2008-09-19, 02:52
Medlem
Det som är underhållande är snacket mellan grenarna. När Filip i pur glädje över att bära headset med microfon och börjar härma en kommentator och Oldsberg hakar på, så blir det en stund fin TV i all sin enkelhet.

Jag vet inte hur det går till att rösta fram utmanarna. Men de som lyckats rösta har gjort ett uselt jobb. Senast så fanns det en brandman som kandidat och han hade förmodligen krossat Fredrik o Filip i alla grenar utom dem som handlar om att känna igen ansikten. Det ligger i sakens natur att "småfimparna" i deras yrke skall känna till folk o fä.

Annars är det så att brandmän och i viss mån poliser brukar vara mångsidiga, allround tränade, ämnade för att klara stress samt ha bra självförtroende. .
Citera
2008-09-19, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jag vet inte hur det går till att rösta fram utmanarna. Men de som lyckats rösta har gjort ett uselt jobb.

tittarna har ringt in och röstat, det har gått reklamer som har uppmanat folk att ringa in och rösta på den dom vill se i tävlingen...tror man kunde rösta på kanal5.se också
Citera
2008-09-19, 03:27
Medlem
countingcrowss avatar
Varför fick Ivan damp på Ingemar och skrek "jag är så illa tvungen" ?. Jag förstod ärlig talat ingenting
Citera
2008-09-19, 03:41
Medlem
MKnugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countingcrows
Varför fick Ivan damp på Ingemar och skrek "jag är så illa tvungen" ?. Jag förstod ärlig talat ingenting

Han var väl lite frustrerad över att dryga 1,5miljon gick åt helvete.
Citera
2008-09-19, 09:12
Medlem
fasen så jäkla pinsamma insatser det har varit från utmanarna. Jag hade förmodligen gett F&F smisk i alla grenar utom kändisquizar där de är riktigt imponerande om jag hade varit med och tävlat..
Citera
2008-09-19, 09:42
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
fasen så jäkla pinsamma insatser det har varit från utmanarna. Jag hade förmodligen gett F&F smisk i alla grenar utom kändisquizar där de är riktigt imponerande om jag hade varit med och tävlat..

ja utmanarna har inte varit något att hänga i julgranen så att säga, hoppas det blir jämnare till veckan
Citera
2008-09-19, 10:29
Medlem
swebarbs avatar
nån som hoppas att nästa utmanare blir hon bruden som boxas ? hoppas inte det blir en till kille vafan.. 2 biffar har ju fått stryk dags för en tjej att visa hur man slår dom.
Citera
2008-09-19, 10:31
Medlem
Carl Serungs avatar
Känns det inte som om Filip&Fredrik har tappat lite av forna tiders glans? Jag menar, förr i tiden kom dom med något nytt och "nyskapande". Nu känns det mest som någon repris på sig själva..
Citera
2008-09-19, 13:50
Medlem
The_Insanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
nån som hoppas att nästa utmanare blir hon bruden som boxas ? hoppas inte det blir en till kille vafan.. 2 biffar har ju fått stryk dags för en tjej att visa hur man slår dom.

Hoppas jag med på samt förhoppningsvis så visar tjejen vart skåpet ska stå
Citera
2008-09-19, 14:07
Medlem
countingcrowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Känns det inte som om Filip&Fredrik har tappat lite av forna tiders glans? Jag menar, förr i tiden kom dom med något nytt och "nyskapande". Nu känns det mest som någon repris på sig själva..
Dessutom börjar jag nu hata dom. Fredrik vill hela tiden framhäva sin hypokondri och Filip leker klassens clown hela programmet igenom.

Citat:
Ursprungligen postat av MKnugen
Han var väl lite frustrerad över att dryga 1,5miljon gick åt helvete.

Han hade ju inte förlorat ännu Nu i efterhand tror jag dock att han blev irriterad över att vinsten avgjordes i en sådan dålig "gren". Känns även som att programmet manipulerar grenarna så att F&F ska vinna, om man ser över de frågor som ställdes i de två frågesportsgrenarna, det handlade ju inte om geografi utan om ren "F&F-allmänbildning".
Citera
2008-09-19, 14:14
Medlem
Sanzets avatar
Jag tror inte att det var världens smartaste drag för F&F att gå med på den här idén faktiskt. Man blir bara mer och mer irriterad på att dom inte kan hålla tyst ens två minuter. Alltid ska dom intervjua experterna, chitchatta med Oldsberg om helt irrelevanta saker m.m. Börjar väl bli lite bättre nu, hoppas dom skärper sig rejält och börjar bete sig som deltagare istället för programledare.

Jag tyckte det verkade som att det blev skitdålig stämning i hela lokalen när Ivan skrek på Ingvar, totalt uncalled for också. Usch.

Och, framför allt; de måste fan variera quiz-frågorna lite mer. Det ÄR inte kul att se F&F vinna med 4-0 eller 7-0 eller vad som helst. Enda gången motståndaren får poäng är väl om de råkar uttala namnet fel ungefär. Visst, många andra tävlingar är lite mer jämna, men alla tävlingar borde vara någorlunda jämna i alla fall. Kör en mini-jeopardy där man får välja kategori på frågorna själv eller något.
Citera
2008-09-19, 14:17
Medlem
Förstår inte de som tycker de var så illa att ivan skrek "Jag är så illa tvungen".. man fattade ju att han inte direkt var förbannad utan det var mer som ett skämt.

edit: Här är klippet när han skriker på ingvar.. http://kanal5.se/web/guest/656/-/k5v...le/36806/none/

Jag reagerade inte alls. Och vart blev stämningen sämre? verkar som vanligt.
Senast redigerad av nickemannen86 2008-09-19 kl. 14:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in