kunden. Vilket gör att jag även anser att de ska sluta sura om du beställer HB istället.
Citera
2017-08-11, 10:37
  #5105
Medlem
Big Bosss avatar
Något som slagit mig är varför så många o Sverige plockar bort den picklade gurkan från sin hamburgare.

Enligt mig är pickles nästan ett måste på hamburgare för att binda smakerna på ett bra sätt.
Citera
2017-08-11, 12:54
  #5106
Medlem
Sam.adamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Något som slagit mig är varför så många o Sverige plockar bort den picklade gurkan från sin hamburgare.

Enligt mig är pickles nästan ett måste på hamburgare för att binda smakerna på ett bra sätt.

Håller helt med.. jag skulle gärna ta en extra gurkbit för ännu godare cheeseburgare! På big mac känns det lagom med det som redan är
Citera
2017-08-12, 13:00
  #5107
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Något som slagit mig är varför så många o Sverige plockar bort den picklade gurkan från sin hamburgare.

Enligt mig är pickles nästan ett måste på hamburgare för att binda smakerna på ett bra sätt.

Det är för att gurkan smakar skit och inte passar till något.
Citera
2017-08-12, 16:33
  #5108
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Det är för att gurkan smakar skit och inte passar till något.
Gurkan finns där av en anledning😉
Citera
2017-08-13, 17:53
  #5109
Medlem
zebra121s avatar
Jag behöver råd gällande McDonalds restauranger i Halland (E20) samt norra Skåne. Är det någon längs kusten som är bättre än någon annan eller nån man ska hålla sig borta från? Ska ut på en tripp till veckan och kommer behöva mätta min mage till och från. Verkar som att det finns åtta stycken längs resvägen som är aktuell i detta fall.
Citera
2017-08-14, 10:30
  #5110
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag behöver råd gällande McDonalds restauranger i Halland (E20) samt norra Skåne. Är det någon längs kusten som är bättre än någon annan eller nån man ska hålla sig borta från? Ska ut på en tripp till veckan och kommer behöva mätta min mage till och från. Verkar som att det finns åtta stycken längs resvägen som är aktuell i detta fall.
McD är väl typ McD. Visst kan det säkert variera mellan restaurangerna men som jag upplever det så varierar det mer från gång till gång än mellan de olika McD.
Citera
2017-08-14, 19:53
  #5111
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nu är jag i o f sällan på McD men de få gånger jag väl är där så brukar jag köpa två vanliga hamburgare utan ost, just för att jag inte gillar deras ost. Ganska ofta så har de sagt att det inte har några HB färdiga och om det går bra med Cheeseburgare istället. Jag har ibland accepterat att ta CB till samma pris då jag inte velat vänta. Nu de senaste gångerna så har de nekat till CB för samma pris och då har jag sagt att så får de så vackert göra två HB till mig. Nästan alla gånger har personalen blivit sur. Det är ju inte jag som vill ha CB utan de vill ju slippa göra HB.
Konsum/COOP-mentalitet mao. Trist. Jag är en cheeseburgargillare vanligtvis, men beställde senast en helt vanlig hamburgare, inspirerad av ditt inlägg, och upptäckte att den utan ost var godare.

2 cheese och 2 hamburgare landar på över 1100 kcal.
Citera
2017-08-14, 21:47
  #5112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Konsum/COOP-mentalitet mao. Trist. Jag är en cheeseburgargillare vanligtvis, men beställde senast en helt vanlig hamburgare, inspirerad av ditt inlägg, och upptäckte att den utan ost var godare.

2 cheese och 2 hamburgare landar på över 1100 kcal.
Undrar hur många kcal det kan vara i en nyhet som dubbel cheese dubbel bacon? Mätt blev jag dock på en.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback