2008-05-28, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Tyvär så bryr sig inte folk öht, tyvär.
Japp, inte alla är paranoida datornördar som går igång på allt från NGSCB!!1!! till "chemtrails". Tyvärr...
2008-05-28, 17:05
Medlem
Edit: Äh jag är alldeles för förbannad för att skriva.
Senast redigerad av Seburo C-X 2008-05-28 kl. 17:07.
2008-05-28, 18:05
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rae
Japp, inte alla är paranoida datornördar som går igång på allt från NGSCB!!1!! till "chemtrails". Tyvärr...

Jag är varken datanörd eller vet vad ett chemtrail eller NGSCB är, tyvär.

Fast den här lagen i sig är ganska hård så är det bara toppen på ett isberg. Efter det här kommer det bara mer och mer. Kommer inte finnas något stopp OM den lagen går igenom men bara då.
Varför om jag får fråga är du inte lite rädd för att få en kamera i ditt vardagsrum?

Jag är nog inte mer paranoid än näste man. brukar inte bry mig om skuggor, men det här är tyvär ingen skugga utan dagens sanning.
2008-05-28, 19:21
Bannlyst
http://stoppastorebror.se/kan-jag.htm

Skriv ut 1000tals kopior av dokumentet och sprid!! Vi har inget val förfan. Detta kommer gå igenom. Detta kommer gå igenom om 20 dagar! Gör något NU. Och gör ni inget så sluta klaga och våga fan inte klaga om 20 dagar när det går igenom heller!

AGERA NU
2008-05-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av He-man fan
Majoritet måste ju ha gjort det eftersom det kommer att fullbordas den 17juni nästan månad. blir jävligt svårt att gå in i riksdagen då det är fanimig vakter överallt, måste ha en tungt beväpnad grupp för att kunna "storma"... hade jag haft ett automatvapen med tillräckligt med ammo så hade jag nog försökt, värdet på gisslans skulle anses nästan vara ovärdeligt. . Sen så tror jag inte att gömma sig i stockholms är bästa lösning då dom kommer gå från hus till hus...

Tar dom mellan bostad och jobb, eller på helgerna, finns massvis av folk där ute som vet vart de handlar, vart de promenerar, vart de äter lunch. In där och ge ett välriktat skott! Sätt igång nåt! Hade var it klockrent, men nån måste ju börja!
Jao någon stackare måste nog offra sig. Sätt en pistol i näven på nån som ändå skiter i allt och som redan suttit inne halva sin livstid kanske?
2008-05-28, 19:59
Medlem
He-man fans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Tar dom mellan bostad och jobb, eller på helgerna, finns massvis av folk där ute som vet vart de handlar, vart de promenerar, vart de äter lunch. In där och ge ett välriktat skott! Sätt igång nåt! Hade var it klockrent, men nån måste ju börja!
Jao någon stackare måste nog offra sig. Sätt en pistol i näven på nån som ändå skiter i allt och som redan suttit inne halva sin livstid kanske?

Jo visst, det borde samlas en grupp och göra något. För detta kommer bara befolkningen få lida för, tvivlar på att den så kallade "organiserade brottsligheten" använder ICQ när dom planerar nåt, allt är slutet.

Stötte på lite saker när jag var runt å surfade

""Ingen får utsättas för godtycklig inblandning i privatliv, familj, hem eller korrespondens”.

Universal Declaration of Human Rights, artikel 12, FN 1948."

Sverige går emot självaste FN... Var som fan, denna kommer vid rätt så passande tidpunkt

http://www.e24.se/pengar24/dinekonom...kel_493725.e24

Ahop nu tydligen är det dåligt att handla kontant, utan allt skall göras med kort,
2008-05-28, 22:35
Medlem
avarices avatar
jag tycker att det är sjukt läskigt att sådana här förslag kan gå igenom så pass obemärkt, att folk inte bryr sig.
jag är emot detta förslag av den enkla anledningen att den riktar sig mot "oskyldiga" alltså personer som inte är misstänkta för någonting, det känns fel.
och som personen innan mig säger så går sverige emot FN när de gör sådana här saker.
vi har rätt till ett privatliv
2008-05-28, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avarice
jag tycker att det är sjukt läskigt att sådana här förslag kan gå igenom så pass obemärkt, att folk inte bryr sig.
jag är emot detta förslag av den enkla anledningen att den riktar sig mot "oskyldiga" alltså personer som inte är misstänkta för någonting, det känns fel.
och som personen innan mig säger så går sverige emot FN när de gör sådana här saker.
vi har rätt till ett privatliv

Saken är ju den att man(läs:själv) inte kan göra ett jävla PISS, vi står här med bakbundna händer som boskap piskas runt. Förutom att ta till fysiskt våld när man får syn på idioterna.

Jag förstår inte att det här måste göras, jag kan verkligen inte förstå varför, och jag trodde jag var ganska ok funtad ändå men det här kan jag bara inte förstå.
2008-05-28, 23:26
Medlem
herrgurkas avatar
Skulle vara skitbra om någon som kan arabiska här på Flashback spelar in en mp3'a med lite fraser som t.ex. "På söndag spränger jag globen som planerat" och liknande meningar på arabiska så folk kan träna in och använda dem när man svarar i telefon.
2008-05-28, 23:37
Medlem
Dogrusts avatar
Det värsta är nog att barnbarnen och barnbarnens barnbarn ska behöva lida och bli så enormt kontrollerade och begränsade, utan att ens veta om det, bara för att vi var så förbannat egofega och "ovetande" i detta nu.
2008-05-28, 23:45
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Kan man hoppas att medierna snart börjar rapportera litet?

Längst ner:

Erik said...

Varför är medias granskning av FRA-frågan så gott som obefintlig? Svenska nyhetsredaktioner måste väl ändå vara medvetna om allt detta?

Till er som jobbar på Aftonbladet, SvD, DN, SVT, SR och så vidare; Snälla! Granska detta ordentlig och skriv om det så att vanligt folk förstår vad det innebär!

Anonym said...

Erik: Jag kan försäkra dig att vi i media inte ligger på latsidan.
Men detta är på många sätt en svårgenomtränglig materia, som kännetecknas av stor brist på tillförlitliga källor. Jag tror att jag talar för flera redaktioner när jag säger att vi sitter med mycket heta uppgifter, men obekräftade sådana.

EDIT: Jag vill ha bäcksvarta domedagsrubriker och se huvuden rulla.
Senast redigerad av Pilsnerkorven 2008-05-28 kl. 23:49.
2008-05-28, 23:47
Medlem
Azralis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerkorven
Kan man hoppas att medierna snart börjar rapportera litet?

Längst ner:

Erik said...

Varför är medias granskning av FRA-frågan så gott som obefintlig? Svenska nyhetsredaktioner måste väl ändå vara medvetna om allt detta?

Till er som jobbar på Aftonbladet, SvD, DN, SVT, SR och så vidare; Snälla! Granska detta ordentlig och skriv om det så att vanligt folk förstår vad det innebär!

Anonym said...

Erik: Jag kan försäkra dig att vi i media inte ligger på latsidan.
Men detta är på många sätt en svårgenomtränglig materia, som kännetecknas av stor brist på tillförlitliga källor. Jag tror att jag talar för flera redaktioner när jag säger att vi sitter med mycket heta uppgifter, men obekräftade sådana.

VA FAN! Det har ju aldrig hindrat dem förut, jävla svin hela bunten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in