2008-05-29, 00:10
Medlem
seb-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av He-man fan
Mycket bra mycket bra, Stalin skrattar i sin grav.

Nej *** det är mycket bättre om staten lägger pengar på att försvara befolkningen än att övervaka den

Men fattar du inte? Det är övervakningen som är "försvaret" av befolkningen, iallafall enligt klassisk amerikansk, neokonservativ (icke-konservativ) post-9/11 Patriot Act-retorik.
2008-05-29, 00:12
Medlem
Utopia.s avatar
Wtf... Om det är ett lagförslag som ska klubbas igenom så kan det ju inte vara svårt att hitta källor som tyder på det :S
2008-05-29, 00:17
Medlem
herrgurkas avatar
Tjänsteman: “FRA's uppdrag bryter mot grundlagen”

http://rickfalkvinge.se/2008/05/24/t...ot-grundlagen/

Shit! Det här börjar bli riktigt läskigt... Är det en FRA-skandal som väntar runt hörnet?
2008-05-29, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Jag stödjer detta förslag. Jag orkar inte längre leva i en värld där terrorister vankas runt hörnet. Tack och lov att staten gör något åt detta.

Hellre det nästan.. Då skulle det iaf finnas en imunitet mot terrorister.
Vad vore meningen för terririster att få för sig att bomba ett HELT land utan all denna skit?? Finns inget system att hata då. Finns ingen fascism att reta sig på, finns ingen mening att attackera ett land som inte är genomruttet. Men forsätter det så här så blir det som allt annat.. Skit.
Fy fan helt sjukt iniciativ av en rutten regering.
Patriotism suger ju balle, men regeringen är endå med och spelar på noterna såklart. Bara lägga ner sveriges land och börja slå sönder kameror!!
Senast redigerad av SailerRipley 2008-05-29 kl. 00:58.
2008-05-29, 00:57
Medlem
Utopia.s avatar
Förstår inte riktigt vad man vill uppnå. Det är inte som att kriminella nätverk och terrorister är dumma i huvudet. Det är ju bara att använda kodord eller kryptera allting så är det löst.
2008-05-29, 00:57
Bannlyst
Vi får väl hoppas på att dom är så hemliga dom kan vara och går efter dom riktiga bovarna
2008-05-29, 09:04
Medlem
Tycker de borde göra som så att för att få tillgång till det som är MIN information måste de konstakta mig och utbyta ett specielt lösenord som jag har fått, för att vi(folket) ska kunna försäkra oss om vilken information de kollar och och när de kollar på den. Alltså ingen kan kolla den andra utan den andras vetskap, och det ska fanimej vara riktigt jävla vattentätt system som inte kan missbrukas.
2008-05-29, 09:14
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boven.oa
Vi får väl hoppas på att dom är så hemliga dom kan vara och går efter dom riktiga bovarna

Kommer aldrig att hända. Historien har mer än lärt oss vad som händer i situationer som denna.

Den s.k "Alliansen" bekänner färg. Svårt att bli mycket rödare, Stalin och Jong-Il bleknar i jämförelse med den skit som håller på att ske i hela jävla västvärlden. Läste igår i Teknikens Värld hur man planerar att införa GPS-mottagare i varenda jävla bil för att övervaka körvanor. "Av försäkringskäl", sades det, jomenvisst säger jag. Skurkstaten USA fortsätter sitt korståg mot frihet, förlåt, jag menar "terrorism" för var dag som går. Nya förbud, regleringar och inskränkningar av den personliga integriteten duggar tätt. Det tar aldrig slut.

Jag kanske borde flytta till Frankrike. Där har de ju en stolt tradition av att halshugga politiker och annat maktgalet/förtrycksivrande patrask. Någon i tråden ville avsätta politikerna, jag säger avrätta dem istället. Fyfan. I nästa val röstar jag på KLP (eller det mest liberala parti jag någonsin kan hitta), och jag uppmanar er andra att göra samma sak.
2008-05-29, 09:44
Medlem
Politik tjänstemännens arbetsbetäckning har nog ingen ljus framtid. Förr var "klockrensare" lågt, men politiker ser jag numera som ljugande tjuvar och bedragare rakt igenom. Alltså en djävulens skapelse, nu backad av vetenskapsmän och lagar. Hua!
2008-05-29, 09:58
Bannlyst
Kommer inte riktigt ihåg vad det heter när journalisters "källor" är skyddade? men dette borde ju bli ett minne blott om lagen går igenom?
Så varför det ska vara så svårt att få media upprörd förstår jag inte! Påpekat detta i mejl till några regionala blaskor men känns verkligen som det är "locket på" överallt
2008-05-29, 10:04
Medlem
avarices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Saken är ju den att man(läs:själv) inte kan göra ett jävla PISS, vi står här med bakbundna händer som boskap piskas runt. Förutom att ta till fysiskt våld när man får syn på idioterna.

vad jag menar är, varför är det inte mer ståhej över det här än vad det är? var är debatten någonstans, det här måste ju uppmärksammas, majoriteten av svenska folket vet ju inte ens att det finns ett sådant här förslag, än mindre att det ligger under klubban.

Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Jag förstår inte att det här måste göras, jag kan verkligen inte förstå varför, och jag trodde jag var ganska ok funtad ändå men det här kan jag bara inte förstå.
det är ofattbart, jag trodde inte ens att något sådant här förslag skulle kunna komma upp som lagförslag, än mindre godtas som lag.

det är slakt på gång, slakt på vår personliga integritet och vi står bara och tittar på.
2008-05-29, 10:17
Medlem
Realizts avatar
Apropå "debatten" så tar i alla fall Svenska Dagbladets ledarsida upp FRA-spionaget emellanåt.
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
http://rickfalkvinge.se/2008/05/24/t...ot-grundlagen/

Shit! Det här börjar bli riktigt läskigt... Är det en FRA-skandal som väntar runt hörnet?
Huruvida ett riksdagsbeslut bryter mot grundlagen eller inte, kan bara avgöras av Riksdagen själv! I Sverige har inga domstolar rätt att pröva brott mot grundlagen. Grundlagen är mest bara en propagandatext utan rättslig verkan.

Men Europadomstolen kanske kan ta upp det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in