• 1
  • 2
2008-05-26, 15:25
Medlem
cosmic_dancers avatar
Om man bakar bakverk och bröd där det ska vara smör i, vad kan man du ersätta med istället för smöret? Så att det blir nyttigare helt enkelt
Citera
2008-05-26, 15:48
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Om man bakar bakverk och bröd där det ska vara smör i, vad kan man du ersätta med istället för smöret? Så att det blir nyttigare helt enkelt
Inget.

~Paul~
Citera
2008-05-26, 16:37
Medlem
djb2s avatar
Citat:

Jag körde med bernaisesås. Funkar utmärkt. Ger verkligen god smak + att det är väldigt nyttigt. Lycka till
Citera
2008-05-26, 16:39
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djb2
Jag körde med bernaisesås. Funkar utmärkt. Ger verkligen god smak + att det är väldigt nyttigt. Lycka till

Du har samma typ av smaklökar som undertecknad.

~Paul~
Citera
2008-05-26, 16:40
Medlem
torrenttobbes avatar
smör är ju inte vidare onyttigt? bland det bästa fettet du kan få i dig, har svårt att se vad man skulle kunna byta ut det mot?
Citera
2008-05-26, 16:47
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
smör är ju inte vidare onyttigt? bland det bästa fettet du kan få i dig, har svårt att se vad man skulle kunna byta ut det mot?
Precis. Smör har på senare tid blivit omreviderat, liksom många andra mättade fetter.

Det verkar som (som vanligt) att "våra" forskare gjort en hel del förhastade slutsatser.

~Paul~
Citera
2008-05-26, 20:28
Medlem
cosmic_dancers avatar
jag vet att det är bra för en. Men ibland vill man prova andra alternativ. Som jag fattat det så går kesella utmärklt att ha som ersättare till det mesta, så egentligen vart denna tråd överflödig. lås
Citera
2008-05-26, 20:37
Medlem
dePauls avatar
Citat:
jag vet att det är bra för en. Men ibland vill man prova andra alternativ. Som jag fattat det så går kesella utmärklt att ha som ersättare till det mesta, så egentligen vart denna tråd överflödig. lås
Visst kan vi låsa tråden, men Kesella kan aldrig (varken i smak eller konsistens) ersätta smör.

~Paul~
Citera
2008-05-26, 21:29
Medlem
Bajsfacistens avatar
Smör och grädde är faktiskt underbart och i mina ögon oersättligt. Dessutom så har jag nästan helt bojkottat alla dessa oljor som försöker ersätta smör med aggressiv marknadsföring. Visst finns det utrymme för olika oljor. Men smör är en fantastisk produkt, att kasta bort den för den anses inte lika hip och "fräsh" som framställs som något gubbigt och ålderdomligt tycker jag tyder på en osäkerhet om vad som är en bra produkt.
Citera
2008-05-26, 21:31
Medlem
John Tarmacks avatar
Innan tråden låses: Vill bara säga att margarin inte är en naturlig produkt. Den är framställd helt på kemisk väg.

Använd smör istället.
Citera
2011-10-17, 01:36
Medlem
*bump*

Vad är det för fel på kokos? Jag köpte häromdagen en burk med kokosfett blandat med vatten. Smakade förb* gott faktiskt och rätt likt den vanliga mjölken. Sett att det nämnts vid bakning med.

Edit: kakaosmör kanske det var.
Senast redigerad av litenfisk 2011-10-17 kl. 01:57.
Citera
2011-10-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenfisk
*bump*

Vad är det för fel på kokos? Jag köpte häromdagen en burk med kokosfett blandat med vatten. Smakade förb* gott faktiskt och rätt likt den vanliga mjölken. Sett att det nämnts vid bakning med.

Edit: kakaosmör kanske det var.

Kokosfett har ungefär samma konsistens som smör i rumstemperaturur, så jag har svårt att se att man dricker det. Jag använder det bara till att fritera klenäter i,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in